Ik ben pas net begonnen met PHP en MySQL, dus waarschijnlijk zal ik wel weer een hele domme fout gemaakt hebben.
Ik heb een database: namen
Deze bestaat uit 3 kolommen: naam, uitleg, letter
'naam' bevat natuurlijk de naam, 'uitleg' de betekenis van die naam en 'letter' de beginletter van de naam.
De kolom letter heb ik gemaakt, zodat het mogelijk is om alle namen die met een letter (bijv. A) beginnen te weergeven. (hier zal vast wel een makkelijker manier voor zijn, maarja).
Nu heb ik deze code:
<?php
$database_server = mysql_connect();
mysql_select_db("namen", $database_server);
$sql = "SELECT * FROM naam WHERE letter = 'A' ORDER BY naam ASC";
$resultaat = mysql_query($sql);
echo "$resultaat";
while ($record = mysql_fetch_object($resultaat)) {
echo "<b>$record->naam</b>,
$record->uitleg<BR>\n";
}
?>
Het moet ervoor zorgen dat het alle namen die beginnen met een A weergeeft (in alfabetische volgorde).
Maar nu krijg ik deze foutmelding:
Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/sites/site23/web/naam/naam.php on line 15
Regel 15 is trouwens: while ($record = mysql_fetch_object($resultaat)) {
Wat heb ik fout gedaan?
Ik heb een database: namen
Deze bestaat uit 3 kolommen: naam, uitleg, letter
'naam' bevat natuurlijk de naam, 'uitleg' de betekenis van die naam en 'letter' de beginletter van de naam.
De kolom letter heb ik gemaakt, zodat het mogelijk is om alle namen die met een letter (bijv. A) beginnen te weergeven. (hier zal vast wel een makkelijker manier voor zijn, maarja).
Nu heb ik deze code:
<?php
$database_server = mysql_connect();
mysql_select_db("namen", $database_server);
$sql = "SELECT * FROM naam WHERE letter = 'A' ORDER BY naam ASC";
$resultaat = mysql_query($sql);
echo "$resultaat";
while ($record = mysql_fetch_object($resultaat)) {
echo "<b>$record->naam</b>,
$record->uitleg<BR>\n";
}
?>
Het moet ervoor zorgen dat het alle namen die beginnen met een A weergeeft (in alfabetische volgorde).
Maar nu krijg ik deze foutmelding:
Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/sites/site23/web/naam/naam.php on line 15
Regel 15 is trouwens: while ($record = mysql_fetch_object($resultaat)) {
Wat heb ik fout gedaan?