10/100 mbit kiezen

Pagina: 1
Acties:

• _janlugt_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 09:50
Ik heb net succesvol mijn adsl-modem getweaked, maar nu een paar vragen:

1) kan de adsl-modem (alcatel speedtouch (semi-)pro) ook een 100 Mbit verbinding aan? zo ja, kan hij ook 10 en 100 mbit verbindingen tegelijk aan.

2) ik heb nu een realtek kaartje, ik lees zo hier en daar dat ze heel slecht zijn. ik heb hem toen gekocht voor een goedkoop netwerk om spelletjes op te spelen. is het verstandig om het hele netwerk (5 computers) over te zetten op duurdere 3com kaartjes? zijn deze sneller en / of betrouwbaarder?

3) ook ga ik binnenkort een switchje kopen, moet die dan op 10/100 mbit lopen als de adsl-modem op 10 Mbit loopt? wat gebeurt er dan als er twee 100 Mbit computers met elkaar verbinden, krijg je dan wel 100 Mbit? en als je met een 100 Mbit verbinding legt met een 10 Mbit computer?

Alvast bedankt voor een mogelijk antwoord.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 10 februari 2002 21:28 schreef _janlugt_ het volgende:
Ik heb net succesvol mijn adsl-modem getweaked, maar nu een paar vragen:

1) kan de adsl-modem (alcatel speedtouch (semi-)pro) ook een 100 Mbit verbinding aan? zo ja, kan hij ook 10 en 100 mbit verbindingen tegelijk aan.
enkel 10mbit d8 ik
2) ik heb nu een realtek kaartje, ik lees zo hier en daar dat ze heel slecht zijn. ik heb hem toen gekocht voor een goedkoop netwerk om spelletjes op te spelen. is het verstandig om het hele netwerk (5 computers) over te zetten op duurdere 3com kaartjes? zijn deze sneller en / of betrouwbaarder?
3com is wat sneller ( verschil met realtek is groter bij 100mbit ) en verbruikt wat minder cpu. Als het je echt van plan bent veel data te gaan over en weer gooien kan je het overwegen. Maar die 3com kaartjes kosten een HOOP meer dan een cheap realtekje.
3) ook ga ik binnenkort een switchje kopen, moet die dan op 10/100 mbit lopen als de adsl-modem op 10 Mbit loopt? wat gebeurt er dan als er twee 100 Mbit computers met elkaar verbinden, krijg je dan wel 100 Mbit? en als je met een 100 Mbit verbinding legt met een 10 Mbit computer?

Alvast bedankt voor een mogelijk antwoord.
Met een switch kan je zonder probleem 10 & 100mbit mengen.
Transfer van 100 <-> 100 verloopt op 100mbit
Transfer van 100 <-> 10 verloopt op 10mbit
enz....

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:31
met de realtek kaartjes haal ik ook zonder problemen 10mbyte/s dus ik zou mn geld niet aan een setje 3com's uitgeven. een goede switch lijkt me erg belangerijk. maar eigenlijk is elke 10/100 switch goed. kijk alleen dat het geen switching hub is.

• _janlugt_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 09:50
Hardstikke bedankt voor de antwoorden, maar wat is het verschil tussen een switch en een switching hub?

Verwijderd

De realtek kaartjes belasten de cpu meer dan 3commetjes. Maar dat merk je tegenwoordig vrij weinig van.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 10 februari 2002 21:49 schreef _janlugt_ het volgende:
Hardstikke bedankt voor de antwoorden, maar wat is het verschil tussen een switch en een switching hub?
Een switch bestaat uit volledige verschillende segmenten.
Bij elke transfer tussen 2 pc's onderling haal je dus altijd maximale bandbreedte.
Bij een switching hub heb je eigenlijk een group hubs verbonden met een switch. Elk segment werkt volgens het hub principe. Daarom is ie goedkoper.
Maar pas op want veel winkels gebruiken die naamgeving door elkaar :(

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Op zondag 10 februari 2002 21:51 schreef RopStop het volgende:
De realtek kaartjes belasten de cpu meer dan 3commetjes. Maar dat merk je tegenwoordig vrij weinig van.
3Com is wat duur...maar Realtek is ook weer zowat. Ik raad Intel PRO/100+ kaartjes aan, relatief goedkoop (heb er zelf 1 voor 22 euro op de kop getikt) en toch goed (beter dan die realtek shit). Kijk maar eens in de best buy guide van tweakers (http://www.tweakers.net/reviews/283) in alle systemen worden deze Intel's gedaan (zelfs de GODbak) en alleen in de budget game pc gaat een realtek (onbegrijpelijk, maar goed).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Ik kanje wel vertellen dat bij mij de overstap van realtek naar 3com echt geweldig was! alles is nu veel sneller!

Ikheb 3com kaartjes en een SVEC switch , haal zo een 11-12mb/sec

Let wel als je pcs toch genoeg cpu power hebben dan is realtek net zo goed. 3coms hebben eigen cpu dus handig voor een linux router ofzow die maar weinig MHZjes heeft :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Op zondag 10 februari 2002 22:10 schreef Mary Wana het volgende:
Ik kanje wel vertellen dat bij mij de overstap van realtek naar 3com echt geweldig was! alles is nu veel sneller!

Ikheb 3com kaartjes en een SVEC switch , haal zo een 11-12mb/sec

Let wel als je pcs toch genoeg cpu power hebben dan is realtek net zo goed. 3coms hebben eigen cpu dus handig voor een linux router ofzow die maar weinig MHZjes heeft :)
En vergeet Intel niet, ook een mooi alternatief. Als je gaat gamen heb je natuurlijk ook al je cpu power nodig dus dan is een Intel/3Com ook beter volgens mij.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1