Toon posts:

Programmacode van een spel

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van een topic die ik een paar dagen geleden had geopend:

Ik heb een Windows 3.11 spel uit 1993: Risk 1.0 voor Windows. De programmeur die dit spel maakte, heeft slechts versie 1.0 gemaakt en niet meer verder ontwikkeld. Dus sinds 1993 is er niets aan veranderd, en ben ik waarschijnlijk de enige die het programma heeft. Op internet is ie niet te vinden. (Het is een Public Domain software).

Nu heb ik een aantal mooie ideeen en wil ik hem verder ontwikkelen. Hiervoor ga ik Visual Basic of C++ leren.

Iemand raadde mij aan om Resource Hacker down te loaden om de onderliggende code te zien en dan verder te ontwikkelen. Maar deze werkt helaas niet met 16bits codes. (Een ander programma werkte wel, maar je kon niet veel met die programma).
Er zijn wel een heleboel andere risk spellen op het internet maar die vindt ik niks en er zit auteursrechten op.

Kan iemand mij helpen de broncode te halen uit de programma. Is er een mogelijkheid? Hoe doe ik het? Het is ongeveer 175 kb groot. Ik kan hem helaas niet uploaden, omdat mijn FTP niet doet (zit achter een router).

Ik kan em wel opsturen naar je emailadres.

Verwijderd

Het is in het vorige topic ook al gezecht volgens mij : Het kan niet! als je de orignele broncode wil hebben probeer dan contact op te nemen met de orignele auteur, voor de rest ben je kansloos.

Verwijderd

Het achterhalen van de broncode is bijna altijd onmogelijk.
Hiervoor moet je een programma namelijk decompilen, er zijn voor sommige talen wel decompilers, maar vaak werken deze nauwlijks.

Resource hacker kan alleen resources uit een bestand halen (plaatjes, dialogs e.d.)

Verwijderd

Je kan em beter gaan herschrijven dan de broncode ervan proberen te krijgen

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 22:29 schreef TuRioNx het volgende:
Hiervoor ga ik Visual Basic of C++ leren.
Ik vind dit nogal een wereld van verschil :?

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Een programmeertaal gaan leren om een programma te decompilen en verder te ontwikkelen...

Ambitieus plan :)

Nu risk is niet ZO moeilijk te maken, je kan het idd makkelelijker proberen na te maken dan te wijzigen.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

[topic=327241/1/25]
Policy mbt decompilen en reverse engineren. Dit is in principe gewoon illegaal (net als cracks, passes, warez etc) en voor ons daarom niet/nauwelijks na te gaan of er wel of niet illegaal gedrag getoond wordt. Daarom hebben we besloten het als illegaal te beschouwen en zijn dit soort topics niet gewenst.
de software mag wel vrij verspreid worden misschien maar dat betekend nog niet dat ie ook dedecompiled mag worden

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.