Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be
Verwijderd
ik denk dat je utp maar 300 meter lang mag zijn zonder computer/hub ertussenOp maandag 11 februari 2002 09:48 schreef Zorg het volgende:
O ja de kabel moet ook nog eens 700 meter lang zijn (mogen ook wel 3 rollen ofzo zijn das geen probleem)
of heb ik het nu helemaal mis?
Verwijderd
In een UTP kabel zitten 8 aders.
Een UTP aansluiting gebruikt maar 4 adres...
GoodLuck
utp mag 100 feet worden, dus 90 meter (in de theorie) maar ik wil ook niet 1 kabel gebruiken van 700 meter lang maar ik heb 700 meter kabel nodig die ik gewoon in stukken knip
But I thought YOU did the backups...
ik weet dat dat kan maar das niet de manier waarop wij het mogen aanleggen...Op maandag 11 februari 2002 09:53 schreef Tresco het volgende:
je kan zelfs door 1 UTP kabel twee aansluitingen voorzien.
In een UTP kabel zitten 8 aders.
Een UTP aansluiting gebruikt maar 4 adres...
GoodLuck
volgens mij 100 feet (90 meter) maar in de praktijk haal je wel over de 100, maar dat is helemaal niet wat ik wil/nodig hebOp maandag 11 februari 2002 09:54 schreef Insanergy het volgende:
wassut niet 100 meter?
heb gewoon 700 meter dubbele UTP kabel nodig op een rol
Advanced sheep-counting strategies
Verwijderd
heb je mischien wat namen of internet adressen?
100 feet is ongeveer 30 meterOp maandag 11 februari 2002 09:56 schreef Zorg het volgende:
[..]
volgens mij 100 feet (90 meter) maar in de praktijk haal je wel over de 100, maar dat is helemaal niet wat ik wil/nodig heb![]()
heb gewoon 700 meter dubbele UTP kabel nodig op een rol
UTP Cat5 mag over 100 meter volgens specs, maar iets verder kan ook. (niet echt goed voor de performance)
BNC mag 184 meter lang zijn en Thicknet 500 meter alleen lijkt mij dit eigenlijk geen optie voor je.
De enige die het haalt zonder repeater is Glasvezel die gaan tot 2000 meter. Andere opties zijn repeaters en wireless.
Als je alle kabel binnen de school houdt dan is BNC de enige optie 3,4,5 regel, dwz 5 segmenten 4 repeaters(active hubs) waarvan 3 populated. met UTP kom je dan niet verder dan 500 meter en met BNC 920 max. Thicknet is echt te gortig, lastig te verwerken.
Pick your choice.
Meh ...
ik een rol kabel nodig van 700 meter, die knip ik in stukken.. dus niet 1 kabel van 700 meter maar 15 korte kabeltjes die nit langer zijn dan 100 meter (meende dat 100 feet 90 meter was, mijn fout, dan mag het 100 meter worden) maar dat maakt niet uit want ik kom toch niet over de 100 meter.
Hij heeft dus niet een kabel van 700 meter lang nodig, maar een pokke eind UTP om in stuken te slopenOp maandag 11 februari 2002 10:04 schreef Twarp een lang verhaal
Heb je dus geen 'dubbele' UTP kabel nodig. Doneer de besparing maar aan Unicef.
Verder, zoals gezegd, hou de (max) lengte in de gaten.
Zoveel reacties in zoweinig minuten, Afijn ik laat ut maar staan
Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results
Ja, maar we waren er al achter dat er niet van die grote segmenten gebruikt gaan worden, er is alleen een flinke lengte kabel nodig omdat-ie in stukken geknipt gaat wordenOp maandag 11 februari 2002 10:04 schreef Twarp het volgende:
[..]
<uitgebreid verhaal>
ff ontopic: je zult idd bij installatiebedrijven oid langs moeten gaan....
ach...in een volgend leven lach je er om!
eindelijk jij snapt me!Op maandag 11 februari 2002 10:08 schreef DizzyWeb het volgende:
[..]
Hij heeft dus niet een kabel van 700 meter lang nodig, maar een pokke eind UTP om in stuken te slopen
Zoals gezegd ik wil niet een enkele kabel gebruiken, zoals gezeg ik hoef geen enkele kabel ik moet dubbele bekabeling.Op maandag 11 februari 2002 10:08 schreef PtrO het volgende:
Je kan ook een RJ45-UTP splitters gebuiken om de 4 paren in een CAT-5 kabel te splitsen naar 2 aansluitingen. Moet ut echt thuis-goedkoop, DIY: 4 aders in de ene, 4 in de andere RJ-45 connector en gebruik evt. wat opgevulde krimpkous.
Verder, zoals gezegd, hou de (max) lengte in de gaten.
En nee ik doneer niet aan unicef
LEZEN...ook dat was niet de bedoeling zoals topicstarter al aangaf. Zeker nog vroeg op de maandagmorgen?Op maandag 11 februari 2002 10:08 schreef PtrO het volgende:
Je kan ook een RJ45-UTP splitters gebuiken om de 4 paren in een CAT-5 kabel te splitsen naar 2 aansluitingen. Moet ut echt thuis-goedkoop, DIY: 4 aders in de ene, 4 in de andere RJ-45 connector en gebruik evt. wat opgevulde krimpkous.
Verwijderd
dus als je een naam hebt van een groothandel is dat ook goed
Ik heb ze alleen bij de Technische Unie weg
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Meh ...
Op maandag 11 februari 2002 09:58 schreef BrammeS het volgende:
Die dubbele kabel heb ik hier ook overal in huis liggen, Veel makelijker als je ze door 16mm PVC buizen moet trekken. Ik heb ze alleen bij de Technische Unie weg. En als particulier zijnde kom je bij die groothandel niet binnen.
Mischien dat ie een naam had van een groot handel?Op maandag 11 februari 2002 10:13 schreef Vunzz het volgende:
nee want 2 kabels is duurder aangezien het meer tijd kost om het aan te leggen..en door te trekken..en het is minder mooi.Op maandag 11 februari 2002 10:15 schreef Twarp het volgende:
Ach dan kan het wel, nu een leuk stukje naslagwerk voor de search, alleen zou ik geen UTP kabel gaan delen voor 2 aansluitingen, neem nou gewoon maar 2 kabels zit je ook minder met interferentie op je lijnen. Bovendien als je ineens een kabel moet vervangen ben je de klos en meteen 2 lijnen kwijt.
Tenzij iemand hier het verschil wil betalen
Je heb wel speciale wensen
Succes met de Bedrijven-Search...
I've visited the Mothership @ Cupertino
er hoeft geen pvc buis door heen aangezien het mooi bovenlangs het sysplafond gaat
2x cat 5 kabel trekken duurt 2x zolang..dus is kost meer tijd dus meer geld
Naam: F.D.L. Elektrotechnische Groothandel B.V.
Vestigingsplaats: 8938AG Leeuwarden
KvK-inschrijfnummer: 01084228 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging
woohoo
da's dus de naam van de groothandel!!!!!
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Anyway, er bestaan wel van dat soort kabels, maar die zijn reteduur. Dus als het voor een basisschooltje is, lijkt het mij handiger of even kreatief te zijn met tie-wraps.
Als je inderdaad 700 meter wil overbruggen moet je er inderdaad iets tussenknallen zoals een HUB. Hierbij kom je er niet vanaf door het goedkoopste hubje te kopen bij MyCom. Dat gaat niet werken.
Als je trouwens Double-Shielded-UTP neemt kun je wel tot 1000 Meter gaan, maar er is niemand op de hele wereld die je garantie geeft voor een foutloze werking voorbij de 300 meter.
Ik weet niet wat je opzet is, maar ik denk dat je beter eerst met je netwerkplan moet gaat rondzeulen op deze groep, want iets vertelt me dat je goed fout bezig bent met zoveel kabel.
>Select * FROM users WHERE clue > 0
Heb je IETS gelezen van de reacties van je mede Tweakers????Op maandag 11 februari 2002 10:41 schreef dmace het volgende:
1 kabel van 700 Meter? Woon je in de buurt van die school en wil je thuis ook kunnen netten ofzo?
Anyway, er bestaan wel van dat soort kabels, maar die zijn reteduur. Dus als het voor een basisschooltje is, lijkt het mij handiger of even kreatief te zijn met tie-wraps.
Als je inderdaad 700 meter wil overbruggen moet je er inderdaad iets tussenknallen zoals een HUB. Hierbij kom je er niet vanaf door het goedkoopste hubje te kopen bij MyCom. Dat gaat niet werken.
Als je trouwens Double-Shielded-UTP neemt kun je wel tot 1000 Meter gaan, maar er is niemand op de hele wereld die je garantie geeft voor een foutloze werking voorbij de 300 meter.
Ik weet niet wat je opzet is, maar ik denk dat je beter eerst met je netwerkplan moet gaat rondzeulen op deze groep, want iets vertelt me dat je goed fout bezig bent met zoveel kabel.
Op maandag 11 februari 2002 10:45 schreef Likoning het volgende:
[..]
Heb je IETS gelezen van de reacties van je mede Tweakers????
Zegt genoeg, net als zo'n reactie:Aantal posts: 13
Gem. aantal posts/dag: 1
XP moet niet zeuren, da's alles.
Net een klein kind, dat pas ophoudt als je het een pets verkoopt
De formele maximale lengte van UTP is 100 yards.
1 inch = 25.4 mm
1 foot = 12 inches = 304.8 mm
1 yard = 3 feet = 914.4 mm, dus een kleine meter.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
ja, en nee...klopt gedeeltelijk....dat van die afstanden met inch, foot en yard klopt....ook 100 yard klopt....maar dat is een gegarandeerde afstand. De kabel-fabrikant garandeert dat over die afstand je verbinding goed blijft....in theorie kan je tot een absoluut maximum van 180 yards gaan.....daarna moet je echt een repeater plaatsen...dat wil dus zeggen dat je tussen 2 aansluitingspunten gewoon die 100 yards aan kunt houden, en dan heb je aan alle2 de kanten nog veilig de ruimte om een metertje of 2 van de muur naar je pc te komen.....zonder enige vorm van storingOp maandag 11 februari 2002 11:07 schreef mvdejong het volgende:
Ter verduidelijking van de verwarring over voeten en meters:
De formele maximale lengte van UTP is 100 yards.
1 inch = 25.4 mm
1 foot = 12 inches = 304.8 mm
1 yard = 3 feet = 914.4 mm, dus een kleine meter.
Verwijderd
100 feet = 90 meter?Op maandag 11 februari 2002 09:54 schreef Zorg het volgende:
je hebt het indd mis![]()
utp mag 100 feet worden, dus 90 meter (in de theorie) maar ik wil ook niet 1 kabel gebruiken van 700 meter lang maar ik heb 700 meter kabel nodig die ik gewoon in stukken knip
ik moet leren rekenen dan
1 voet = 33 cm
100 x 33 cm = 33 m
denk trouwens wel dat het meer is
je bedoelt natuurlijk 100 yard
ik ben moe
Jobarco BV
Verbreepk 15
2731BR Benthuizen
Tel: 079 3319313
Fax: 079 3423572
Leveren alles wat je wilt.