inverter / HD

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Weet iemand of het schadelijk is voor een HD om er een inverter naast/op/onder te leggen? ik heb namelijk 2 ccfl'tjes in de kast en een daarvan staat in een cd-rom bay maar daar wil ik nu dus een hd in zetten (vraag niet waarom ik doe het toch wel ) nu wilde ik dus weten of zo'n inverter nadelige gevolgen kan hebben voor de HD/data

Strava | AP | IP | AW

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Heb geen idee of dat effect heeft (probeer het anders *D)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Webgnome
  • Nu online
grapjas .. :D weet iemand anders het misschien?

Strava | AP | IP | AW

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Tja, ze geven volgens mij geen magnetische straling af!
Ik heb er twee tegen m'n harddiskbay liggen,dus het enige wat ertussen zit is een dun stukje metaal, dat zit nu al 2 weken zo en nog geen problemen gemerkt!
dus....

ohja, ze geven wel wat warmte af, misschien dat dat wat nadelig is. Ik heb ze trouwens wel ingetaped en in een stuk fietsband gedaan! (kweet niet of 't kwaad kan) :P

• Webgnome
  • Nu online
ik had al gemerkt dat ze warmte afgaven want eentje heb ik dus ook verpakt en de verpakking (laten we zeggen gewoon huis/tuin/keuken papier) is best warm niet heet ofzo maar wel warm. En dat is al zeker 3 maanden om dat ding heen dus ja..

Maar goed ik heb dus 3 hd's in mijn ssyteem zitten terwijl er eigenlijk maar 2 in passen. Ik heb noodgedwongen mijn Diskettedriver eruit moeten slopen om de derde hd erbij te plaatsen. Nu zit ik dus met een klein beetje een ruimtegebrek. De drie hd's zitten zo dicht op elkaar dat kan gewoon niet goed zijn. Gisteravond heb ik even gevoeld hoe warm ze waren en ze waren toch behoorlijk heet nu heb ik de nieuwste van de 3 al bovenaan gezet zodat die niet meer zo heel warm wordt (hij was gister volgens het tootlje wat ik gebruik 56!! graden celsius en sinds ie bovenaan zit is ie nog maar 45. MAar dat moet toch koeler kunnen.

Nu is dus mijn vraag hoe hebben jullie dat gefixt. of is het gewoon beter om een Hightower te kopen (weer een kast om te modden..)

Strava | AP | IP | AW

• Rebels

Rebels

watev?!

Ik heb dus ook 3 hd's bovenelkaar zitten!
Maar volgens mij wordt dat niet zo heet (kan niet zogoed voelen, alleen de zijkant, de bovenkanten heb ik te dikke vingers voor).Maar heb dit een paar keer geprobeerd te voelen, maar het valt volgens mij wel mee!

• Webgnome
  • Nu online
nou ja bij mij is de zijkant aardig heet.. doet een beetje pijn..

Strava | AP | IP | AW

• Rebels

Rebels

watev?!

Is dat na of al voor je systeem te stressen?
Ik zal morgen nog 'ns goed voelen!
Ik heb btw 3 IBM's (2x40gb 60gpx en 1x40gb)

• Webgnome
  • Nu online
voor en tijdens

Strava | AP | IP | AW

• Webgnome
  • Nu online
iemand een idee?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Extra fannetjes in je kast? |:(

• Webgnome
  • Nu online
ja en dan moet ik die hele kast overnieuw painten.. maar is er geen andere manier om je hd te koelen ofzo?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Helemaal opnieuw painten? Neej joh, als je daar geen zin in hebt boor/dremel je gewoon het gat voor het fannetje uit je kast en pak je een stukje rubber die je om het gat heen maakt (zoals bij een Window) dan hoef je het gedeelte met splintertjes niet meer te spuiten en het ziet er nog kewl uit ook :)

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 22:31 schreef webkabouter het volgende:
...

Maar goed ik heb dus 3 hd's in mijn ssyteem zitten terwijl er eigenlijk maar 2 in passen. Ik heb noodgedwongen mijn Diskettedriver eruit moeten slopen om de derde hd erbij te plaatsen. Nu zit ik dus met een klein beetje een ruimtegebrek. De drie hd's zitten zo dicht op elkaar dat kan gewoon niet goed zijn. Gisteravond heb ik even gevoeld hoe warm ze waren en ze waren toch behoorlijk heet nu heb ik de nieuwste van de 3 al bovenaan gezet zodat die niet meer zo heel warm wordt (hij was gister volgens het tootlje wat ik gebruik 56!! graden celsius en sinds ie bovenaan zit is ie nog maar 45. MAar dat moet toch koeler kunnen.

Nu is dus mijn vraag hoe hebben jullie dat gefixt. of is het gewoon beter om een Hightower te kopen (weer een kast om te modden..)
Heb je nog ruimte onder die harddiskbay?

harddiskbay verlengen dmv metalen strookjes, en zo 1 (of 2) hd's naar onder verplaatsen. 3 strookjes is in principe voldoende. (mits je geen trilhd hebt 7200 rpm ofzo) :+

Verwijderd

kunt natuurlijk ook gewoon een nieuwe grotere kast kopen. Dan heb je nergens last van...

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:29
Inverters geven bij mij geen problemen.
Ik heb er 2 onder mijn HD hangen en ik merk nix van slechtere prestaties.

IMHO kan et gewoon dus :)

btw ik heb het zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
 >|_____HD______|<
  |      |
 >|-|b   d|-|<
  |      |
  |_____________|

Die twee uitstekende dingen daaronder zijn dus de inverters die ik vastgeschroefd heb aan een 3.5" bracket.

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:29
:( sorry voor de lay-out verneuking maar ik kan men post niet editen :( :( :(

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Pagina: 1