Toon posts:

slecht beeld Mandrake 6.1/p100/Cirrus Logic GD 543

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus Mandrake 6.1 geinstalleerd op een:

p100
32 mb edo ram
Cirrus Logic GD 5436 (1 mb geheugen geloof ik)
1 gb harddisk

Hoewel de installatie perfect ging en ik tot nu toe nog geen problemen heb gehad ervaar ik wel wat problemen na startx. Icewm komt wel netjes op het scherm tevoorschijn maar daar is dan ook alles mee gezegd. Als ik een menu openschuif blijft het namelijk staan, op een bepaald moment heb ik dus wel 10 windows op m'n scherm. Dit maakt het geheel nogal onleesbaar. Zijn er mensen die weten hoe dit komt en hoe ik dit op kan lossen? Meer geheugen, betere videokaart?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Wat wordt er precies niet weggehaald?
Als je een window verplaatst, wordt dan de achtergrond niet bijgewerkt of heb je het probleem ook *in* windows (vensters, niet het OS)?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bijvoorbeeld rechtsklik en er komt een menu tevoorschijn dan gaat dat zeg maar nooit meer weg. Hetzelfde als ik bijvoorbeeld netscape opstart.

Verwijderd

Topicstarter
Zou een upgrade van 64mb edo ram helpen?

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 11 februari 2002 10:47 schreef byte het volgende:
Als ik bijvoorbeeld rechtsklik en er komt een menu tevoorschijn dan gaat dat zeg maar nooit meer weg. Hetzelfde als ik bijvoorbeeld netscape opstart.
Ja, maar heb je dit probeem alleen op de achtergrond van je desktop, of gaat het ook fout in de windows van programma's zelf?

In het eerste geval is het mogelijk een probleem van icewm, anders moet je aan een driverprobleem denken. Als je als driver voor je X config (/etc/X11/XFree84 (-4) editen of het Mandrake configprog gebruiken) de vesa-driver kiest, is het probleem dan weg?
Op maandag 11 februari 2002 17:31 schreef byte het volgende:
Zou een upgrade van 64mb edo ram helpen?
Meer ram zal prettiger werken (je HD hoeft niet voor alles wat je doet te ratelen), maar tegen dit probleem gaat het in ieder geval niet helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat ook fout in de windows van de programma's zelf. Daar ontbreken zeg maar vlakken (of ze zijn zwart). Het geheel voelt echter niet traag aan. Vandaar dat ik ook niet meteen naar de computershop gelopen ben voor extra geheugen. Ga je tip effe proberen. Ik heb het trouwens in KDE, ICEwm, Gnome enz.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 11 februari 2002 18:24 schreef byte het volgende:
Het gaat ook fout in de windows van de programma's zelf. Daar ontbreken zeg maar vlakken (of ze zijn zwart). <snip> Ik heb het trouwens in KDE, ICEwm, Gnome enz.
Dan is het waarschijnlijk een driverprobleem.
Het geheel voelt echter niet traag aan. Vandaar dat ik ook niet meteen naar de computershop gelopen ben voor extra geheugen.
Het is dat EDO ram zo duur is, anders had ik dat toch aangeraden. Meer ram helpt meestal best veel in snelheid. Als je te weinig ram hebt, dan zal hij namelijk moeten swappen (== op dat moment niet gebruikt geheugen naar de harddisk schrijven), en dat is traag.
Maar goed, dat is een afweging die je zelf moet maken :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb net mandrake 8.1 geinstalleerd en dat werkt perfect. Dus toch een driver probleem. In ieder geval bedankt voor de hulp.
Pagina: 1