Ik wil een 8ports 10/100Mb switch gaan kopen. Omdat het aanbod errug ruim is zou ik graag willen weten welke switches jullie goede ervaringen hebben.
Ik heb zelf een WLinx SW-008GC
10/100mb switched 8poorts + uplink, een mooi ding, heeft mooie leds, per poort: ledje voor 100mbit, FD en activity nooit probs mee,
http://www.alternate.nl/ 79euro
10/100mb switched 8poorts + uplink, een mooi ding, heeft mooie leds, per poort: ledje voor 100mbit, FD en activity nooit probs mee,
En ik heb de 3com officeconnect 8 poorts 10/100 mb switch, met automatische detectie van crosspoorten enzow
Die 8-poorts van Alternate is inderdaad een mooi dingetje. Gaat hier lekker snel (9 a 11 Mbyte/s vanaf mijn Linux server), is niet al té groot (lees: volop klein voor een 8-poorts switch) en heeft een lekkere prijsOp maandag 11 februari 2002 07:36 schreef richardkraal het volgende:
Ik heb zelf een WLinx SW-008GC
Kortom, gewoon kopen
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Of een N-way:
8 port 10/100/200Mbit switch * Standaard IEEE802.3 10-BASE-T, IEEE802.3u 100-BASE-TX en IEEE802.3x voortgangscontrole voor Full duplex * Automatische detectie en correctie van polariteit * 8 RJ45 connectors, waaronder een uplinkmogelijkheid * Dectectie van kortsluitingsbeveiliging per poort * Filtering van error packets
E65 bij 1to0.nl
ook geen slechte prijs, erg klein en doet het prima
8 port 10/100/200Mbit switch * Standaard IEEE802.3 10-BASE-T, IEEE802.3u 100-BASE-TX en IEEE802.3x voortgangscontrole voor Full duplex * Automatische detectie en correctie van polariteit * 8 RJ45 connectors, waaronder een uplinkmogelijkheid * Dectectie van kortsluitingsbeveiliging per poort * Filtering van error packets
E65 bij 1to0.nl
ook geen slechte prijs, erg klein en doet het prima
Heb zelf een switchje van gistron.com, erg relax en klein ding.En niet duur: €67,62
Verwijderd
hehe ja idd de beste kan/wil je toch niet, omdat die teveel kost... (cisco anders ook leukOp maandag 11 februari 2002 11:14 schreef Predator het volgende:
Wat dacht je van de goedkoopste
Die 3com van ddc is natuurlijk errug leuk maar dat gaat een flinke duit meer kosten.
Ik heb een Linkpro 8 poort 10/100 Mbit switch gekocht bij Mr-at.nl
mooi klein, zwart en stevig dingetje
Nooit problemen mee
mooi klein, zwart en stevig dingetje
In space no-one can hear you scream | http://www.google.com
Er zijn al een heleboel topics over switches/hubs geweest. Misschien dat je de search even kunt gebruiken want daar komen een heleboel merken aan bod.
K... zal ik nog ff de moeite doen om die search knop te zoeken 
Ene... bedankt voor de reacties
Ene... bedankt voor de reacties
Deze wil overigens enkel 10Mbps HalfDuplex, 100Mbps HalfDuplex en 100Mbps FullDuplex.Op maandag 11 februari 2002 18:42 schreef Fr3aKER het volgende:
Ik heb een Linkpro 8 poort 10/100 Mbit switch gekocht bij Mr-at.nl
mooi klein, zwart en stevig dingetjeNooit problemen mee
Geen 10Mbps FullDuplex dus.. 't is maar even ter info
Ik heb hier op mijn werk al een half jaar lang een Amigo 10/100 8 poorts switch draaien en dat ding werkt echt perfect. Hij kost ca. €70. Alles wat je op een switch wil zit erop (full duplex, 8kb buffer etc.)
ESP PvBoiler Controller https://github.com/arnova/pvboiler
Verwijderd
Ik heb een hele simpele by funprice gehaald voor 49 euro (wel 5 poorts, eentje kan gebruikt worden als uplink). Merk weet ik niet zo uit mijn hoofd trouwens.
Zowel 10 als 100 mbit (kan je zien aan kleur ledje) half duplex en full duplex
Werkt perfekt!
Zowel 10 als 100 mbit (kan je zien aan kleur ledje) half duplex en full duplex
Werkt perfekt!
Goedkoop is duurkoop is mijn ervaring. Met andere woorden: ik zou niet gaan voor absolute el cheapo...
ik heb er 1 van mycom van Edimax prima dingetje. Gemiddelde snelheid met copieren over netwerk (totaal 20gb) was 4.3MB/s en dat met goedkope realtek kaartjes
Compex 8-Port Dual Speed Pocket Size Switch
Item Code : PS2208B-220V
Features and Benefits :
- 8 10/100Mbps Fast Ethernet switching ports
- LED indicators for network troubleshooting 10mbit=orange 100mbit = green
- Full/Half Duplex transmission mode
- Effective bandwidth of 200Mbps per port
- Collision-Free frame forwarding
- Easily integrated into any Fast Ethernet network
Technical Specification:
- Industrial Standards: IEEE802.3 10Base-T, IEEE802.3u 100Base-TX; IEEE802.3x flow control; FCC Class A; CE mark
Interface:
- 8 x 10/100Mbps ports (RJ-45 UTP)
Switching Buffer:
- 128K (SRAM)
MAC Address:
- 1K
15*9*2 cm
Item Code : PS2208B-220V
Features and Benefits :
- 8 10/100Mbps Fast Ethernet switching ports
- LED indicators for network troubleshooting 10mbit=orange 100mbit = green
- Full/Half Duplex transmission mode
- Effective bandwidth of 200Mbps per port
- Collision-Free frame forwarding
- Easily integrated into any Fast Ethernet network
Technical Specification:
- Industrial Standards: IEEE802.3 10Base-T, IEEE802.3u 100Base-TX; IEEE802.3x flow control; FCC Class A; CE mark
Interface:
- 8 x 10/100Mbps ports (RJ-45 UTP)
Switching Buffer:
- 128K (SRAM)
MAC Address:
- 1K
15*9*2 cm
Verwijderd
Ik kan je in iedergeval 1 merk echt afraden!!!
Dat is SafeWay, dit is echt troep!!!
Het kost niets, maar het is ook niets.
Wat wel een leuke hub of switch is die van Ovislink.
Deze zijn niet duur, en goed, ik heb er in iedergeval nog nooit problemen mee gehad.
Dat is SafeWay, dit is echt troep!!!
Het kost niets, maar het is ook niets.
Wat wel een leuke hub of switch is die van Ovislink.
Deze zijn niet duur, en goed, ik heb er in iedergeval nog nooit problemen mee gehad.
Wat is de goedkoopste? Da's namelijk de beste 
In principe is er met een 10/100 Mbit hub/switch zo weinig dat je fout kan doen, dat het niet uit maakt welk merk je neemt.
In principe is er met een 10/100 Mbit hub/switch zo weinig dat je fout kan doen, dat het niet uit maakt welk merk je neemt.
Verwijderd
Ik vraag me dus ook af wat er nou fout kan gaan? Waarom is de goedkoopste switch dan niks?Op dinsdag 12 februari 2002 13:44 schreef mr_obb het volgende:
Wat is de goedkoopste? Da's namelijk de beste
Waar heb je deze vandaan? Want ik kan hem niet vinden in de pricewatch...Op dinsdag 12 februari 2002 13:26 schreef DarkRider het volgende:
Compex 8-Port Dual Speed Pocket Size Switch
Ene... nogmaals bedankt voor de reacties!
3com is wel de absolute topper voor switches etc
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Pagina: 1