Toon posts:

Ineens geen geluid meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd probleem...
Na het restarten van mijn PC deed ineens het geluid het niet meer

De configuratie:
SB Live, DTT 3500 digital speakers, windows 2000 professional edition

Ik heb andere speakers op de PC aangesloten, en ook dan krijg ik geen geluid te horen.. De DTT 3500 op een andere pc aangesloten, wel gewoon geluid

Het lijkt me dus duidelijk dat mijn Sb Live het probleem is, alleen... hoe kan ineens na een restart (en vervolgens nog een paar keer restarten en de PC aan en uit zetten) de pc geen geluid meer geven?

Mensen die dit ook al is hebben gehad?

En nog handiger, enig idee hoe dit op te lossen..? lijkt het een hardware of software probleem?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Oorzaak 'hardware of software?' Ik zou het niet weten.

Een paar tips:

Controleer of het volume wel aan staat (volumeregeling) of dat de boel op mute staat

Druk je SB-kaart nog eens goed aan (bij voorkeur even eruit trekken en er opnieuw in steken)

Installeer je SB-drivers nog eens

Als je meerdere pc's hebt, wissel de geluidskaarten eens uit en kijk of dezelfde kaart ook problemen oplevert in een ander systeem (zo ja, dan SB is kapot)

Of dit je zal helpen, weet ik niet. Maar het zijn een paar dingen die in me opgekomen zijn.

Succes

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik heb ook wel een keer gehad dan mijn SB live ineens veel zachter klonk. Heb toen wat SB live programmaas opgestart (mixers ed) en na een tijdje deed ie het weer normaal :?
Rare jongens die Soundblasters.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Als je de DTT3500 analoog hebt aangesloten, kijk dan eens of Digital Out Only misschien staat aangevinkt.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 00:23 schreef wfvn het volgende:
Oorzaak 'hardware of software?' Ik zou het niet weten.

Een paar tips:

Controleer of het volume wel aan staat (volumeregeling) of dat de boel op mute staat

Druk je SB-kaart nog eens goed aan (bij voorkeur even eruit trekken en er opnieuw in steken)

Installeer je SB-drivers nog eens

Als je meerdere pc's hebt, wissel de geluidskaarten eens uit en kijk of dezelfde kaart ook problemen oplevert in een ander systeem (zo ja, dan SB is kapot)

Of dit je zal helpen, weet ik niet. Maar het zijn een paar dingen die in me opgekomen zijn.

Succes
Ik had de SB Live eerst even in een ander slot gepropt.. Toen deed mijn muis het niet meer en was heel mijn audio weg, ik heb toen de SB Live weer in het oude slot gedaan en het geluid was weer terug

ik haat computer problemen (als je er een dag lang mee te maken hebt! zie [topic=408836/1/25]

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Of je stopt de stekker erin.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 23:24 schreef tbusquet het volgende:
Of je stopt de stekker erin.
blaat |:(

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik heb het wel eens bij NIC's gehad, dat na een reset opeens geen irq werd toegewezen. Wellicht is dat je probleem?
Pagina: 1