Ik wil zelf graag een Content Mangement Sytem gaan schrijven. Heef iemand ervaring en tips waar ik op moet letten? alvast bedankt.
Wie welke Taal het makkelijkst is om een CMS in te programmeren ?? Ik zat zelf te denken aan PHP met een MySQL support.
Verwijderd
Ik zou _HEEL_ goed nadenken over de structuur en opzet voordat je ook maar een letter codeerd! Dat kan je heel veel gezeur besparen. Denk ook aan je doelgroep, en of er überhaupt nog wel genoeg vraag naar is, etc.
Verwijderd
Gebruiksvriendelijkheid
Onderhoudbaarheid
Herbruikbaarheid
Comptabiliteit
Integreerbaarheid
Modularity
Anticipation of change
Generality
Incrementality
Onderhoudbaarheid
Herbruikbaarheid
Comptabiliteit
Integreerbaarheid
Modularity
Anticipation of change
Generality
Incrementality
Het maakt me niet zoveel uit als er veel vraag naar is. Ik wil op mijn eigen site zoiets hebben, en dit maak ik dan meteen met mijn nieuwe design (nog niet online). En misschien nog een paar kenissen van me die het willen hebben.
ohja begin klein... een CMS is vrij breed en kan weinig of alles omvatten.
Je zal de 1e keer zoveel leren dat de 2e weer stuk mooier wordt
Je zal de 1e keer zoveel leren dat de 2e weer stuk mooier wordt
Kijk vooral naar wat er al op de markt is en neem de goede kanten over (tja, als je tóch zo graag het wiel opnieuw wilt uitvinden) en denk daarbij na over wat jij beter zou willen hebben.
Verwijderd
Er is een wereld van verschil in het schrijven van een CMS en het schrijven van een CMS 
1) CMS dat naadloos aansluit op de website hetzij applicatie waarvoor content beheert moet worden
2) CMS wat als standaard systeem aan een website gekoppeld kan worden (lees vignette, tridion, bea)
Punt 2 zou ik als ik jou was niet eens aan beginnen, zeker als je zoals ik van jouw het idee krijgt, geen enkel idee hebt van de mogelijkheden en technische eisen van een CMS.
Dan moet je ontzettend veel technische aspecten in je achterhoofd hebben waaronder bijvoorbeeld:
Publishing Channels (Website,PDA,WAP,XML)
Syndication Engine (Content grabben, Licenseren)
Roll Based Security (author,editor,publisher inc. authorizing)
Document Version History
Document Flag in/Flag out
Click-Stream analysis (Via welk pad klikt de gebruiker je site door, en hoe?)
etc.etc.etc. er zijn er nog wel +20
1) CMS dat naadloos aansluit op de website hetzij applicatie waarvoor content beheert moet worden
2) CMS wat als standaard systeem aan een website gekoppeld kan worden (lees vignette, tridion, bea)
Punt 2 zou ik als ik jou was niet eens aan beginnen, zeker als je zoals ik van jouw het idee krijgt, geen enkel idee hebt van de mogelijkheden en technische eisen van een CMS.
Dan moet je ontzettend veel technische aspecten in je achterhoofd hebben waaronder bijvoorbeeld:
Publishing Channels (Website,PDA,WAP,XML)
Syndication Engine (Content grabben, Licenseren)
Roll Based Security (author,editor,publisher inc. authorizing)
Document Version History
Document Flag in/Flag out
Click-Stream analysis (Via welk pad klikt de gebruiker je site door, en hoe?)
etc.etc.etc. er zijn er nog wel +20
Ik komer toch achter dat het misschien makkelijker is om een complete te downlaoden, en de lay-out te verbouwen.
Verwijderd
Maaaaaaaar verschaft jou dat ook plezier? Ik bedoel makkelijk is het wel maar leuk is anders! Je zult dan niet het trotse gevoel hebben wat je krijgt als je het helemaal zelf hebt gemaakt.Op zondag 10 februari 2002 22:37 schreef gunfire het volgende:
Ik komer toch achter dat het misschien makkelijker is om een complete te downlaoden, en de lay-out te verbouwen.
Ook van mijn kant nog wat dingen ... het is zeker niet volledig, maar denk dat je hier wel wat mee kunt.
een cms kan van een webformuliertje om een pagina een een site toe te voegen of de inhoud te muteren gaan tot een systeem wat het volgende kan:
- muliuser management, verschillende user levels
- template integration, verschillende templates
- version management, werken aan een document terwijl het originele document online blijft totdat het vervangende klaar is
- workflow, documenten moeten verschillende users / redacterus passeren voordat ze uiteindelijk op de site komen te staan
- verschillende datatypes (plain text, html, files (.doc, .pdf bijvoorbeeld), image handling)
- een search faciliteit mag natuurlijk niet ontbreken
- backup procedures
- caching voor zwaardere onderdelen
- met webformuliertjes kom je helaas niet al te ver om echt goede userinterfaces te bouwen (Hier kun je denken aan wysiwyg webbased editors in java, dhtml, flash)
- scalability, Hoe makkelijk kun je zo'n systeem uitbreiden als de site groter wordt?
Veel plezier met het plannen en ontwerpen!
een cms kan van een webformuliertje om een pagina een een site toe te voegen of de inhoud te muteren gaan tot een systeem wat het volgende kan:
- muliuser management, verschillende user levels
- template integration, verschillende templates
- version management, werken aan een document terwijl het originele document online blijft totdat het vervangende klaar is
- workflow, documenten moeten verschillende users / redacterus passeren voordat ze uiteindelijk op de site komen te staan
- verschillende datatypes (plain text, html, files (.doc, .pdf bijvoorbeeld), image handling)
- een search faciliteit mag natuurlijk niet ontbreken
- backup procedures
- caching voor zwaardere onderdelen
- met webformuliertjes kom je helaas niet al te ver om echt goede userinterfaces te bouwen (Hier kun je denken aan wysiwyg webbased editors in java, dhtml, flash)
- scalability, Hoe makkelijk kun je zo'n systeem uitbreiden als de site groter wordt?
Veel plezier met het plannen en ontwerpen!
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Pagina: 1