[ASP] CDO mail verzenden (Newbie)

Pagina: 1
Acties:

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik ben aan het stoeien met CDO en het lukt me om mailtjes automatisch te versturen.

Is het ook mogelijk om een mailtje te versturen waar geen reply op gestuurd kan worden?

Assume there are no rules and it's one big free for all

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Op een email kan altijd een reply worden gestuurd.

weinig tot niks..

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<% @Language = VBScript %>
<% Option explicit %>
<form action="<%=Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")%>">
<TEXTAREA name=mailbody rows=5></TEXTAREA><br>
<input type="text" name="toadr" value="bla@bla.com"><br>
<input type="submit" value="Mail it">
</form>
<%
Dim myMail,mb,toadres
mb = Request.querystring("mailbody")
toadres = Request.querystring("toadr")
Set myMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
Mymail.Send "bla@bla.com", toadres , "Zooi van bla" , mb ,1
Set myMail = Nothing

%>

En het is niet mogelijk om een mail te maken waar je niet op kunt replyen want dat kan ook niet met gewone mails je kunt wel een debiel fromadres bedenken zoals bijv server404@hotmail.com dan worden alle mails gereplied daarnaartoe en heb jij er geen last van

• Alpha-sphere
Ok thanks
dan maak ik d'r wel No_reply@no_reply.nl van

Verwijderd

het moet vlgs mij wel een bestaande server zijn maar dat weet k niet helemaal zeker

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

Basszje

Reisvaap!]

We gaan toch geen spam versturen he :(

Je kan eventueel ook een reply-to opgeven naar een ander email adres, dan replied iedereen automatisch daarheen. Weet niet wat je ermee wilt.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Alpha-sphere
Ik wil een registratie bevestigings mailtje versturen naar degene die zich registreerd.

Ik heb wel vaker een mailtje gekregen waar ik geen reply op kan geven dus dat wou ik ook doen.

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
1. Je moet een GELDIG afzender adres meegeven
2. Je moet onder W2K/NT de SMTP server hebben geinstalleerd.
3. Zie www.asp101.com voor een voorbeeld :)

[EDIT]
http://www.asp101.com/samples/email.asp voor een voorbeeld.

Verwijderd

Dan geef je toch als from adres hetzelfde op als to? (ik zag dat je met CDO.NewMail geen reply-to veld kunt toevoegen :()

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:19
Op zich kan het best om email te versturen waarvan het effect is dat er geen antwoord op gegeven kan worden. Maar de vraag is natuurlijk wat er in zo'n geval moet gebeuren met een delivery error. Is het handig als mensen zich ergens voor inschrijven, de bevestiging niet aankomt door een typo en niemand weet dat die bevestiging niet aankomt?

Daarnaast moet je je bedenken dat als er een invalid domain in je from staat veel servers de mail zullen weigeren. Lijkt me geen goede optie. En een valide domein opgeven betekend dat de postmaster daarvan dus ook delivery errors krijgt. Niet handig als dat dan niet je eigen domein is, vooral als het inschrijvingsgegevens met een password ofzo betreft.
Tot slot zou het me niets verbazen als het niet juist opgeven van een from adres in de niet al te verre toekomst als postfraude geldt.

Al met al zou ik gewoon voor elke actie een aparte mailbox aanmaken en het adres daarvan instellen als from. Of je die mailbox gaat lezen of naar /dev/null laat wijzen moet je zelf weten.
Pagina: 1