S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Hoe laat vertrek de bus
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Er zijn in NL zo'n 20.000 tweakers, die nu allemaal wel lid zijn. De rest ervan zijn prutsers, die de faq niet lezen enzo, je kent het wel. Dus elke gebruiker die er nu nog bijkomt is een prutser. (imo)
Op zondag 10 februari 2002 21:57 schreef Nielsz het volgende:
Ik kan niet echt zeggen dat ik een heel fijn warm gevoel krijg nou.
Er zijn in NL zo'n 20.000 tweakers, die nu allemaal wel lid zijn. De rest ervan zijn prutsers, die de faq niet lezen enzo, je kent het wel. Dus elke gebruiker die er nu nog bijkomt is een prutser. (imo)
Er worden ook wel nieuwe tweakers geboren hoor
ALS de tijd stil stond, wel jaOp zondag 10 februari 2002 21:57 schreef Nielsz het volgende:
Ik kan niet echt zeggen dat ik een heel fijn warm gevoel krijg nou.
They made me do it.
Daar is toch het grote meilpalen topic voor?
[/nerdmode]
Hehe, gefeliciteerd iedereen.
🌞🍃
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Wat nou? Feit is gewoon dat het percentage prutsers dat regt hoger is dan het percentage tweakers.Op zondag 10 februari 2002 22:01 schreef Tom S. het volgende:
[..]
ALS de tijd stil stond, wel ja
Steeds meer prutsers worden na een tijdje tweakers, dus uiteindelijk is het wel positief.Op zondag 10 februari 2002 22:34 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Wat nou? Feit is gewoon dat het percentage prutsers dat regt hoger is dan het percentage tweakers.
Andersom ookOp maandag 11 februari 2002 00:37 schreef Heineken het volgende:
[..]
Steeds meer prutsers worden na een tijdje tweakers, dus uiteindelijk is het wel positief.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Je heb idd gelijk. Iedere goede tweaker die hier rondloopt kwam al uit de baarmoeder met een dremel en koelpastaOp zondag 10 februari 2002 22:34 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Wat nou? Feit is gewoon dat het percentage prutsers dat regt hoger is dan het percentage tweakers.
They made me do it.
* WaarAnders zegt tegen ze'n moeder dat ze wat vergeten isOp maandag 11 februari 2002 11:25 schreef Tom S. het volgende:
[..]
Je heb idd gelijk. Iedere goede tweaker die hier rondloopt kwam al uit de baarmoeder met een dremel en koelpastaKennis ontwikkel je naarmate je op GoT en T.net langer rondloopt.
Gefeliciteerd!
Kennis doe je op door veel boeken te lezen, en door veel te doen. En daar versta ik niet onder: het posten op GoT.Op maandag 11 februari 2002 11:25 schreef Tom S. het volgende:
[..]
Je heb idd gelijk. Iedere goede tweaker die hier rondloopt kwam al uit de baarmoeder met een dremel en koelpastaKennis ontwikkel je naarmate je op GoT en T.net langer rondloopt.
Kennis doe je ook op door topics door te lezen. En als je dan iets niet snapt dan kan je het vragen, of even zoeken. Daar heb ik iig het grootste deel van mijn kennis vandaan (en van de PC-Active en de C't natuurlijkOp maandag 11 februari 2002 17:09 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Kennis doe je op door veel boeken te lezen, en door veel te doen. En daar versta ik niet onder: het posten op GoT.
They made me do it.
Wat een onzin...... door hier te zoeken leer je van de problemen die je kan oplossen.Op maandag 11 februari 2002 17:09 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Kennis doe je op door veel boeken te lezen, en door veel te doen. En daar versta ik niet onder: het posten op GoT.
en over die prutsers gesproken..... [edit, was te erg]
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Nou ben ik nieuwsgierig...Op maandag 11 februari 2002 20:11 schreef zomer het volgende:
[..]
[edit, was te erg]
They made me do it.
Lezen is geen postenOp maandag 11 februari 2002 17:40 schreef Tom S. het volgende:
[..]
Kennis doe je ook op door topics door te lezen. En als je dan iets niet snapt dan kan je het vragen, of even zoeken. Daar heb ik iig het grootste deel van mijn kennis vandaan (en van de PC-Active en de C't natuurlijk)
Ja, wat wilde je zeggen? Dat jij mij onder de noemer prutsers zet? Ik 'volg' de regels van het forum, dus in dat opzicht ben ik geen prutser.Op maandag 11 februari 2002 20:11 schreef zomer het volgende:
[..]
Wat een onzin...... door hier te zoeken leer je van de problemen die je kan oplossen.
en over die prutsers gesproken..... [edit, was te erg]
Ik vraag me af waarom iedereen nou over mij valt, terwijl ik iets benadruk wat overduidelijk aanwezig is. Ik zal het even anders formuleren, zelfs iets minder 'heftig' uit de hoek komen:
Het aantal prutser stijgt evenredig met het aantal tweakers. Maar aangezien prutsers altijd meer opvallen (negatief) dan tweakers (positief), is het feit dat er 50.000 geregged zijn een teken dat we steeds meer prutsers aan het werk zien (aka warez posten, flamen, rtfm vragen stellen en noem maar op.
Is mijn punt zo duidelijk, en komt dit meer overeen met jullie optiek?
Je kwam nogal ongenuanceerd over, als in, iedereen die nog nog registreert is een prutser. Dat vind ik dus onzin... er komen op deze site heel veel verschillende mensen, van leek tot professional, daar zitten zeker prutsers tussen.... maar jij generaliseert het wel heel gemakkelijk. Over jouw kennis heb ik het niet gehad, meer over je instelling. Posten op GoT kan mijn inziens heel nuttig en leerzaam zijn, jij helpt een ander en een ander helpt jou. Ikzelf post niet zoveel meer, maar lees en zoek regelmatig. Heel handig als je een raar probleem tegenkomt en er zo even geen oplossing voor weet...Op maandag 11 februari 2002 22:17 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Ja, wat wilde je zeggen? Dat jij mij onder de noemer prutsers zet? Ik 'volg' de regels van het forum, dus in dat opzicht ben ik geen prutser.
Ik vraag me af waarom iedereen nou over mij valt, terwijl ik iets benadruk wat overduidelijk aanwezig is. Ik zal het even anders formuleren, zelfs iets minder 'heftig' uit de hoek komen:
Het aantal prutser stijgt evenredig met het aantal tweakers. Maar aangezien prutsers altijd meer opvallen (negatief) dan tweakers (positief), is het feit dat er 50.000 geregged zijn een teken dat we steeds meer prutsers aan het werk zien (aka warez posten, flamen, rtfm vragen stellen en noem maar op.
Is mijn punt zo duidelijk, en komt dit meer overeen met jullie optiek?
Het is wel jammer dat met de populairiteit en bekendheid van een forum er ook altijd een bergje herrieschoppers meekomt, misschien bedoel je die.... druk je dan alleen even wat aardiger uit svp. De net beginnende leek die graag van alle ervaren mensen wil leren is namelijk niet blij dat ie maar ff gelijk voor prutser wordt uitgemaakt
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Goed, het was in mijn eerste post idd niet al te duidelijk wat ik onder prutsers versta. Onder prutsers versta ik dus mensen die niet de faq lezen, warez plaatsen, dubbelposten, CAPS, puberaal gedrag. Mijn idee van een goed t.net is een plek waar mensen die interesse, een portie gezond verstand en zin om dingen ZELF te ontdekken kunnen samenkomen. En daar passen imo geen prutsers tussenOp dinsdag 12 februari 2002 09:35 schreef zomer het volgende:
[..]
Je kwam nogal ongenuanceerd over, als in, iedereen die nog nog registreert is een prutser. Dat vind ik dus onzin... er komen op deze site heel veel verschillende mensen, van leek tot professional, daar zitten zeker prutsers tussen.... maar jij generaliseert het wel heel gemakkelijk. Over jouw kennis heb ik het niet gehad, meer over je instelling. Posten op GoT kan mijn inziens heel nuttig en leerzaam zijn, jij helpt een ander en een ander helpt jou. Ikzelf post niet zoveel meer, maar lees en zoek regelmatig. Heel handig als je een raar probleem tegenkomt en er zo even geen oplossing voor weet...
Het is wel jammer dat met de populairiteit en bekendheid van een forum er ook altijd een bergje herrieschoppers meekomt, misschien bedoel je die.... druk je dan alleen even wat aardiger uit svp. De net beginnende leek die graag van alle ervaren mensen wil leren is namelijk niet blij dat ie maar ff gelijk voor prutser wordt uitgemaakt
Ik zal het nog eens anders stellen.
'Zodra er meer dan 500 prutsers rondlopen is een forum 'verneukt''
Laten we zeggen dat 1 op en 50 mensen een prutser is. Dat is op een forum met 100 man niet erg, die pik je erzo uit. Op een forum met 50.000 zijn er dus 1000 prutsers! En dat zijn er dus meer dan 500, wat wil zeggen dat ze gigantisch een forum verneuken.
Nu ff over mijn instelling; het is idd zo dat mijn posts redelijk hard uit de bocht kunnen komen, maar dat wil niet zeggen dat mijn instelling niet goed is. Als er posts zijn die mij aanspreken en een redelijk niveau hebben, ga ik er gerust uren in discussieren; en ik help best andere mensen. Ik help alleen geen mensen die geen moeite doen (prutsen). Dat kunnen ze idd vergeten jah. Als ik een vraag heb over hardware (geen verstand van), lees ik ook eerst ff de faq; want ik snap dat hoe beter je je vraag stelt, hoe beter de antwoorden zullen zijn.
Over mijn eerste post: Ik wilde alleen ff duidelijk maken dat 'meer zielen, meer vreugd' niet automatisch opgaat op t.net
wat je hier zegt klinkt zeker al stukken beter met wat je eerste post zei ja. Daar sla je de plank ook helemaal mis, want er komen procentueel niet meer prutsers dan tweakers. Alleen het absolute aantal prutsers zal wel toenemen, maar ja, het aantal "goede" tweakers neemt dus ook toe, het mengt vanzelf wel weer.Op dinsdag 12 februari 2002 10:11 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Goed, het was in mijn eerste post idd niet al te duidelijk wat ik onder prutsers versta. Onder prutsers versta ik dus mensen die niet de faq lezen, warez plaatsen, dubbelposten, CAPS, puberaal gedrag. Mijn idee van een goed t.net is een plek waar mensen die interesse, een portie gezond verstand en zin om dingen ZELF te ontdekken kunnen samenkomen. En daar passen imo geen prutsers tussen
Ik zal het nog eens anders stellen.
'Zodra er meer dan 500 prutsers rondlopen is een forum 'verneukt''
Laten we zeggen dat 1 op en 50 mensen een prutser is. Dat is op een forum met 100 man niet erg, die pik je erzo uit. Op een forum met 50.000 zijn er dus 1000 prutsers! En dat zijn er dus meer dan 500, wat wil zeggen dat ze gigantisch een forum verneuken.
Nu ff over mijn instelling; het is idd zo dat mijn posts redelijk hard uit de bocht kunnen komen, maar dat wil niet zeggen dat mijn instelling niet goed is. Als er posts zijn die mij aanspreken en een redelijk niveau hebben, ga ik er gerust uren in discussieren; en ik help best andere mensen. Ik help alleen geen mensen die geen moeite doen (prutsen). Dat kunnen ze idd vergeten jah. Als ik een vraag heb over hardware (geen verstand van), lees ik ook eerst ff de faq; want ik snap dat hoe beter je je vraag stelt, hoe beter de antwoorden zullen zijn.
Over mijn eerste post: Ik wilde alleen ff duidelijk maken dat 'meer zielen, meer vreugd' niet automatisch opgaat op t.net
En over je mening dat je van over het GoT browsen en reply-en niets leert (dat je dat uit een boek wel doet) is natuurlijk volledige nonsens.
My 2 eurocents
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
zodra er dus meer dan '500' prutsers zijn zullen die altijd de overhand hebben imo. Die zijn prima in staat een forum te verneuken. Kan je nog zoveel tweakers ertegen zetten, dat helpt niets.Op dinsdag 12 februari 2002 10:19 schreef Cliffie het volgende:
[..]
wat je hier zegt klinkt zeker al stukken beter met wat je eerste post zei ja. Daar sla je de plank ook helemaal mis, want er komen procentueel niet meer prutsers dan tweakers. Alleen het absolute aantal prutsers zal wel toenemen, maar ja, het aantal "goede" tweakers neemt dus ook toe, het mengt vanzelf wel weer.
En over je mening dat je van over het GoT browsen en reply-en niets leert (dat je dat uit een boek wel doet) is natuurlijk volledige nonsens.
My 2 eurocents
En verder zei ik dat je van posten niets leert, van lezen leer je wel. Wel ff opletten he
Verder heeft deze discussie betrekking op GoT en niet op Tweakers.net, waar dit subforum voor bedoeld is. Klachten/op-/aanmerkingen over Gathering of Tweakers kun je beter in "LA" kwijt. Als je de FAQ goed gelezen had, zou je dat moeten weten.
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Op dinsdag 12 februari 2002 12:05 schreef testcase het volgende:
Verder heeft deze discussie betrekking op GoT en niet op Tweakers.net, waar dit subforum voor bedoeld is. Klachten/op-/aanmerkingen over Gathering of Tweakers kun je beter in "LA" kwijt. Als je de FAQ goed gelezen had, zou je dat moeten weten.
Ik denk dat dit (in mindere mate) net zo goed geldt voor de frontpage. Je ziet het nu op fok! ook, daar heb je een paar lui die de heletijd 'first post!' roepen, en meteen de sfeer uit een item halen.
Laat ik het over Fok! maar niet gaan hebben, want dan ga ook ik niet alleen off-topic, maar misschien ook nog buiten me boekje. 'First-post-gedrag' vind ik nog wel het minst grote probleem wat die site betreft. 'Nuf said...
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Da's heel leuk, behalve als je zelf wilt gaan modden; dan moet je 'm meestal wel op -1 zetten.Op dinsdag 12 februari 2002 12:57 schreef testcase het volgende:
First posters bestaan al lang, da's niks nieuws. Dat soort posts wordt dan ook omlaag gemoddereerd (of bij herhaald misbruik gestraft), zodat users ongestoord op een hoger niveau kunnen lezen. In de toekomst zullen verder de modtools worden uitgebreid en de funktie PowerMod worden ingevoerd, die blijvende maatregelen kunnen nemen tegen 'mismoderaties' en dergelijke. De implementatie daarvan laat echter helaas nog op zich wachten.
Laat ik het over Fok! maar niet gaan hebben, want dan ga ook ik niet alleen off-topic, maar misschien ook nog buiten me boekje. 'First-post-gedrag' vind ik nog wel het minst grote probleem wat die site betreft. 'Nuf said...
IK bedoel dat het onoverzichtelijk wordt?
w00t
Tja, beschrijf onoverzichtelijk?Op dinsdag 12 februari 2002 13:16 schreef Robbie007 het volgende:
Zou er dadelijk geen tijd komen dat er teveel users zijn?
IK bedoel dat het onoverzichtelijk wordt?