ik heb mijn 1600+ nu ipv 1400 op 1541 draaien. Ik kan echter in het bios alleen 133/133 (1400) 138/138(1540) en 150/150(1600) instellen. Nu heb ik met cpucool mijn instellingen op FSB 146.6 MHz PCI 36.5 MHz RAM 146.6 MHz. Ik kan niet hoger, want dan sla ik vast. Ik kan met cpucool geen divider instellen voor mijn memory. Als ik in het bios 150/150 selecteer, post ik, laad het Dualboot scherm, maar daarna wordt het scherm zwart met een knipperend wit liggend balkje en blijf het verder stil. Hoe kom ik hoger? Ik heb een K7s5a mammaplank, onbekend geheugen en voor de rest kan je in mijn specs kijken. Weet iemand hoe ik bijv het voltage omhoog zetten kan, een memorydivider oid instellen kan?
Verwijderd
ga hier maar eens kijken... http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=001477
ik denk dat je geheugen het nie aankan.
vertel even hoe je je setting van het sdram hebt.
vertel even hoe je je setting van het sdram hebt.
Verwijderd
Je mobo en je geheugehn zijn de boosdoener. Die ECS is zeker geen OC bord, en als je noname geheugen hebt, zal dat ook niet zo hoog willen. Conclusie: Hij kan niet hoger. Koop een Epox en ECC DDR.
Er is in principe niet veel dat je hieraan kan doen. Misschien helpt een BIOS update, je kan het proberen. Succes iig
Er is in principe niet veel dat je hieraan kan doen. Misschien helpt een BIOS update, je kan het proberen. Succes iig
Mmmm... dan wordt het tijd mijn Mobo maar te verkopen, maar ik heb nu toch geen geld voor een nieuwe. Moet eerst nog monitor kopen. en een TV voor me tv-out
Verwijderd
Das ook leuk
Meestal kopen mensen een tv-out omdat ze comp aan de tv willen hangen blablabla, maar jij koopt een TV omdat je TV-out hebt
je hoeft niet persé ECC te hebben hoor.Op maandag 11 februari 2002 00:13 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Je mobo en je geheugehn zijn de boosdoener. Die ECS is zeker geen OC bord, en als je noname geheugen hebt, zal dat ook niet zo hoog willen. Conclusie: Hij kan niet hoger. Koop een Epox en ECC DDR.![]()
Inderdaad dat oc'ed voor geen meter ,ook al staat er Crucial op gedruktOp maandag 11 februari 2002 12:48 schreef executor het volgende:
[..]
je hoeft niet persé ECC te hebben hoor.
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Err als ik hem op 1600 mhz zet, post ik wel. Maar hij laad windows niet. Mijn idee is dus dat het systeem het wel aan kan oid, maar er wil iets niet. Dusss KAN het wel, want ik post wel, of wil het niet omdat het systeem het aan kan.
Erhm... het feit dat je post wil niet zeggen dat je systeem (lees de onderdelen) het aan kunnen.)
Warmte e.d. kunnen een oorzaak zijn, maar OC'ing houd een keer op (zeker voor de gemiddelde tweaker)
Succes in ieder geval en als je vlak na de post vastloopt zou ik HEEL voorzichtig zijn voordat bepaalde onderdelen blijvende schade oplopen.
Succes,
Trouble
Warmte e.d. kunnen een oorzaak zijn, maar OC'ing houd een keer op (zeker voor de gemiddelde tweaker)
Succes in ieder geval en als je vlak na de post vastloopt zou ik HEEL voorzichtig zijn voordat bepaalde onderdelen blijvende schade oplopen.
Succes,
Trouble
"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."
Je koopt een gigantisch elcheapo mobotje en dan verwacht je dat je ermee kan ocen als je op een abit/asus mobotje kan
Dat kan je vergeten het geheugen trekt de snelheid gewoon niet
daar moet je je bij neerleggen of ander geheugen kopen.......
Sorry de waarheid is hard
Dat kan je vergeten het geheugen trekt de snelheid gewoon niet
Turn it off and on again.
ECC is net zo goed te OC'en als niet ECC geheugen... alleen is ECC geheugen bijna alleen maar als registered geheugen te krijgen, en dat is nou net niet zo goed OC-baarOp maandag 11 februari 2002 12:51 schreef Speedy-J het volgende:
[..]
Inderdaad dat oc'ed voor geen meter ,ook al staat er Crucial op gedrukt
mja oke dan is het goed. temp=40Graden idle, 43C stressed. Dat is dus het probleem niet. Maar ik hou het wel zo. Draait nu lekker op 1500 mhz. En als ik ooit de moed heb unlock ik de cpu en koop ik een Epox-8kha+ en dan gooi ik de multiplier wel omhoog. Ik ben nl niet zo'n held in solderen en unlocken durf ik ook niet echt...
DAT IS NIET ZO !!! !!! ik vraag me gewoon af hoe ver ik komen kan. Ik weet gewoon wel dat ik niet zo onwijs ver komen kan. ik wil gewoon weten HOE ver ik komen kan en daar wil ik graag jullie advies bij als dat niet te veel gevraagd is. En de meeste mensen hier willen wel advies geven, maar jij komt alleen maar zeuren dat ik een slecht mobo heb. Dus zeg dan gewoon dat ik gewoon niet veel verder kom, of zeg niks omdat je niet weet wat mijn probleem is.Op maandag 11 februari 2002 15:48 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
Je koopt een gigantisch elcheapo mobotje en dan verwacht je dat je ermee kan ocen als je op een abit/asus mobotje kan![]()
Dat kan je vergeten het geheugen trekt de snelheid gewoon nietdaar moet je je bij neerleggen of ander geheugen kopen.......
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Maar dan met een ander bordje/cpu. (zie sig.)
Ik kon weer verder klokken na het verhogen van het voltage.
Mijn systeem is nu stabiel op 1600Mhz (1900+).
Ik kon weer verder klokken na het verhogen van het voltage.
Mijn systeem is nu stabiel op 1600Mhz (1900+).
Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD
Ik kan dus geen voltage veranderen, dat suckt. daarom haal ik de 1600 niet
Bij OC'en zijn vele factoren van belang.
Het is over het algemeen zo dat de goedkopere bordjes minder veel mogelijkheden bieden of minder stabiel zijn.
En het maximaal haalbare verschilt niet alleen van merk/serie etc maar zelfs twee identieke systemen kunnen verschillende resultaten behalen.
Dat is denk ik ook de sport voor de meeste mensen...soms heb je geluk en soms niet.
Op zich vind ik je prestatie met je huidige hardware absoluut niet slecht
Vraag je dan ook altijd af of het risico het waard is...die ene mhz kan net het verschil betekenen tussen een stabiel systeem en een kapot systeem.
In ieder geval succes en may the St. Tweakus be with you !!!
Trouble
Het is over het algemeen zo dat de goedkopere bordjes minder veel mogelijkheden bieden of minder stabiel zijn.
En het maximaal haalbare verschilt niet alleen van merk/serie etc maar zelfs twee identieke systemen kunnen verschillende resultaten behalen.
Dat is denk ik ook de sport voor de meeste mensen...soms heb je geluk en soms niet.
Op zich vind ik je prestatie met je huidige hardware absoluut niet slecht
Vraag je dan ook altijd af of het risico het waard is...die ene mhz kan net het verschil betekenen tussen een stabiel systeem en een kapot systeem.
In ieder geval succes en may the St. Tweakus be with you !!!
Trouble
"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."
wat je zegt wist ik al
. Maar ik kan nu wel goed draaien op 1541 mhz. Alleen 50% van de keren dat ik 3dmark draai wordt ik er uit gegooid. En bij cs na 5 minuten er al uit. Maar bijv. Q3a met alle details op high op 1024x768 (meer kan me monitor niet
kan ik rustig een uur fraggen zonder probs.. dus ik weet niet wat het is, maar het is raar
weet niemand hoe het kan dat ik wel kan quaken maar niet kan counterstriken op 1541 mhz???
je kunt prima oc'en met dit bord, alhoewel het niet zo makkelijk gaat als met andere borden..... 
je moet er gewoon voor zorgen dat je een lage casetemp hebt zodat alle onderdelen van het mobo genoeg gekoeld worden........zorg daarnaast voor goed geheugen en schakel die gare onboard lan uit (die heeft namelijk moeite met fsb 150)........
check ook eens je mem settings
je moet er gewoon voor zorgen dat je een lage casetemp hebt zodat alle onderdelen van het mobo genoeg gekoeld worden........zorg daarnaast voor goed geheugen en schakel die gare onboard lan uit (die heeft namelijk moeite met fsb 150)........
check ook eens je mem settings
misschien vraagt CS meer van je systeem dan quakeOp woensdag 13 februari 2002 11:04 schreef MaxKeyner het volgende:
weet niemand hoe het kan dat ik wel kan quaken maar niet kan counterstriken op 1541 mhz???
Pagina: 1