Toon posts:

flash kopieren mogelijk??

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraagje:
is het mogelijk van een site de flash op een of andere manier te kopieren en later zelf te bewerken??

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op maandag 11 februari 2002 01:23 schreef crowmobe het volgende:
ik heb een vraagje:
is het mogelijk van een site de flash op een of andere manier te kopieren en later zelf te bewerken??
ja, dat is mogelijk, echter wel I-LL-E-GAAL :o
maar goed, dat is ook de mp3 die ik nu opzet dus knock yourself out op http://www.google.nl/search?q=%22swf+to+fla%22&hl=nl&lr=

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 01:28 schreef prototype het volgende:

[..]

ja, dat is mogelijk, echter wel I-LL-E-GAAL :o
Misschien issie wel z'n originele .fla file kwijt?

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op maandag 11 februari 2002 01:54 schreef Lusch het volgende:

[..]

dan is 't alsnog denk ik illegaal :), een swf omzetten naar een fla file in z'n algemeen mag gewoon denk ik niet van macromedia, is een patented format denk ik zo, zitten wat regels aan verbonden blablabla :) wat betreft auteursrechten van het werk zelf heb je idd gelijk :), maar 'k ben alleen niet zo zeker over de format conversion :P

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:05

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op maandag 11 februari 2002 01:57 schreef prototype het volgende:

[..]

dan is 't alsnog denk ik illegaal :), een swf omzetten naar een fla file in z'n algemeen mag gewoon denk ik niet van macromedia, is een patented format denk ik zo, zitten wat regels aan verbonden blablabla :) wat betreft auteursrechten van het werk zelf heb je idd gelijk :), maar 'k ben alleen niet zo zeker over de format conversion :P
niet geheel waar, shockwave flash is geen patented docoformat, en de specs zijn zelfs gepubliceerd (van flash4 dan, flash5 ben ik niet zeker, al werkt MM wel toe naar een geheel open flash)
flash bevat wel een trademark, echter dat is enkel op de naam en het product flash.

net zoals je mp3 als docformat niet illegaal is, maar hooguit de inhoud vermenigvuldigd kan zijn zonder daar rechten over af te dragen.

het 'reverse engineering' van flash-bestanden is zelf dus ook niet illegaal (zolang we niet onder de DMCA valen, en onze regering tegen die US juridische terreur beschermt), het inbreuk doen op de mogelijke rechten van de maker wél

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Als je de Flash alleen wilt downloaden voor educatieve doeleinden, mag je me mailen... Ik weet precies hoe het moet. ;) Ik ga het niet hier zeggen, heb ook mijn principes. ;)

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Reverse engineering is WEL illegaal. De auteurswet beschermt ook computerprogramma's. Reverse engineering is alleen dan toegestaan als het gaat om compatibiliteitsproblemen op te lossen. (de swf op linux af kunnen laten spelen bijvoorbeeld)

Je zou zelfs zover kunnen gaan om te zeggen dat de proggies die er zijn om swf files te kraken ook illegaal zijn. De auteurswet stelt de verspreiding van middelen die 'uitsluitend bestemd zijn om zonder toestemming van de maker' een technische voorziening ter bescherming van een auteursrechtelijk beschermd computerprogramma te ontwijken strafbaar. Maar ja, dan zit je weer met het probleem van uitsluitend, je kunt die proggies ook gebruiken als je zelf zo stom bent geweest om je originele fla kwijt te raken.

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 03:25 schreef Cool_Duck het volgende:
Als je de Flash alleen wilt downloaden voor educatieve doeleinden, mag je me mailen... Ik weet precies hoe het moet. ;) Ik ga het niet hier zeggen, heb ook mijn principes. ;)
Ik wou dat ik dit soort dingen ook zo geweldig correct kon zeggen, hail!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Op maandag 11 februari 2002 01:54 schreef Lusch het volgende:
ik denk het niet!
ik heb een vraagje:
Maar wat ik mij dan altijd afvraag: WAAROM?! :'(
ga zelf lekker aan de slag met flash & origineel artwork!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik heb ook wel eens flash decompilers gebruikt, maar het kost op zich meer tijd de boel bij elkaar te zoeken als te programmeren.

Verwijderd

zoek in google even op flashit, dat is een tooltje wat ik gebruikt heb na het kwijtraken van mn flaflip.

echter: de fla die je krijgt is één enkele laag, zonder actions (dacht ik). Het is dus mogelijk om graphics uit de library te halen. je hebt er echter weinig aan om te kijken hoe een swf gemaakt is...

Verwijderd

ik heb een vraagje:
Normaal ben ik heel politiek.

LOOOOOOOOSSSSSSSSEEEEEEEEEERRRRRRR

|:(

Dit is niets anders als een crack of warez request.....

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Dammed, ik dacht dat we het hier hadden over de vraag of je fla's en swf's mag rippen of niet, niet over hoe je het moet rippen.

Als er nu weer een heel aantal tools aangeboden worden om fijn iemands rechten op bescherming van zijn eigen werk te omzeilen: modjes doe het topic maar dicht of laat het open met een waarschuwing voor een ieder die zich niet in weet te houden met het posten van hack middelen...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Dit soort tragische vragen los je maar zelf op met behulp van Google. En als je daar niet uit komt heb je pech. Sluit me bij B-Top aan. Ga lekker een boek kopen en zelf leren een leuk conceptje in Flash uit te werken.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.