[SQL Server] Merge Replication weigert

Pagina: 1
Acties:

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 16:57
Ik kon niet een geschikt forum vinden voor specifieke SQL server vragen, maar hier lijkt mij de meeste SQL server kennis te zitten dus daarom even hier. ;)

Het gaat om een MS SQL 2000 server waar ik admin op ben. Die wil ik een database laten replicaten naar een andere MS SQL server, maar daar heb ik slechts gewone userrechten op. Er bestaat daar een database en daar ben ik owner van.

Omdat de database aan twee kanten wordt geupdate (ene kant website, andere kant als BackOffice systeem) wilde ik een Merge Replication gebruiken. Maar dat lukt niet. Een Transactional replication werkt prima, maar als ik een merge-sessie wil opzetten dan gaat het mis en staat er in de logfile als respons van die andere server:
"Only members of the sysadmin group can set that server option."
Er staat niet bij welke optie dat dan is.

Mijn vraag is nu: klopt dit inderdaad dat je als gewone gebruiker gaan merge replication kan opzetten maar wel een transactional? Of herkent iemand dit en is er een oplossing voor?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Kan er niet echt veel zinners over zeggen omdat ik weinig aan beheer op sqlserver doe, maar op www.swynk.com kan je redelijk goede info over sqlserver vinden, lukt het daar niet probeer het dan via MS Public Newsserver, hebben meen ik een aparte news groep over replicatie.

• Pogostokje
Op die site en in de newsgroup heb ik nog geen antwoord gevonden/gekregen.

Iemand?

Verwijderd

Alle artikelen in books online al bekeken onder 'merge replication' ? (index: Merge replication)

Gewone users hebben veelal niet zoveel rechten. Wellicht mag jij als user geen data inserten in 1 of meerdere tables?

• Pogostokje
Ja, alles doorgelezen maar nergens staat te lezen wat voor rechten je minimaal nodig hebt om dat te kunnen uitvoeren.

Ik ben database-owner dus ik heb alle rechten op die database. Het moet dus liggen in de rechten die je verder op het systeem hebt.

Lastig probleem. Ik kan het niet makkelijk uittesten omdat ik mijn eigen rechten niet kan aanpassen op die server. :)

Verwijderd

Je was toch geen owner van de database waarin de data gemerged moest worden? Ik weet niet zoveel van merge replication, maar wat ik gelezen heb in de help, maakt SQLServer een aantal system tables voor je aan waarin data wordt bijgehouden. Het lijkt me dan dat je op zn minst backup admin moet zijn (dus lid moet zijn van die role).

Verwijderd

Replication maakt ook jobs aan voor de SQL Agent.. dat moet je dus ook mogen.
Pagina: 1