Eeeeuh... Topix

Dat behoort niet tot de mogenlijkheden van dit forum
Ennuh... --> LA
Dat behoort niet tot de mogenlijkheden van dit forum
Ennuh... --> LA
Kijk eens naar www.hottopic.nl
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
lijkt mij onhandig, stroomt je mailbox zo vol
Verwijderd
Nou dat had ik nou graag gehad voor alle topics in SU waar [SP] voor staat 
En idd. dat hoort in LA en OProg kennende ...
En idd. dat hoort in LA en OProg kennende ...
het is wel eens handig, handmatig checken is tijdrovend en zinloos als er geen replies zijn
Move > [forum=15]
Is dus niet mogelijk, zie replies boven
Is dus niet mogelijk, zie replies boven
Dan wordt je bij topics zoals fietsnerd helemaal gek met honderden replies
Verwijderd
En wat dacht je van dat topic over 11.9.2001Op maandag 11 februari 2002 10:07 schreef devv05 het volgende:
Ach, als het er komt kun je het vast ook wel uitzetten.Op maandag 11 februari 2002 10:38 schreef ItSnows het volgende:
[..]
En wat dacht je van dat topic over 11.9.2001
🌞🍃
Je zal dan maar net een dagje weg zijnOp maandag 11 februari 2002 10:40 schreef DataBeest het volgende:
[..]
Ach, als het er komt kun je het vast ook wel uitzetten.
Bij thuiskomst ff mail ophalen
Ik mag het wel hopen.. Ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op >100 mailtjes per dagOp maandag 11 februari 2002 10:40 schreef DataBeest het volgende:
Ach, als het er komt kun je het vast ook wel uitzetten.
ik heb er nooit gezeur mee, je moet ook niet die optie nemen bij een topic waar veel op gezegd wordt. Gewoon een vraag stellen, dan krijg je misschien een paar antwoorden, meer niet.
Het valt best wel zo te programeren dat je maar 1 mailtje krijg als er een nieuwe post gedaan en is. Pas als je het topic weer bekeken hebt en er daarna weer gepost is krijg je een mailtje. Een goed voorbeel hiervan is vBulletin. Het is dus niet zo dat je bij elke nieuwe post een mailtje krijgt. Dan zou de server heel snel plat gaan.Op maandag 11 februari 2002 10:07 schreef devv05 het volgende:
dat hoeft ook niet altijd, ik vroeg vanochtend heel simpel over een leverancier van dubbele UTP kabel, dacht van nou 2 od 3 mensen ofzo. Alles had ik naar mijn weten heel duidelijk neergezet maar toch nog een 25 reacties gehad... had ik niet in me mailbox willen hebben hoor!Op maandag 11 februari 2002 12:40 schreef marko77 het volgende:
ik heb er nooit gezeur mee, je moet ook niet die optie nemen bij een topic waar veel op gezegd wordt. Gewoon een vraag stellen, dan krijg je misschien een paar antwoorden, meer niet.
gebruik hottopic, goed progje voor dit
Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be
Er worden dagelijks zo'n 11000 - 15000 berichten gepost.
Door zo'n 2500-3500 mensen, dat betekend dus dat er dagelijks minimaal zo'n 2500 emails de deur uit moeten maar waarschijnlijk nog wel wat meer.
Als slechts 5% daarvan bounced krijgen we er dus al zo'n 70 per dag terug.
Laat staan dat het dus langzaam de mailqueue gigantisch opvult (onverstuurbare berichten blijven 5 dagen in de queue, dus er zijn dan altijd minimaal 350 emails in de queue...)
Etc, etc, etc.
Simpelweg te zwaar voor een normale mailserver. Dan zouden we een dedicated mailserver moeten opzetten _en_ moeten verplichten dat iedereen een email adres invoert dat gegarandeerd niet bounced (dus ook geen "overvolle hotmail accounts" etc).
Oftewel het is toch wel wat te veel moeite om het goed te regelen voor een groot forum.
Door zo'n 2500-3500 mensen, dat betekend dus dat er dagelijks minimaal zo'n 2500 emails de deur uit moeten maar waarschijnlijk nog wel wat meer.
Als slechts 5% daarvan bounced krijgen we er dus al zo'n 70 per dag terug.
Laat staan dat het dus langzaam de mailqueue gigantisch opvult (onverstuurbare berichten blijven 5 dagen in de queue, dus er zijn dan altijd minimaal 350 emails in de queue...)
Etc, etc, etc.
Simpelweg te zwaar voor een normale mailserver. Dan zouden we een dedicated mailserver moeten opzetten _en_ moeten verplichten dat iedereen een email adres invoert dat gegarandeerd niet bounced (dus ook geen "overvolle hotmail accounts" etc).
Oftewel het is toch wel wat te veel moeite om het goed te regelen voor een groot forum.
Ik vind email notificatie een beetje overdreven. Alsof je anders niet naar het forum toesurft.... 
Wat me op zich wel handig lijkt is net zoiets als dat je op je naam klikt, alleen dat je dan alleen die topics te zien krijgt waar jij in gereageert hebt, en waarin sinds je laatste bezoek nog reacties zijn geweest... en dan hooguit de laatste 50 of zo, als je zo veel active topics hebt waarin je heel snel wilt kunnen weten of er nog gereageert is moet je maar vaker langssurfen
Wat me op zich wel handig lijkt is net zoiets als dat je op je naam klikt, alleen dat je dan alleen die topics te zien krijgt waar jij in gereageert hebt, en waarin sinds je laatste bezoek nog reacties zijn geweest... en dan hooguit de laatste 50 of zo, als je zo veel active topics hebt waarin je heel snel wilt kunnen weten of er nog gereageert is moet je maar vaker langssurfen
Exact expert nodig?
Even één heel voor de hand liggende reden om het niet te doen:
Dagelijks worden er zo'n 900 threads gestart, waarin gemiddeld zo'n 14 posts worden geplaatst, als nou eens 10% van de threads in de gaten gehouden wordt door zeg zo'n 4 personen, dan zijn er zo'n 225 threads in de gaten te houden, wat neerkomt op 225*14=3150 e-mails per dag.
Ik denk niet dat we dat willen en dat de huidige e-mail server dat trekt.
[Edit] ACM was weer eens te snel voor me.
En ik vergat de bouncende mails. Waar 12% overigens meer in de richting is dan 7% en 12% van 3150x5= 1890 mails continue in de queue...
Dagelijks worden er zo'n 900 threads gestart, waarin gemiddeld zo'n 14 posts worden geplaatst, als nou eens 10% van de threads in de gaten gehouden wordt door zeg zo'n 4 personen, dan zijn er zo'n 225 threads in de gaten te houden, wat neerkomt op 225*14=3150 e-mails per dag.
Ik denk niet dat we dat willen en dat de huidige e-mail server dat trekt.
[Edit] ACM was weer eens te snel voor me.
En ik vergat de bouncende mails. Waar 12% overigens meer in de richting is dan 7% en 12% van 3150x5= 1890 mails continue in de queue...
Bericht hierboven
Hottopic ken ik niet. Ik bookmark alle topics die ik wil volgen, en als er niets meer gebeurt, verwijder ik de bookmark weer. Ook heb ik een search op mijn usernaam gebookmarkt, waarin ik dus heel makkelijk kan zien wanneer de laatste reactie is geweest.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Dan kan je net zo goed op je naam klikkenOp maandag 11 februari 2002 17:39 schreef haas het volgende:
Ook heb ik een search op mijn usernaam gebookmarkt, waarin ik dus heel makkelijk kan zien wanneer de laatste reactie is geweest.
en wat dacht je als je onderweg bent, en je net dat ene mailtje moet hebben? via je 9k6 verbinding?Op maandag 11 februari 2002 10:41 schreef OProg het volgende:
[..]
Je zal dan maar net een dagje weg zijn
Bij thuiskomst ff mail ophalen
Pagina: 1