Toon posts:

multipalyer tetris op mijn site

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag een soort multipalyer tetris op mijn site maken. mijn vraag is hoe. met een java applet of in flash of zo. ik heb de search al gebruikt. maar vind niets dat mij hierbij kan helpen. ik heb wel wat sites gevonden vb ( http://www.multris.com ) waar je online kan tetrisen maar niet echt multiplayer onder multipalyer verstaa ik dan samen lijntje maken en om de beurt een blokje of 2 of 3 blokjes tegelijk

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:05

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

je kunt met flash redelijk eenvoudig externe data on-the-fly inlezen: via loadVariables()-functie.

probleem qua multiplayer is echter het tjdsverschil, er zal al snel een kwart tot halve seconde zitten tussen de actie van player A en het weergeven op het scherm van player B.

voor werkelijke multiplayer-functionaliteiten is dat te hoog.

wat eventueel anders mogelijk is om een java-applet te maken dat functioneert als een soort mini server en via een soort van p2p direct de data met je tegenstander uit te wisselen.
vereist wel wat extra permissies voor het applet, maar een zeer interessante mogelijkheid is het wel, maar nog nooit uitgevoerd bij mijn weten.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op maandag 11 februari 2002 00:07 schreef RM-rf het volgende:
vereist wel wat extra permissies voor het applet, maar een zeer interessante mogelijkheid is het wel, maar nog nooit uitgevoerd bij mijn weten.
Er zijn ook dart-spelletjes online en heb laatst als ultiem-melig online tegen wat mensen picto.. pff. kom ff niet op de naam.. gedaan. Erg flauw. Maar lachen.

http://www.jippii.nl/nl/games/draw/

Dus het moet zeker als java applet zeker lukken.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Pictionary bedoel je Ozboz? ;)

naast java zou je nog aan de gang kunnen met Director (multiuser-server) of Flash.
Met flash hebben ze op Globz(kies Cubicolor) een paar leuke p2p games gemaakt die verrassend snel communiceren.

www.jurgroessen.nl

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:05

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op maandag 11 februari 2002 00:14 schreef OzBoz het volgende:
Er zijn ook dart-spelletjes online en heb laatst als ultiem-melig online tegen wat mensen picto.. pff. kom ff niet op de naam.. gedaan. Erg flauw. Maar lachen.

http://www.jippii.nl/nl/games/draw/

Dus het moet zeker als java applet zeker lukken.
hee, oz, waar blijf je nou: zit te wachten in dat tekenappletje ;)
kijken of die reclamebureau-jochies nog met wat anders dan markers kunnen tekenen :P

maar dit zijn inderdaad een soort van semi-multiplayer-games; immers het tijdsverschil maakt weinig tot niks uit, wanneer het echter een spel betreft waar reactievermogen een rol speelt, wordt synchronisatie en een snelle verbinding van belang

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op maandag 11 februari 2002 00:22 schreef RM-rf het volgende:

[..]

hee, oz, waar blijf je nou: zit te wachten in dat tekenappletje ;)
kijken of die reclamebureau-jochies nog met wat anders dan markers kunnen tekenen :P
Ik haat markers en ik kan niet tekenen... maar voordat de verbinding met de server verbroken werd :( was ik een compactdisc aan het tekenen. Nu werden er leeftijden genoemd van 12 en 14 dus waarschijnlijk hadden ze het niet kunnen spellen ;) ik ga maffen.

Edit.. als je een keer tijd over hebt spreken we nog wel af.. tis met een groep echt leuk..

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 00:30 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Ik haat markers en ik kan niet tekenen... maar voordat de verbinding met de server verbroken werd :( was ik een compactdisc aan het tekenen. Nu werden er leeftijden genoemd van 12 en 14 dus waarschijnlijk hadden ze het niet kunnen spellen ;) ik ga maffen.

Edit.. als je een keer tijd over hebt spreken we nog wel af.. tis met een groep echt leuk..
ik heb et ook geprobeert maar tlukt dus net te best
en ik zei cd en twas niet juist :'(

[edit] ik heb nog niets gevonden en ben niets verder :( ik ben oook gaan maffen :z :Z :z :Z gaan maffen dus

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:13
AAARGGG dat is pas een verslavend spelletje... tering. :)
Mijn hoogste score: 16500 !

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Op maandag 11 februari 2002 01:43 schreef willem169 het volgende:
AAARGGG dat is pas een verslavend spelletje... tering. :)
Mijn hoogste score: 16500 !
zeker, ik heb er mee kunnen kappen, mijnus was rond de 15000 toen ik weg ging

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Geinig was het zeker. Iets groter beeld zou mooi wezen. ;)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:47

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 11 februari 2002 00:30 schreef OzBoz het volgende:
Gooi er maar een multiple-users ICQ message uit dan zou ik zeggen, want dan ben ik ook van de partij :)

Een maandje geleden zitten doen, en toen geheerscht over een paar HK-doeds :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:13
Pelle:
Gooi er maar een multiple-users ICQ message uit dan zou ik zeggen, want dan ben ik ook van de partij :)

Een maandje geleden zitten doen, en toen geheerscht over een paar HK-doeds :)
Bespeur ik al enige zin voor een nieuwe feature van PellePaint :? >:) ;)

of is dat whishful tinking?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1