Op zondag 10 februari 2002 23:21 schreef Artwido het volgende:
Met hitler vergelijken?
Ja, gek hé. Een foto van Hitler fotosoepen door het hoofd van Fortuyn er op te zetten, dat vraagt toch om die vergelijking?
Je kunt het ook erger zien dan het is.
Als je het nieuws trouwens gevolgd hebt vandaag dan zegt dat toch wel genoeg over Pim Fortuyn.
Dingen die men zegt over Pim Foruyn kan bij lange na niet worden verheleken met de dingen die Hitler op zijn geweten heeft.
Maar zo'n plaatje is cynisch bedoeld. Lijkt me niet dat iemand gelijk vergelijkingen gaat trekken met holocaust toestanden of iets dergelijks.
Alleen om Pim Fortuyn al te vergelijken met Hitler wekt bij mij al vraagtekens op. Iedereen weet wat er gebeurt is en wat de ideëen en praktijken waren van Hitler. Het posten van een foto van Pim Fortuyn in het pak van Hitler (en ja, het is echt het pak van Hitler) wekt bij mij de indruk dat diegene die dit post de denkwijze van Fortuyn dus vergelijkt met die van Hitler. Zulke dingen kunnen niet cynisch bedoeld worden.
Je kunt dan alle 'grappige' Bin Laden plaatjes ook wel gaan verwijderen als je direkt de lijn doortrekt naar alles wat die man heeft aangedaan.
Neen, die moet je op één rechte lijn trekken met bv. Hitler. Deze personen hebben daadwerkelijk iets op hun geweten (bv. duizenden doden en gewonden) Dat kun je Pim Fortuyn nooit toerekenen, of hem daarmee vergelijken.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.