Toon posts:

Digitale televisie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal Digitale Televisie komt eraan, daarom wil ik me er alvast in verdiepen, misschien valt er nog wat te ondekken. Maar zijn er al mensen die al wat leuke info hebben?

Ik hoor het graag!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:04

Jag

Move IT -> AV.

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Heb je het over digitale TV via de kabel, satelliet of via de ether? Via de kabel en satelliet bestaat al.

Edit: En welkom op GoT, trouwens! :)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Waarschijnlijk via zo'n kleine kamer antenne. Schijnt binnen een paar maanden te starten (als alternatief voor kabel). Goedkoper en betere kwaliteit, beweert men (en 30 kanalen oid)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Zou wel dé oplossing betekenen voor de mensen die in landelijke gebieden wonen waar geen kabel is. Afgezien van een satellietschotel dan.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ja ik ben ook erg benieuwd. Kan ik meteen Casema opzeggen. Die presteert het om in 2002 2,30 euro per kwartaal administratie kosten extra in rekening te brengen, tenzij je ze machtigde het geld van je rekening af te schrijven. Kun je nagaan; je moet betalen om te mogen betalen (en ze zijn monopolist)! motherf*ckers (sry)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Jag
  • Laatst online: 01:04

Jag

Op zondag 10 februari 2002 23:17 schreef Duck-Twacy het volgende:
Ja ik ben ook erg benieuwd. Kan ik meteen Casema opzeggen. Die presteert het om in 2002 2,30 euro per kwartaal administratie kosten extra in rekening te brengen, tenzij je ze machtigde het geld van je rekening af te schrijven. Kun je nagaan; je moet betalen om te mogen betalen (en ze zijn monopolist)! motherf*ckers (sry)
Ik ook, ik kijk toch alleen maar naar de publieke zenders eigenlijk :).
Ik hoop dat de audio eens wat beter wordt.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

Linkje naar weakers.net artikel.
De beeldkwaliteit van de service zal vergelijkbaar zijn met DVD-kwaliteit, uitstekend dus
:P :9

TweakBlog

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03 10:18
fiber to tha house!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Als je echt veel zenders wilt neem je natuurlijk gewoon een schotel. :)

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op maandag 11 februari 2002 11:40 schreef Bigfoot72 het volgende:
Als je echt veel zenders wilt neem je natuurlijk gewoon een schotel. :)
Ja alleen een schotel is zo'n gedoe elke keer uitrichten op de camping enzo.. Digitene is een goed alternatief denk ik. Geen gezeur met schotels gewoon een klein ontvangertje zonder al die antenne shit... Kom maar op met die digitale TV !

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Bigfoot
Op maandag 11 februari 2002 12:33 schreef Baklap het volgende:

[..]

Ja alleen een schotel is zo'n gedoe elke keer uitrichten op de camping enzo.. Digitene is een goed alternatief denk ik. Geen gezeur met schotels gewoon een klein ontvangertje zonder al die antenne shit... Kom maar op met die digitale TV !
Voor op de camping is het idd ideaal, maar voor thuisgebruik toch te beperkt lijkt me.

• Baklap

Baklap

Nou weet ik niet, hoevaak lees je niet dat mensen geen mogelijkheid hebben om kabel naar boven te halen omdat de ouders dat niet willen... Nu kun je als gewonen sterveling boven op je kamer zonder kabel ook genieten van strak beeld ;)

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Als je wat meer keuze wil zul je echt voor een schotel moeten gaan , ik heb een humax 5400 en ontvang op de astra satteliet alleen al zo'n 300 zenders , een oom van me 1400 op alle sattelieten dus keuze zat hihi. :9

• Gman
  • Laatst online: 06-01 12:02
Ik heb het gezien bij iemand met een UPC aansluiting.

Erg koel!! 8-)

-Overzichtelijke TV-Guide (wat komt er vanavond op dat en dat kanaal?)

-Picture on demand, je kan een film opvragen en zeggen om 20:00 wil ik 'm zien, ik geloof zelfs in DVD kwaliteit.
Dit kost 7,50 gulden per film (=veel goedkoper dan DVD huren +bus/auto reis)

-Je hebt veeeeeeeeel muziek zenders (ingedeeld in genre's)

-Je kan mailen en in de toekomst ook internetten (ik zag al een hele nette Beta pagina).

Dit moet haast wel vetter zijn dan schotel! (+500 kanalen is ook niet alles :))

Kastje los kost 2000 Euro!!!!
Dan heb je een persoonlijke compactflashcard nodig en ik denk dat je die van UPC krijgt.

• Bigfoot
Op maandag 11 februari 2002 13:45 schreef Gman het volgende:
Ik heb het gezien bij iemand met een UPC aansluiting.

Erg koel!! 8-)

-Overzichtelijke TV-Guide (wat komt er vanavond op dat en dat kanaal?)

-Picture on demand, je kan een film opvragen en zeggen om 20:00 wil ik 'm zien, ik geloof zelfs in DVD kwaliteit.
Dit kost 7,50 gulden per film (=veel goedkoper dan DVD huren +bus/auto reis)

-Je hebt veeeeeeeeel muziek zenders (ingedeeld in genre's)

-Je kan mailen en in de toekomst ook internetten (ik zag al een hele nette Beta pagina).

Dit moet haast wel vetter zijn dan schotel! (+500 kanalen is ook niet alles :))
Vetter dan schotel? Als je een beetje slim bent heb je 100 pay-per-view films voor niks! >:)

• Paquito
  • Niet online
Digitenne is leuk, maar ze zijn er veel te laat mee. (zoals gewoonlijk in nederland)
Voor zover ik weet heb je in bv belgie, duitsland en engeland al lang van zulke alternatieven. (iniedergeval DAB)
Bovendien kan ik hier in eindhoven nog wachten tot 2004 voordat het beschikbaar is :r
Dus dat schiet niet op... Ik wil erg graag van de brakke kwaliteit van UPC af, en het enige (dure) alternatief is dan sat :(
Wanneer en waar gaat Digitenne van start?

Vanaf februari 2002 wordt er een technische pilot uitgevoerd om de systemen te testen. In mei 2002 volgt er een proef met een aantal geselecteerde belangstellenden. In oktober 2002 starten de uitzendingen in het gebied rond de zenders Haarlem, Amsterdam, Hilversum, Almere en Alphen a/d Rijn. In het voorjaar van 2003 volgt de rest van de Randstad. In de loop van 2004 wordt het in heel Nederland mogelijk om Digitenne te ontvangen.
:r :r

• Baklap

Baklap

Op maandag 11 februari 2002 14:13 schreef Raven- het volgende:
Digitenne is leuk, maar ze zijn er veel te laat mee. (zoals gewoonlijk in nederland)
Voor zover ik weet heb je in bv belgie, duitsland en engeland al lang van zulke alternatieven. (iniedergeval DAB)
Bovendien kan ik hier in eindhoven nog wachten tot 2004 voordat het beschikbaar is :r
Dus dat schiet niet op... Ik wil erg graag van de brakke kwaliteit van UPC af, en het enige (dure) alternatief is dan sat :(
[..]

:r :r
Ja dat is waar (nou woon ik in Hilversum.. :9 )

• Bigfoot
Op maandag 11 februari 2002 14:16 schreef Baklap het volgende:

[..]

Ja dat is waar (nou woon ik in Hilversum.. :9 )
Ik woon ook in Hilversum, is het hier eerder beschikbaar ofzo?

• Baklap

Baklap

Op maandag 11 februari 2002 14:21 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

Ik woon ook in Hilversum, is het hier eerder beschikbaar ofzo?
Zie een paar berichten terug..
In oktober 2002 starten de uitzendingen in het gebied rond de zenders Haarlem, Amsterdam, Hilversum, Almere en Alphen a/d Rijn.

• Gman
  • Laatst online: 06-01 12:02
Op maandag 11 februari 2002 13:52 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

Vetter dan schotel? Als je een beetje slim bent heb je 100 pay-per-view films voor niks! >:)
Leuk voor tweakers enzo maar de meeste mensen willen stekker erin = werken > klaar.

• kyrill
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01-2025
ik heb digitale tv van casema en de beeldkwaliteit is slecht voor digitaal. de enige winst is dat je antenne signaal nu via scart of tulp binnenkomt en de tv tuner buiten spel zet. het beeld zelf is identiek aan normale tv. niet eens s-video maar composiet (alle kleuren op één lijntje) De cinema channel heeft wel breedbeeld grootte maar is treurig qua scherpte.

Ik lever de hele hap weer in. Casema is treurig met internet, treurig met andere verniewingen
kyrill

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:21
UPC Digital ziet er anders wel retescherp uit :)
Eigenlijk zouden ze alle zenders via die decoder moeten laten lopen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Dessie
  • Laatst online: 22-09-2025
Wil je dus al een perfect beeld dan blijft de schotel toch één van de beste keuze , alhoewel is het maar net hoe de providers aan de andere kant van de verbinding uitzenden , met voetbal wedstrijden valt dit goed op , dat blokkerige.
Maar veelal zijn de beelden en geluid perfect en doen niks onder aan dvd. :7

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Ik heb digitaal in haarlem, de kwaliteit is iets beter maar echt opvallen doet het niet. Voor de rest heb je extra features zoals extra zenders (allemaal bagger op 1 a 2 na (ik will the scifi channel!!!) en een online programmagids die ik wel handig vind.

Daarnaast kan je ermee mailen en films bestellen al met al als ik het niet zou hebben dan zou ik het niet merken.

• Baklap

Baklap

Volgens mij praten we lekker langs elkaar heen. Wij hebben het over DRAADLOZE digitale tv dus niet via de kabel. H'sum heeft ook digitale tv via kabel en dat is nou ook niet echt super enzo... Het gaat meer om de draadloze versie Digitenne dat moet erg fraai zijn heb ik gehoord...

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ehmz.. ik zie het hieor eerder over een digitaal station ipv een digitale tv..

ik dacht dat de digitale tv's overeenkwamen met monitor kwaliteit alleen dan beter (en duurder :P )
dus ipv RGB --> CMYK ofzow

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Baklap

Baklap

Op dinsdag 12 februari 2002 11:31 schreef gitaarwerk het volgende:
ehmz.. ik zie het hieor eerder over een digitaal station ipv een digitale tv..

ik dacht dat de digitale tv's overeenkwamen met monitor kwaliteit alleen dan beter (en duurder :P )
dus ipv RGB --> CMYK ofzow
Ja ik begrijp je opmerking.. heb ff de titel goed bekeken maar digitale televisie zie ik 123 nog niet komen. 1 keer per jaar ben ik te vinden op de NAB in Las Vegas en daar lopen ze 3 jaar voor op Europa maar digitale tv heb ik daar nog niet gezien. Wel veel HDTV en digitale transmisie.. maar mischien heb ik gewoon niet goed gekeken... 8-)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

:) ik dacht dat je op die samsung reclame die digitale tv zag?
Nou ja..ik kan et me wel voorstellen..
heo zit et dan met die flatscreens?
lijkt me wel een enorme verbetering hoor die dingen

• Baklap

Baklap

Op dinsdag 12 februari 2002 11:43 schreef gitaarwerk het volgende:
:) ik dacht dat je op die samsung reclame die digitale tv zag?
Nou ja..ik kan et me wel voorstellen..
heo zit et dan met die flatscreens?
lijkt me wel een enorme verbetering hoor die dingen
Die Samsung flatscreen heeft idd een vga in maar ik vraag me af of je dat onder digitale televisie mag scharen of dat dat gewoon een ingebouwde scan convertor is :?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

als de tv's maar mooiere kwaliteit zijn :)
die kleuren enzo.. want die zijn om te :'( vind ik van een normale rgb tevee

• Baklap

Baklap

Nou dat valt toch wel mee ? DVD rgb op een goed KTV (jeetje wat een hoop afkortingen :) ) ziet er best wel lekker uit... toch :?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik zie vanalles door het beeld vliegen, DTV is heel simpel:

DTV wordt verstuurd via de ether (hdtv signaal) omdat het een hdtv signaal is zal het beeld zoals een DVD filmpie zijn.

Als een programma d.m.v. een sdtv signaal wordt verstuurd dan is het beeld iets minder mooi maar er kunnen ipv 1 uitzending 2 uitzendingen over dezelfde (aangewezen) frequentie uitgezonden worden (voor frequenties zie www.rdr.nl).

DTV zal ongeveer gaan werken zoals satalliet tv alleen de signalen worden door verschillende masten verspreid (zoals bij een GSM netwerk).

Het ontvangen van het signaal gebeurd met een kleine antenne die bij de decorder komt te staan, dus niets komt met draden het huis binnen. alleen tussen de ontvanger en de decorder zit een coax kabel en tussen de decorder en de TV een simpele SVHS kabel of composiet.

Ik zie bij verschillende msg's staan dat er glasvezel gebruikt wordt, dit is niet zo waarom zal je bij een signaal die via de ether komt glasvezel kabel gebruiken het signaal is gewoon een 1 of een 0 (spannings niveau's). Als er toch glasvezel gebruikt wordt tussen de decorder en ontvanger heb je een laser nodig om spanning om te zetten naar optische signalen en 2 glasvezel connectors (net zo duur als het hele zooitje bijelkaar).

Je krijgt verschillende tv pakketten bijv basic, en extra. Je zal bij elk pakket een andere kaartje krijgen waarop de codes staan wie of wat je mag ontvagen. dit zal ongeveer werken zoals bij een satalliet ontvager.

More info comming soon! Ben aan het uitzoeken hoe de tv uitzendingen worden verzonden (welke snelheid modes enz enz) en hoe ze gecodeerd zijn. Dit zal wel wat tijd in beslag nemen.

Groeten Ronnie (divxspeed@hotmail.com)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-03 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

DTV wordt verstuurd via de ether (hdtv signaal) omdat het een hdtv signaal is zal het beeld zoals een DVD filmpie zijn.
Heeft hdTV niet een VEEL hoger oplossend vermogen dan DVD? DVD heeft een zelfde aantal beeldlijnen, dan wat PAL heeft (:o).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Baklap

Baklap

Op vrijdag 15 februari 2002 11:47 schreef JvS het volgende:

[..]

Heeft hdTV niet een VEEL hoger oplossend vermogen dan DVD? DVD heeft een zelfde aantal beeldlijnen, dan wat PAL heeft (:o).
Dat klopt idd. :+ voor de rest een goed verhaal dat wel. Eigenlijk wel jammer dat het geen Hdtv is :P

Pagina: 1