Ivm met het in gebruik nemen de onboard Promise ATA100 controller en daarbijkomende instabiliteit dacht ik dat het een goed idee was om m'n BIOS maar eens te flashen.
Zo heb ik dus het BIOS image 1007 van de Asus website gehaald in combinatie met 'Asus LiveUpdate'.
LiveUpdate draaide prima onder mijn WinXP.
Oude BIOS ge-saved, selecteer de BIOS image file op m'n HD, LiveUpdate geeft akkoord (goede BIOS dus) en ram op 'Flash!'
Het programma schrijft netjes alles weg en geeft een trotste 'Alles okay' melding en verzoekt vriendelijk te rebooten.
Programma netjes afgesloten...Turn off computer...restart...
Einde verhaal...bij het starten blijft m'n scherm zwart
Ik hoor nog wel de 'upspin' van m'n HD's en vervolgens blijft het HD LEDje branden en blijft het akelig stil...
Nu vraag ik me dus af....WAT DE HEL HEB IK VERKEERD GEDAAN?
Ben ik dan echt zo dom...?
Hoe voorkom ik dit de volgende keer?
Heeft er iemand nog tips/ideeën/suggesties of kan ik beter vast met gebogen schouder richting Comptechworld lopen voor een nieuwe BIOS chip?
Zo heb ik dus het BIOS image 1007 van de Asus website gehaald in combinatie met 'Asus LiveUpdate'.
LiveUpdate draaide prima onder mijn WinXP.
Oude BIOS ge-saved, selecteer de BIOS image file op m'n HD, LiveUpdate geeft akkoord (goede BIOS dus) en ram op 'Flash!'
Het programma schrijft netjes alles weg en geeft een trotste 'Alles okay' melding en verzoekt vriendelijk te rebooten.
Programma netjes afgesloten...Turn off computer...restart...
Einde verhaal...bij het starten blijft m'n scherm zwart
Ik hoor nog wel de 'upspin' van m'n HD's en vervolgens blijft het HD LEDje branden en blijft het akelig stil...
Nu vraag ik me dus af....WAT DE HEL HEB IK VERKEERD GEDAAN?
Ben ik dan echt zo dom...?
Hoe voorkom ik dit de volgende keer?
Heeft er iemand nog tips/ideeën/suggesties of kan ik beter vast met gebogen schouder richting Comptechworld lopen voor een nieuwe BIOS chip?