Toon posts:

Sonera of ISDN? Welke sneller?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
En terwijl half NL al 2 jaar kabelinternet heeft, krijgen wij hier in de Haarlemmermeer ook eindelijk kabel: Sonera.

Heb nu ISDN, en ben per maand niet meer dan 80,-- kwijt, dus voor de telefoonkosten zou ik geen kabel nodig hebben.

Sonera is voor mij dus alleen leuk als het echt snel is. In de folder hebben ze het over een max snelheid van 512 kbps, en geen limiet (fair use policy).

Heb alleen gehoord dat Sonera niet echt snel is. Komt dit nou doordat zij een slecht achterliggend netwerk hebben, of is de snelheid in elke gemeente anders (vanwege andere tv-kabeltjes in de grond ofzo)

dus: moet ik sonera nemen of ISDN houden?
Graag jullie mening...

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben persoonlijk enorm gecharmeerd van ISDN, je krijgt nl. wat je vraag. Je belt 64k en je je krijgt 64k. Dat hoef je met een kabel modempje (casema) niet te proberen. Lees maar eens in http://gathering.tweakers.net/Forum14/HTML/001495.html ik denk dat het bij slownera net zo gaat. Als je dus maar voor 80,- belt, zou ik het FIJN bij isdn houden.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Wanneer je ISDN hebt en het bevalt je, begin dan in hemelsnaam NIET aan het kabelinternet van Sonera. De door hun opgegeven snelheden kloppen van géén kant, bovendien hebben ze zeer vaak last van storingen.

En wat betreft ''geen limiet (fair use policy)''. Ha ha Wanneer je boven de 3 gig komt beginnen ze al te zeiken

Wanneer het niet nodig is dan niet aan beginnen. Sonera sucks :(

• Pluis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2023
Hier nog een ontevreden Sonera klant, de opgegeven maximum snelheden worden inderdaad zelden gehaald, je zit gemiddeld met 10 tot 20 kb te downloaden. Upload is maximaal op 8 kb gezet en dat haal je dan meestal nog wel.

Sonera ligt vaak plat door storingen, ze hebben een helpdesk die je echt NERGENS mee kunnen helpen omdat ze het zelf ook niet weten en tot slot hebben ze ook een aantal poorten afgesloten waardoor je geen webserver/ftp server op hun normale poort kan draaien.

Kortom, als je tevreden bent met je ISDN beslist niet overstappen zoals twixx en R@b ook al aangaven.

Dat ze beginnen te zeuren na 3GB klopt trouwens niet, wij downloaden hier heel wat meer per maand en we hebben nog nooit wat gehoord.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Sonerazend word je ervan drama is het enige wat ik kan zeggen.Ik heb al 80 x Gebeld uiteindelijk komt er een monteur die zegt:tja gaat niet echt snel.....(lees 0.8kb per sec).

Gaat naar buiten rommelt wat in zo'n kastje buiten en zegt nu moet het goed zijn ok ff testen nee maar ik zit nu op 0.9kb wat een verbetering!!!!
De monteur gaat weer weg met de mededeling dat ze het gaan uitzoeken= nu 3 maanden geleden(Ik moest zelfs een vrije dag nemen).

In het afgelopen jaar hebben ze meer dan 2 maanden tekampen gehad met spontane disconnects(minimaal 3x per uur!!!!),enorm trage verbindingen etc etc.Die andere 10 maanden waren niet veel beter

Ik heb een 56k6 modempie erbij gehangen en dit is dus sneller bij 12move zonnet etc.

NEEM DUS ISDN!!!!

Greetz Jur

Verwijderd

Ik heb Sonera kabel (Zenith modem :)) en haal maximaal 200 KByte/sec. Normale snelheid is ongeveer 60-100 KByte/sec.
Dat is me met ISDN nooit gelukt ;)

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:58
Eh..

Ik heb sinds een paar maanden Sonera kabel. Voor het surfen, website onderhouden en HalfLife spelen. Heb hiervoor ISDN gehad, en dat werd mij te duur! Kabel gaat allemaal perfect echter alles wat hierboven staat is WAAR.

Ik hoor het van mede clanleden, en van anderen. Persoonlijk heb ik weinig last gehad, waarom weet ik niet. Ik heb geen woest interesante comp (AMD K6-2@350) maar gisteravond (donderdagavond) ging het downen gemiddeld rond de 60kbps met uitschieters naar 150kbps (met download accelerator) en zonder red ik gemiddeld tussen 15 en 40 kbps.
En inderdaad ik heb ook wel eens downloadsnelheden van rond de 3,5kbps. Maar dat is meer uitzondering!

Verders hoef je voor de service niet bij Sonera te gaan. Die zuigt. Maar dat doet de service van KPN ook.

Sidekick out..

Verwijderd

De service zuigt inderdaad, maar ik heb hier het wijkkastje voor mij alleen en daarom is denk ik de snelheid ook zo hoog :)

Verwijderd

In Nederland schijnen jullie nogal erg ontgoocheld in kabelinternet: de klachten zijn niet te tellen.

In België heb ik Telenet (kabel): ik haal snelheden tot 500KB/sec!!! (dit is de som van alles wat ik aan het downloaden ben.) En ja, dit is een halve megabyte, meer kan mijn modempje niet aan...

------------------------------
You're already surfing, why not get paid for it? http://i.am/earning

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ik heb een maatje in Den Helder die er compleet geen probleemen mee heeft ??? Ook collega's hier die ook sonera hebben hebben er geen problemen mee...

Up gem. 20 kb/s
down gem 60 kb/s
(berekend over 3 mensen)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
mcbain: Het klagen is voornamelijk over Caseme en Sonera.

@home en Chello doen het stukken beter/sneller.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

tja daar bij onze zuiderburen weet 99% natuurlijk nog niet wat internet is dus dan zit je in je eentje op de kabel, vind je het gek dat het snel gaat ;)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Wat ik begrijp, is dat Sonera iig al beter is dan casema, je kunt wel hoge snelheden halen... als het werkt. Als het niet werkt, ben je dus genaaid met een jaarabonnement. :(

Maar is de snelheid van kabel ook niet erg afhankelijk van de plaats waar je woont? Familie van mij heeft Chello en haalt niet veel meer dan 5 kB/s in een nieuwbouwwijk :( terwijl ik over Chello vaak goede verhalen lees.
Als de snelheid overal verschillend is dan moet ik dus maar afwachten wat de snelheid hier wordt...

In principe is 30 kB/s down en 15 up voor mij al genoeg reden om over te stappen. Is dat een beetje haalbaar?

Verwijderd

Soms haal ik ook wel hoge snelheden met Sonera, en de snelheid ligt gemiddeld ook hoger dan met een gewoon telefoon modem, maar wanneer je het risico wilt lopen om je een jaar flink te moeten ergeren kun je het eens proberen.

Vooral overdag stort de snelheid op het sonera-netwerk in als een kaartenhuis, en krijg je ooit last van storing, reken dan op een Zéér ondeskundige hulpdienst en lange wachttijden.

Zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent :)

Verwijderd

zelf hebben wij sonera genomen ,wij hebben het zogenaande power pakket wat neer komt bij ons op downloden 70a80kb/s dat is lekker snel ,als alles goed gaat
Pagina: 1