Standaard thuisnetwerk, geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Topicstarter
Ik heb een probleem, en het zit zo.
In ons netwerk zijn twee pc's, pc1 is een server die draait op 98. Er zitten twee nic's in, 1 van chello en een netwerknic. De netwerk nic gaat naar een 10 Mbit hub en die verbind hem met een tweede pc, waar ook weer een nic inzit.

Nu heeft het netwerk een hele tijd goed gewerkt, maar toen ik terug van vakantie kwam deed het netwerk het opeens niet meer. Ik verdacht gelijk mijn zusje die op mijn pc kwam, maar het probleem blijkt groter te zijn. Op de tweede pc draait namelijk een dualboot, dus voor mij was het makkelijk om te kijken of er iets fout was met de instellingen. Dat was niet het geval. Toen heb ik windows 98 maar opnieuw op de server geflikkert, maar zelfs dat mocht niet baten. Nu heb ik alles weer goed ingesteld, ip's, netwerkgroep, gateway enz. Maar ze kunnen elkaar niet eens pingen. Op de hub brand gewoon het lampje alsof de kabels verbonden zijn, dus daar kan het niet aan liggen.
Maar het vreemde is dat op beide nic's het lnk lampje niet meer brand. Betekent dit misschien dat mijn hub het opgegeven heeft? De nic's lijkt me een beetje vreemd, aangezien ik nog wel verkeer zie gaan over de hub, en twee tegelijk zou wel heel toevallig zijn...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:37

AlexAuto

Parttime Tweaker

Je zou kunnen proberen om de pc's met een crosscable te kunnen verbinden.

Mocht de crosscable voor een verbinding zorgen, dan ligt het denk ik aan de hub.

• Paitor

Paitor

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 22:16 schreef AlexAuto het volgende:
Je zou kunnen proberen om de pc's met een crosscable te kunnen verbinden.

Mocht de crosslink voor een verbinding zorgen, dan ligt het denk ik aan de hub.
hmm, das een beetje lastig, ik heb geen crosscable, maar ik zal toch kijken of ik nog iets kan vinden, moet wel te tweaken zijn :)

• Paitor

Paitor

Topicstarter
Het probleem is opgelost.
Het zat inderdaad bij de hub, maar met een reset was het gelukkig opgelost.
Had ik wel eerder aan kunnen denken |:(

Verwijderd

Dit komt wel dicht bij het 'zit de stekker er wel in' gehalte |:( ..... oh my god!

suc6 >:)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb je topic even een iets duidelijkere titel meegegeven, waardoor het hopelijk nog enige vorm van toegevoegde waarde heeft voor de search.

Al deel ik enigsinds het gevoel van EelCoV ;)
Pagina: 1