Ondertitels DVD op betere plaats?

Pagina: 1
Acties:

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
ik gebruik Power DVD voor het afspelen van DVDs.
Het 'probleem' is dat de ondertitels door het beeld heen geprojecteerd worden, soms is het beeld erg licht en daardoor zijn de ondertitels soms slecht leesbaar.

Een simpele oplossing zou zijn om de ondertitels **onder** het DVD-beeld te projecteren. De ondertitels worden dan op een zwarte ondergrond geprojecteerd en dus perfect leesbaar.

Helaas heeft Power DVD geen optie hiervoor. Mijn vraag is: weet iemand een programma dat wel een dergelijke optie heeft?

Verwijderd

ja dat kan inderdaad met het programma dat heet micro dvd player

kijk ze

• j-w
  • Niet online
is het niet mogelijk Power DVD op één of de andere manier te tweaken? Het is voor de rest een erg tof programma. Alleen deze optie ontbreekt...

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 13:09

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

waarom ondertitels? het leidt af, is lelijk, en ze kloppen vaak toch niet. Bovendien is het verhaal een stuk beter te volgen in het engels, voornamelijk omdat je nu moet opletten.

Details van de film komen ook veel beter over...

www.avpnews.com

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Op maandag 11 februari 2002 12:06 schreef skullsplitter het volgende:
waarom ondertitels? het leidt af, is lelijk, en ze kloppen vaak toch niet. Bovendien is het verhaal een stuk beter te volgen in het engels, voornamelijk omdat je nu moet opletten.

Details van de film komen ook veel beter over...
sommige mensen zijn nou eenmaal minder goed in engels, of minder bekend met bepaalde engels/amerikaanse uitdrukkingen waardoor je misschien delen mist.

persoonlijk vind ik ondertitels ook irritant, maar ik kan me voorstellen dat sommigen het op prijs stellen.

Verwijderd

bij de weg met ondertitels mis je 20% van de rest van het beeld

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op maandag 11 februari 2002 01:27 schreef j-w het volgende:
Een simpele oplossing zou zijn om de ondertitels **onder** het DVD-beeld te projecteren. De ondertitels worden dan op een zwarte ondergrond geprojecteerd en dus perfect leesbaar.
Dat werkt natuurlijk alleen met breedbeeldfilms op een 4:3 tv. (En misschien 2.35:1 films op een 16:9 tv).

Siditamentis astuentis pactum.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-03 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 11 februari 2002 12:52 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Dat werkt natuurlijk alleen met breedbeeldfilms op een 4:3 tv. (En misschien 2.35:1 films op een 16:9 tv).
Gelukkig hebben de meeste pc bezitters een 4:3 monitor ;).

ik zet altijd engelse ondertitels aan, ter ondersteuning :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• j-w
  • Niet online
Op maandag 11 februari 2002 12:26 schreef Andamanen het volgende:

[..]

sommige mensen zijn nou eenmaal minder goed in engels, of minder bekend met bepaalde engels/amerikaanse uitdrukkingen waardoor je misschien delen mist.

persoonlijk vind ik ondertitels ook irritant, maar ik kan me voorstellen dat sommigen het op prijs stellen.
Daarnaast zijn niet alle films Engelstalig! Ik heb vier jaar Frans gehad, maar toch stel ik ondertiteling bij een Franse film echt wel op prijs.

Ondertitels kunnen ook heel handig zijn als je vreemde taal probeert te leren. Je hoort en leest de woorden dan tegelijkertijd, daar leer je veel meer van dan alleen lezen of horen...

Verwijderd

Je kunt ondertiteling toch verschillende kleuren geven?

• j-w
  • Niet online
Op maandag 11 februari 2002 14:06 schreef Raikane het volgende:
Kan dat in PowerDVD?
En als het kan dan zou het alleen zinvol zijn als je de kleur dynamisch kan aanpassen, zodaning dat de kleur van de ondertitels altijd constrasteert met de achtergrond...

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 14:06 schreef Raikane het volgende:
ja ik speel altijd mijn ondertitels af met micro dvdplayer

daarmee kan ik de grootte bepalen de kleur enz enz

micro dvd player is je antwoord
Pagina: 1