ervaringen met Plextor 24/10/40 (Retail)

Pagina: 1
Acties:

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-04 18:35

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Topicstarter
hallo ik ben van plan deze brander te gaan kopen heeft iemand hier ervaring mee is dit een goede brander en is ie een beetje snel loopt de buffer niet leeg ?

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Verwijderd

plextor is altijd goed ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is een fijne brander, alleen heb ik er nog probs mee om 90 min cds mee te kunnen fikken. Verder is het gewoon een goed ding.

[edit]
3600e post

• BruceLee

BruceLee

Topicstarter
ik wil nu ook eens horen wat er niet goed aan is en is plextor echt zo goed of betaal je alleen voor een merk

• BruceLee

BruceLee

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 23:29 schreef Terw_Dan het volgende:
Het is een fijne brander, alleen heb ik er nog probs mee om 90 min cds mee te kunnen fikken. Verder is het gewoon een goed ding.

[edit]
3600e post
gefeliciteerd met je 3600e post maaruh heb jij de 24/10/40 en hoelang doe je over een 650 mb cd de fikken op 24 speed

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op zondag 10 februari 2002 23:30 schreef BruceLee het volgende:
ik wil nu ook eens horen wat er niet goed aan is en is plextor echt zo goed of betaal je alleen voor een merk
Ik heb zelf Plextor SCSI en:
Er zijn in 2(?) jaar 2 CD's mislukt, maar dit komt volgens mij vooral meer door SCSI dan door Plextor...
De service van Plextor schijnt te zuigen...
Volgens mij zijn de dingen zelf wel van behoorlijke kwaliteit... Nooit probs mee gehad, m'n vader ook niet, alleen wat problemen hier op GoT geloof ik

edit: ik zou ff wat benches opzoeken voor die snelheid, en verder vind ik zelf plextor te duur om zelf te kopen, ik zou gewoon een lite-on kopen (beste prijs/kwaliteit imho)

Specs

• Jonez
  • Laatst online: 23-02 12:15

Jonez

2+2=5

Perfect ding, alleen heb ik de oem versie.
Nero software enz. had ik al :P

Ook de lezen doet ie erg goed en snel, vooral makkelijk bij beveiligde cd's (die las me asus dvd speler niet :( )maar de plextor moeiteloos

Verwijderd

In het half jaar dat ik heb stagegelopen bij een computerzaak heb ik de plextors niet veel teruggezien op de technische dienst :)

Verwijderd

Plextor is inderdaad altijd wel een hele goeie fikker geweest er zijn eigenlijk maar 2 merken die er altijd bovenuit springen de Plextor en de Lite On

die lite on is vaak goedkoper voor een goede kwalitiet
de Plextor is vaak het zelfde als de Lite On

ik heb zelf de plextor omdat ik veel cd's brandt en de kwalitiet van de plextor is beter

vaak moet je een vraag aan je zelf stellen
heb ik plextor geld of heb ik Lite On geld

• BruceLee

BruceLee

Topicstarter
maar hoelang doet ie nu over een 650 mb cdtje

• BruceLee

BruceLee

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 23:33 schreef Jonez het volgende:
Perfect ding, alleen heb ik de oem versie.
Nero software enz. had ik al :P

Ook de lezen doet ie erg goed en snel, vooral makkelijk bij beveiligde cd's (die las me asus dvd speler niet :( )maar de plextor moeiteloos
beveiligde cd's die las me asus dvd speler niet

wat las hij niet de sub kanalen ofzo ? ik heb er ook wel eens last van als ik een cd kopieer en dan het spel instaleer en dan start dan zegt het spel insert cd en die zit er dan in de gebrande versie dan

• BruceLee

BruceLee

Topicstarter
cool ik zie net dat er een fan achter in dat ding zit >:) overclocken >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.awaremag.com/hardware/plextor/241040a/back.jpg

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 10 februari 2002 23:31 schreef BruceLee het volgende:

[..]

gefeliciteerd met je 3600e post maaruh heb jij de 24/10/40 en hoelang doe je over een 650 mb cd de fikken op 24 speed
Dank je voor je felicitaties (hoewel na 3 keer de 3600 gepasseerd te zijn de lol er wel vanaf is)

Het leuke is van mijn Plextor ook dat hij mijn 74 minuten niet wil pakken (altijd fixation error, bij 80 min van hetzelfde merk doet hij het wel goed). Op zich isda wel vervelend want daar heb ik er nog meer dan 100 van liggen. Maar ja dat is het nadeel van groot inkopen.

Even verder ontopic.
Totaal fikt mijn fikker een 700MB cdeetje vol in om en nabij 5 minuten (das met layout en alles). Op zich wel snel, maar ik vond de 8 minuten van mijn Sony eigenlijk als snel zat, maarja, 1 fikker en 2 compu's dat kan natuurlijk niet.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-04 11:24

Jaymz

Keep on moving !

HA -> OM

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Er zit geen fan in de plextor 24x (alleen in de eerste builds was er een fan aanwezig, nu niet meer)

Verder zijn er meer goede merken dan Plextor en Liteon.
Yamaha, LG en TEAC zijn ook erg goed.

Persoonlijk heb ik voor de TEAC 24x gekozen, las net iets te vaak over prblemen met plextor.

Ik zag bij eynstein de LG 32x voor 150 Euro en dat is goedkoper dan de 24x Plextor en voor een review van veel CDRW's check www.cdrlabs.com of www.cdrinfo.nl

Ik brand een volle cd onder de 4 minuten.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Mijn 24-speed plextor doet 't alleen nog op hooguit 16x. Gelukkig heb je 2 jaar onsite garantie, maar leuk vind ik 't niet. (Klein kansje dat 't aan de cd's ligt....... binnenkort zijn ze op, en neem ik een ander merk.)

Siditamentis astuentis pactum.

• BruceLee

BruceLee

Topicstarter
ik heb eens wat afgezocht maar ik lees dat die plextor niet alle cd kopieer beveiligingen brand ? klopt dat in het ene lees ik van wel en in het andere van niet

en hoe zit het mijn lite on 16/12/40 ik brand wel eens een cd maar als ik spel instaleer en daar wil spelen zegt ie doe de cd er terwijl de gebrande er in zit heb wat doe ik dan fout of is het mijn brander

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op maandag 11 februari 2002 14:09 schreef BruceLee het volgende:
ik heb eens wat afgezocht maar ik lees dat die plextor niet alle cd kopieer beveiligingen brand ? klopt dat in het ene lees ik van wel en in het andere van niet

en hoe zit het mijn lite on 16/12/40 ik brand wel eens een cd maar als ik spel instaleer en daar wil spelen zegt ie doe de cd er terwijl de gebrande er in zit heb wat doe ik dan fout of is het mijn brander
Zeer waarschijnlijk je brander.
Plextor 24x kan wel (bijna) alle spelbeveiligingen lezen.
(misschien wat moeite met de allersnieuwste versie van SD2)

Verwijderd

De Plextor is bijna een van de enigste brander die SD2
kan copieren. daarom heb ik juist voor deze 24 speed gekozen. Verder heeft ie burn proof waardoor je het wel heel gek moet maken om een cd te verneuken. ook zegt iemand dat ie maar op 16 speed kan branden. De burner checkt de kwaliteit van de cd-r en stelt dan 16x of 12x speed max in .... zo voorkom je rotte cds al je ze zelf op 24x gaat zitten branden. Ik vind het een beweldige CDrecorder eveneens de 12x4x32 speed scsi die ik als tweede heb :)

Verwijderd

De enige CD's die ik al slecht gefikt heb met men Plextor 24/10/40 zijn er die ik aan het fikken was toen de elektriciteit hiero uitviel

prima brandertje

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-04 15:32
Neem de Liteon :z

• BruceLee

BruceLee

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 15:32 schreef wouter10 het volgende:
De Plextor is bijna een van de enigste brander die SD2
kan copieren. daarom heb ik juist voor deze 24 speed gekozen. Verder heeft ie burn proof waardoor je het wel heel gek moet maken om een cd te verneuken. ook zegt iemand dat ie maar op 16 speed kan branden. De burner checkt de kwaliteit van de cd-r en stelt dan 16x of 12x speed max in .... zo voorkom je rotte cds al je ze zelf op 24x gaat zitten branden. Ik vind het een beweldige CDrecorder eveneens de 12x4x32 speed scsi die ik als tweede heb :)
]

en wanneer brand hij dan op 24 speed ?

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:19

Paladin

Play Ball!

Het is te zien vanaf firmware 1.02 aan het groende ledje deze knippert sneller naarmate de brandsnelheid toeneemt. dus 16 20 24. Als ik een 700 mb cdtje op full speed brand doet deze er 3:55 tot 4:10 minuten over. als cd er 5 min overdoet is de cd op 16 of 20 speed gebrand.

Voorderest is me plextor supers hij brand alles zelf 30 cd's achter elkaar. Ben er daarom ook zeer tevreden mee.

Maarja de 40 speed komt zeer binnekort uit en deze gaat maar $149 kosten dus das zekers niet duur voor een 40 speed fikker.

PS de service van plextor is juist een van de beste zegt men altijd dus snap niet hoe je erbij komt dat deze zuigt :?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

ah leuke topic: ik heb die brander en ik brand een cd'tje van 600mb ongeveer in 4 minuten (exclusief lead in & out).

En das dan op 24 speed, ik heb hem nu ongeveer 2 á 3 maanden en ik heb nog geen enkel cd'tje fout gebrand.

Je betaald niet veel voor het merk want scheelt niet veel met sony of andere.

Niets anders dan goed over deze brander, en terecht :D

Verwijderd

Ik heb hem NET gekocht :D en hij doet het perfect! (alleen nu heb ik alleen 16speed cdeetjes ;( -> 5minuutjes één cdeetje.

• Mix-o-math-oze
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mix-o-math-oze

Look, but don't stare

Ben ook trotse bezitter van de Plexwriter 24/10/40 :9
Echt een supermasjientje :)

En de garantie is ook super (van horen zeggen, heb zelf met m'n fikkerje nog geen probs gehad).

[off-topic]
Wat is het grote verschil tsn een cd-speler met een lader of een cd-speler met zo'n zuig-gleuf ?
[/off-topic]

• BruceLee

BruceLee

Topicstarter
de ene heeft een la en de andere niet :+

Verwijderd

Eentje heeft een gleuf en de andere niet :+

Verwijderd

Ik heb zelf m'n lite-on 24x ter rma gebracht, wou niets meer lezen, laat staan schrijven, daar deze al een half jaartje oud was wordt deze ter rma gestuurd (khoop toch wel dat ze het een beetje vlot uizoeken, kan wel tot een maandje of 2 duren) kheb gelukkig mijn plexie 24x nog, dus ben niet onthand, tsja, kheb dus ervaring met beiden,

en de winnaar is :

WAT ?? Gelijk spel, nou voruit dan maar.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 11 februari 2002 16:45 schreef BruceLee het volgende:

[..]

]

en wanneer brand hij dan op 24 speed ?
Afbeeldingslocatie: http://www.plextor.be/English/images/technical/powerec_flow.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.plextor.be/English/images/technical/zclv2.gif
voor verder uitleg moet je even kijken op www.plextor.be
Pagina: 1