grumbl... ben ik eindelijk lekker bezig met m'n prog bouwen in een IDE... krijg ik weer gezeur met templates:
dit is m'n list:
dat staat dus in ListTemplate.h, en dit wordt d'r vanuit targui.cpp gedaan:
en daarna worden die functies uit de error nog aangeroepen... probleem zal dus wel zijn dat die list al tot .obj gecompiled wordt en daarna geen template meer kan zijn ofzo?
Ik ben nogal een c++ n00b, ik heb al door de helpfiles van m'n compiler gekeken, maar kan niet echt iets vinden waar ik iets van snap over dit spul. Dus als iemand me zou kunnen uitleggen hoe ik m'n template class aan de praat kan krijgen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Turbo Incremental Link 5.00 Copyright (c) 1997, 2000 Borland ! Error: Unresolved external 'List<Terrain>::~List<Terrain>()' referenced f * rom TARGUI.OBJ ! Error: Unresolved external 'List<Terrain>::AddObject(Terrain *)' referenc * ed from TARGUI.OBJ ! Error: Unresolved external 'List<Terrain>::DeleteItem(int)' referenced fr * om TARGUI.OBJ |
dit is m'n list:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| //******************List Declaration***************************
#ifndef _LIST
#define _LIST
#include "ItemTemplate.h"
template <class I>
class List
{
protected:
Item<I>* itsHead;
int itsLength;
public:
// constructors, NO COPY CONSTRUCTOR, NEVER PASS BY VALUE!!!
List():itsHead(NULL),itsLength(0){}
~List();
// operators
Item<I>* operator[](int); //just like a normal array
// accessors (need more???)
int GetLength() { return itsLength; }
// other member functions
void AddObject(I* rhs);
void DeleteItem(int); // deletes item[int x]
};
#endif //_LIST |
dat staat dus in ListTemplate.h, en dit wordt d'r vanuit targui.cpp gedaan:
code:
1
| List<Terrain>* BaseTerrain = new List<Terrain>; |
en daarna worden die functies uit de error nog aangeroepen... probleem zal dus wel zijn dat die list al tot .obj gecompiled wordt en daarna geen template meer kan zijn ofzo?
Ik ben nogal een c++ n00b, ik heb al door de helpfiles van m'n compiler gekeken, maar kan niet echt iets vinden waar ik iets van snap over dit spul. Dus als iemand me zou kunnen uitleggen hoe ik m'n template class aan de praat kan krijgen?
Only dead fish go with the flow