Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[cm] 2e at voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wegens vele casefans en geldgebrek heb ik een 2e voeding ingebouwd, een oud at dingetje.. alleen deze voeding gaat het pas doen als er redelijk wat van getrokken wordt. Hij stuurt op dit moment een baybus voor 5 fans en een ccfl aan. Maar als ik bijv. alleen een 8cm fan op 7v wil gooien doet de voeing t niet... Ik heb het tijdelijk opgelost door een oude cdrom speler erbij te hangen, maar ik wil het anders.. kan ik er een weerstand oid tussen hangen?

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Je harde schijf? En dan zorgen dat hij niet op standby gaat?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 19:30
Op maandag 11 februari 2002 13:09 schreef pinockio het volgende:
Je harde schijf? En dan zorgen dat hij niet op standby gaat?
Weerstandje van 10 ohm aan je 5V

Wel eentje van 5 Watt of zo

of een autolampje

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
erm..ik wil niet dat mn bak afhankelijk is van die 2e voeding..hij is puur voor mn fans en andere cm meuk.
dus het liefst een oplossing zonder pc onderdelen

Verwijderd

Hmmm, ik dacht dat een AT voeding 7v niet wilde.

Verwijderd

Topicstarter
daqt werd mij hier ook een tijdje geleden verteld..maar blijkt dus complete onzin te zijn..tis een minimale belasting voordat ie aanschakelt...

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

dat geldt voor een heel klein aantal, van de 5 AT-voedingen hier in huis, doen ze allemaal 7 volt zonder probs
Op maandag 11 februari 2002 13:42 schreef BananeKoning het volgende:
Hmmm, ik dacht dat een AT voeding 7v niet wilde.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:26

BrZ

Elke voeding heeft een minimale belasting op de 5 en de 12volt, bv bij een 350watt Enermax moet er minimaal 8A op de 5volt en 4,25A op de 12volt. Het kan zijn dat sommige voedingen deze beveiliging niet hebben ingebouwd, dat ze wel gewoon aangaan, maar een voeding nauwelijks belasten is dus niet goed ;)

AT of ATX maakt verder niet uit, dat is op wat aansluitingen en dergelijke hetzelfde (gewoon een geschakelde voeding)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op maandag 11 februari 2002 20:01 schreef BrZ het volgende:
*knip
AT of ATX maakt verder niet uit, dat is op wat aansluitingen en dergelijke hetzelfde (gewoon een geschakelde voeding)
het is vaak bij (oude) AT voedingen zo dat de 5 en 12 volt 2 helemaal gescheiden delen zijn. Dat is bij een ATX voeding niet zo. Dat is ook een oorzaak waardoor je niet altijd 7 volt van een AT voeding kunt trekken.(sommige AT voedingen gaan er zelfs kapot van!)
Pagina: 1