Toon posts:

scanner werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb vorige week een topic gezet dat mijn computer de scanner niet kon vinden, ik heb echt alles geprobeerd.. niks hept! hij zit op de USB aansluiting, ik heb ook een andere kabel erbij gehad een parallelle volgens mij kan trouwens ook serieel zijn, bij de instalatie zeggen ze dat ze de usb sterk aanraden, maar waarom niet met de andere kabel en zou hij dan wel kunnen werken??

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

specs ! welke scanner ?

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Verwijderd

Topicstarter
sorry was ik vergeten erbij te zetten... het is een HP scanjet 5300c

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

waar gaat het fout niet herkennen ? maar wat ik van hp weet eerst drivers instaleren en dan pas de scanner aansluiten

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Verwijderd

Topicstarter
ja, de scanner heeft het altijd normaal gedaan onder wind 2000, toen ik xp instaleerde kreeg ik problemen en die heb ik er weer afgegooit en weer 2000 geeinstaleerd en nu kan de computer de scanner niet meer vinden. ik heb eerst alles geinstaleerd en ook de drivers gedownload, maar als ik naar add device to ga en ik zeg waar de drivers staan pakt hij die ook niet.. ik heb er niet zoveel verstand van maar zo moet ik die toch instaleren die drivers??

Verwijderd

Mijn Hp5200c heeft met USB het onder diverse OS een jaar lang gedaan. Hij is er daarna spontaan mee gestopt. Met verschillende computers en configuraties. Alleen aansluiten met Parallel wil bij mij nog werken.

Verwijderd

Topicstarter
en weet je waar de fout zat?? is er iets in de scanner kapot??

Verwijderd

Aangezien hij buiten garantie was, heb ik er niets aan gedaan. Ik scan dusdanig weinig dat ik berust in mijn lot en het parallel doe.

Verwijderd

P.s. wat voor computer heb je, ik ben voornamelijk benieuwd of je een via chipset hebt. Deze, kan ik mij herinneren uit mijn zoektochten naar oplossingen voor dit probleem, geven vrijwel altijd problemen via USB.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een p3 1GhZ 128 intern..

was een aanbieding van de aldi..

weet je zo voldoende?

Verwijderd

Ik zou om te beginnen eens de knowledgebase van HP proberen. Lukt dat niet, stuur dan eens een mailtje naar HP. Mocht het dan nog niet gelukt zijn, dan moet je in staat zijn om je probleem hier haarfijn voor te leggen. (met de informatie die je bij HP hebt ingewonnen.)Het is zo namelijk erg moeilijk om een reden aan te wijzen.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
Download sisoft sandra -> http://www.tweakers.net/meuktracker/1483

Hier mee kan je pc Analyseren , wat voor chipset en moederboord enzo voort. Als je chipset weet ga je naar de site van de vabrikant meestal met www.naam.com ;). En die hebben links naar de chipset waar je hun drivers voor kan downloaden. Instaleeren en dan weer proberen :).
Pagina: 1