Toon posts:

Harde schijf maakt ineens rare fluittoon.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn schijf, een quantum 40G fireball Plus AS even uit mijn kast gehad ivm isolatie. Heb wat stukjes tochtstrip tussen de schijf en z'n behuizing geplaatst. Nu ik hem aansluit hoor ik die schijf continu een heel schel/hoog geluid maken. Echt te goed hoorbaar dan.
Hoe is dit mogelijk en wat is er eventueel aan te doen? Is de schijf beschadigd? Hij doet het overgigens prima.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Ik weet dat je sommige harde schijven niet mag afsluiten maar dit? Als je de schijf niet open heb gehad en hij is gewoon gaan piepen dan wordt het hoog tijd dat je backups gaat maken (als je dat nog niet had gedaan) En anders weer herstellen naar de originele situatie....kijken wat ie doet..... >:)

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik gedaan heb is aan elke zijde twee kleine stukjes tochtstrip geplaatst zodat het ijzer van de harde schijf niet in contact komt met ijzer van het omhulsel waar hij in hangt. Back-up? Bedoel je fat hij waarchijnlijk gaat craschen? (heb hem pas sinds juni, 3jr garantie gelukkig)

• Twarp

Twarp

just grin...

Je wil toch niet gaan vertellen dat je een tweaker bent en geen backup heb gemaakt?
Dan heb je wel lef, als mijn schijf ook maar een beetje een ander geluid maakt dan normaal, begin ik meteen alle data te backuppen die nog niet al gebackupt was.
Maar goed, ik zou als ik jou was meteen gaan backuppen en de schijf terug brengen, het klinkt als een lager die niet lekker in zijn vel zit.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Gaat zo snel mogelijk een back-up maken, heb net een nieuwe ibm 60G binnen dus dat moet lukken... maar is dit nu mijn eigen stomme schuld? Ben niet met die schijf gaan voetballen ofzo. Heb hem er ff los naast gehad en aangesloten, toe deed ie het niet. Weer in z'n behuizing en argh..

• Twarp

Twarp

just grin...

Wellicht had deze schijf er gewoon al last van, en een actie zoals jij die heb gedaan mag eigenlijk niets bijgedragen hebben tot deze situatie, ik denk dat het puur toeval is. Tenzij je gereedschap heb gebruikt die normaliter gebruikt zou worden bij sloopwerkzaamheden en meer weegt dan een kilo.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Geen raar gereedschap gebruikt. Ga een back-up maken en de schijf terugbrengen.... In ieder geval bedankt je hulp Twarp!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
weet je zeker dat het de harde schijf zelf is, en geen resonantie met je kast oid? Lijkt me namelijk vaag dat als je 'm ff er uit haalt hij het geluid niet maakt...

da's overigens wel mogelijk, dat ie het spontaan even weer doet, backuppen is idd the way to go :7

Verwijderd

Topicstarter
Het wel zeker de harde schijf zelf...heb de kast toch open dus haal m er oz nog wel eens uit.
Pagina: 1