Toon posts:

De Casema-brief van vandaag...

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gvd met een hoofdletter G!

Ik ontving de mooie brief van Casema waarin gesteld werd dat onze wijk aan de eisen voldeed en we dus NIET in aanmerking komen voor de 25% korting... De grappenmakkers.. Hier in Veenendaal is het al 4 jaar aan/uit aan/uit, nog voordat de bende overgenomen werd door Casema, die nog mooi beweert 30 jaar ervaring te hebben ook..

Meteen gebeld naar de zg. Helpdesk, en daar vertelde een vrouwtje me dat mijn problemen geen fuck uitmaken, dat de eisen gesteld zijn door de Consumentenbond, en dat die schriftelijk aangevraagd kunnen worden:

SCHRIFTELIJK?!?! Ik heb je nu toch aan de lijn (hoer!) ???

Nee dat kan alleen schriftelijk...

Wat is dat voor onzin? GEef me je meerdere, snel!

Ik kan je aan iemand doorgeven die zal precies hetzelfde zeggen, hoor.

DOE DAT DAN MAAR!<B>

Ander ventje aan de lijn, die me iig kon vertellen WAT door de consumentebond gesteld wordt: Alleen wijken met een overcapaciteit op de eindversterkers komen in aanmerking.

<B>Ik zit hier al 5 jaar op het internet hier, voordat het overgenomen werd door Casema en kijk maar in mijn logs, er zijn periodes geweest dat ik er 20x per dag afgeflikkerd werd!

Toen begonnie over snelheden te praten dat "power-users" in de buurt deze kunnen beinvloeden..

Snelheid? Wie heeft het over snelheid? Ik heb het over het draagsignaal wat telkens verdwijnt.. 1 jaar geleden heb ik hierover een aangetekende brief gestuurd omdat jullie helpdesk ook al zei "Goh das ruim klote, stuur een brief, krijg je vast een korting of andere vergoeding hiervoor".. Maar ja, hier weer niks van gehoord. Mijn buurman ook, heeft gefaxt, gemaild, en post verstuurd en ook hij had niks meer gehoord.<B>

Dat is dan niet zo netjes van ons, we zullen voor dit probleem hetvolgende afspreken: stuur een brief (bijvoorbeel dhet oorspronkelijke document) ter attentie van mij en dan zal ik het allemaal voor u uitzoeken...
==

Geven ze je het idee dat je geholpen gaat worden maar ik moet het nog ff afwachten voordat ik ze ga vertrouwen...

Anyway: reden van deze post,

<B>Zijn er nog meer mensen die ten onrechte GEEN korting krijgen?

Wat de Consumentenbond gesteld heeft moet herzien worden in mijn ogen, want zo maakt Casema zich er weer met een Jantje-van-Leiden vanaf!

*grmbl*-greetz,
M4D

Verwijderd

Buiten het feit dat je de dame van de helpdesk een hoer noemt, ben ik het met de rest HELEMAAL eens.

Ik kom nooit boven de 3Kb/s uit, en s'avonds mag ik blij zijn met 500 BYTES per seconde. Toch kom ik ook niet in aanmerking voor die 25% korting. Ook geen probleemwijk dus.
Ik wordt er ook dagelijks 1 tot 5 keer afgeknikkerd, en kan dan meestal een half uur tot een uur niet meer inloggen.
Lag volgens de helpdesk aan mijn instellingen, maar dan ligt dat wel toevallig aan de instellingen van zowel Win98se, win2000 én BeOS. Die helpdesk meneer heeft mij toen een half uur allerlei dingen laten deleten en bestanden laten hernoemen, waardoor mijn hele computer crashte en ik windows (98se) opnieuw kon installeren. Daarna kon ik nogsteeds niet inloggen. Een uurtje later ineens weer wel.

Trouwens, Casema is ook wel zo slim om de tests te doen in de vakantieperiode. En dan natuurlijk ook overdag. Dus de mensen die niet op vakantie zijn, zitten op hun werk. Logisch dat de tests dan beter uitvallen. En denk maar niet dat Casema daar niet aan gedacht heeft, hoor!

Ik heb inmiddels een brief geschreven aan de Consumentenbond, waarin ik alle ellende vertel, ook van de datalimiet die nog op ons ligt te wachten. Ik ga daar ook een kopie van de brief die ik een paar maanden geleden aan Casema heb gestuurd bij doen. (Op die brief kreeg ik dus 2 maanden later het bericht dat ik (toen ook al) niet in aanmerking kwam voor reductie van het abonnementsgeld.)
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
En de Consumentenbond maar denken dat ze zo'n goeie deal hebben bereikt met Casema.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk, Henny, dat ik haar zomaar een hoer durf te noemen. Het waren dan ook mijn gedachten op dat moment want dat vrouwtje deed ZO vreselijk star! Ik heb het haar dan ook niet recht in haar gore smoel gezegd *hehe*

:)

Verwijderd

Topicstarter
En ja, ze zijn helemaal GEK dat ze beweren dat het BRANDEN VAN HET NETWERKLAMPJE (hardware) kan liggen aan DE INSTELLINGEN IN JE OS (software). En de checklist die ze elke keer aflopen als je het probleem weer eens hebt:
Heeft u het met de korte kabel geprobeerd? Djiezus Krijst, ik heb verdomme me hele computerhoek verplaatst om zo dicht mogelijk bij dat kassie te komen... *grmbl*

Maar het blijft belachelijk dat ze de zg. eisen niet meesturen met die brief. De jongeman die ik dus na dat irritante vrouwtje sprak zei dan ook dat dit allemaal heel technisch was en dus niet door iedereen begrepen kunnen worden en begon daar te gooien met wat technische termen...

Die digibeten van de Consumentenbond hebben zich laten naaien door de spreekwoordelijke een-oog die in het rijk der blinden koning is.... Consumentenbond heeft zich laten overtuigen van Casema's standaard smoesje: "overbelasting", en heeft niet verder gekeken naar de wijken waar het gewoon altijd klote is geweest...

More *grmbl*-greetz,
M4D

Verwijderd

Ik begreep ook wel dat je het haar niet gezegd hebt maar dat je het dacht, maar dan nog vindt ik het erg grof.

ZIJ kan er niks aan doen dat Casema de klanten een poot uit draait.
Enne....als je bij Casema op de helpdesk werkt, dan wordt je vanzelf wel star van al die negatieve reakties. Hopelijk vindt ze snel een nieuwe baan. :)

Verwijderd

Topicstarter
Laten we het hopen voor haar... :)

Het lijkt er voor de rest op alsof de enige oplossing voor dit probleem verhuizen is naar een plaats waar een betere provider zit...

Verwijderd

Met je een na laatste post ben ik het ook weer helemaal eens. Daarom baal ik er ook zo van dat de WIGG niet bij dat gesprek mocht zijn. De Consumentenbond heeft er gewoon op vertrouwd dat Casema een betrouwbaar bedrijf is dat een goed product wil leveren. FOUT!!!! Casema wil snel veel geld verdienen, en het zal ze een rotzorg zijn of het product goed is of niet en of de klanten tevreden zijn of niet.

Casema heeft er alles aan gedaan om de WIGG bij de Consumentenbond vandaan te houden, en dat is ze nog gelukt ook.

Verwijderd

Topicstarter
Consumentenbond heeft een grove fout gemaakt. Maar hoe moet dit nu verder? Kunnen we nu alsnog Casema aanklagen of heeft die bullshit-schikking met de Consumentenbond deze mogelijkheid uit de wind geslagen? Of kunnen we de Consumentenbond dwingen om hier nogmaals naar te kijken?

Radeloos bennik :(

Verwijderd

Volgens mij hebben we nog een kans met de WIGG. Die wil Casema voor de rechter dagen.

Het irritante is gewoon dat Casema vrij spel heeft, omdat er geen goed alternatief is.

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 13:04
Ik heb dit verhaal een beetje gelezen, ik ben zelf namelijk ook een Casema gebruiker in Delft en ben het helemaal eens met alles wat hier gezegd is.

JE WORDT GEWOON ZO LANG MOGELIJK AAN HET LIJNTJE GEHOUDEN

Ik vraag me af wat wij al induviduele gebruikers nu kunnen doen tegen de casema.

Verwijderd

Erg lullig allemaal, maar ik krijg wel korting!!!!

Casema heeft de afgelopen weken diverse metingen uitgevoerd en vastgesteld dat de dienstverlening in uw gemeente (= Den Haag) nog niet voldoet aan de gestelde eisen. U komt derhalve in aanmerking voor de tijdelijke maandelijkse korting van 25% op uw abonnementsgeld.

• Belial_666
Waar heb je gelezen welke plaatsen korting krijgen Patrick83 ??

Verwijderd

Patrick weet waarschijnlijk dat hij zelf in Den-Haag woont :)
Ik woon dus ook in Den-Haag, maar ik krijg mooi niks.
Pattrick83, in welke buurt/postcodegebied woon jij?

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Hier in de gemeente Huizen voldoet Casema ook aan de gestelde eisen. Da's pech, 25% korting weg. Gelukkig is mijn gemiddelde snelheid 1kb/s.
Wordt er echt een beetje treurig van :-(

• Mr. Right 1
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08-2023

Mr. Right 1

Do I need to say more?

Mede Tweakers,

Aanhakend op deze thread kan ik maar een ding zeggen: Jullie staan niet alleen!

Ik zit bij Slownera en het is hier niet anders, maar ja...waar komt die naam anders vandaan.

Ik denk dat dit probleem bij alle kabelaars voorkomt en niet alleen bij Caasema. Al hoor ik over @Home wel redelijke berichten hier en daar.

Anyway, met z'n alle naar de Consumentenbond stappen? COUNT ME IN!!!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
nou ik zit nu al ruim een jaar bij casema en ik ken mensen in delft die al ruim 2 jaar op de kabel zitten via Casema en het heeft altijd slecht gelopen. Casema is gewoon niet in staat internet via de kabel te leveren.

maar ff over die brief die heb ik in Den Haag ook ontvangen en niet 1 maar 2x echt om je dood te lachen.

in de ene brief staat dus dat ik WEL 25% korting krijg en in de andere brief staat dat ik NIET in aanmerking kom voor 25% korting omdat ik niet in een probleem gemeente zou wonen...

bellen schrijven naar casema heeft allemaal geen enkel effect er is hier inmiddels al 2x een Casema monteur langs geweest en die kan er ook niks aan doen.. Ik denk je Casema als internet provider moet vergeten en voorlopig ff aan moet klooien totdat adsl beschikbaar is..

De Consumentenbond kan er nu weinig maar aan doen die hebben eigenlijk niks bereikt. Het enige wat de consumentenbond voor elkaar heeft gekregen is dat Casema de boel nu weer een tijdje kan rekken.

Ik denk persoonlijk dat Casema internet ook heeft opgegeven en dat ze rustig wachten op ADSL e.d., de heavy users zullen dan overstappen waardoor Casema weer een beetje ruimte op de kabel heeft en de problemen zichzelf oplossen.. Hoeft Casema niks te investeren en ze verdienen er nog aan ook.

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
haha! Nou ik ga bijna betalen naar wat ik krijg (NOT). Even buiten de *bonus* welke ik vandaag bij casema heb gekregen.

Helaas is het voor ons geen werken overdag op de casema internet verbinding way, vandaar dat we van 9 tot 5 isdn verbonden zijn met het internet. Wat schetst mijn verbazing (of eigenlijk niet):
Connect: ppp0 <--> /dev/ttyS1
peer refused to authenticate: terminating link
Connection terminated.
Dus ik 0158 88 19 19 bellen.
c> Goedeavond met Ronald Nesteling (ONHOUD DEZE NAAM) Casema "Helpdesk".
t> Mij modem zegt "peer refused to autenticat"
c> ?
t> Meneer, ik kan niet met internet verbinden (met dat demos wrak van jullie).
c> aha, brand het netwerklam....
t> NEE! er brand geen netwerklampje, ik heb de stekker er al een keer uitgerost.
c> heeft u software geinstaleerd?
t> ?
c> heeft u iets veranderd?
t> neen, ik heb niets veranderd. Ik wil een storing MELDEN in Utrecht "Peer refused to authenticate" (mag ik geen discussie).
c> momentje hoor.
t> ...
c> nee, er zijn geen storingen bekend bij ons.
t> o, ech nie?
c> ... moment je nog hoor.
t> (ja, dan kan ik ff de afwas doen?)
c> meneer, wat voor besturings systeem heeft u?
t> doet dat er toe? is dat van toepassing?
c> eu..
t> Een linux operating system.
c> o, momentje hoor...
t> pompiedom...pompom
c> Meneer, het ligt waarschijnlijk aan linux.
t> ik heb niets veranderd hoor.
c> maar meneer, die hebben een ander protocol en wat wil nog wel eens nie goe...
t> ANDER PROTOCOL? weet je wel waar je het over hebt? Wil je deze storing melden?
c> momentje hoor.
c> nee, deze storing kunnen we niet melden.
t> (losing temper) meneer, geeft u mij maar uw baas of uw collega want wij gaan er (15! min) zo niet uitkomen.
c> nee, dat kan ik echt niet do...
t> zit de baas aan de telefoon/koffie/getright/napster?
c> eu, nee maar ik kan deze storing niet opgeven als zijnde storing.
t> ARGH!! prima vriendelijke _bedankt_ voor uw 'medewerking'.

<click>
<redial>

c> goedeenz.
t> ik wil een storing melden
c> prima, wat is uw pc en gebruikers naam?
t> utrecht enz.
c> u bent de eerste (nee...) we gaan er een melding van maken. U word morgen terug gebeld. *hopeloos*

CONLUSIE: MEN WAT IS ISDN FAST :-)

Casema & Service en weet ik wie allemaal veel: Hartelijk dank.

GRMBL.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Ja, daar heb ik ook een keer ruzie over gehad met zo'n casema helpdesk meneer. Ik kon ook niet connecten, maar de meneer wilde het niet als storing melden omdat het netwerklampje niet brandde.
Ik heb toen maar gezegd dat het netwerklampje 'ineens' wel brandde, zodat er eindelijk eens een keer iemand naar kwam kijken :)

Verwijderd

En zo gaat het steeds bij die helpdesk!! Ik heb ook al eens 3 kwartier aan de telefoon gehangen omdat die klootzak het steeds moest vragen aan zijn teamchef!

Ik kreeg vandaag een brief met een antwoordkaart van Casema (ze gaan digitale televisie via de kabel leveren... en of ik daar interesse voor had)

Ik heb op die antwoordkaart (MET ANTWOORDNUMMER!! JAJA) ingevuld:
"Zorg nou eerst maar eens ervoor dat jullie fatsoenlijk internet gaan leveren voordat jullie met je nieuwe TROEP komen!!!

Nu wil ik hierbij iedereen die dit ook ontvangen heeft oproepen hetzelfde (of zoiets) te doen... Als je geen kaart heb kan je ook gewoon zonder postzegel iets sturen naar:

Casema
antwoordnummer 10234
2600 WB Delft

N.B. er komen ineens hele leuke dingen in me op die ik allemaal op zou kunnen sturen! >:) >:)

Verwijderd

Leuk, zo'n antwoordnummer. Moet ik toch even onthouden > :)

• Belial_666
Als we nu een snag-mail bomb planten bij casema.

Iedereen die problemen heeft moet een kaartje sturen naar het antwoordnummer.

Verwijderd

Wat zeuren jullie nou.
Wij hebben maandelijks een telefoonrekening
van Fl 400,-. Waarom...Omdat wij in zo'n gehucht wonen dat we op kabelinternet niet hoeven te rekenen. Jullie hebben tenminste kabel. En de snelheid, ja, nou en...dan wacht je maar een paar tellen langer.
Wij zouden, als er bij ons kabel zou komen,
via Chello internetten. GODDDDIIIIIEEEE!!!!!!
NOT!!!!!!!!!!!!!!!!

• twixx
  • Niet online
Eu... wij hebben ook tenminste een tel.rekening van 400,- wat heeft dat te maken met de service van Casema oid?

Ik begrijp dat de 'verhalen' als niet kabel-internetter gek lijken. Maar wat ik al zei, als je met 64k inbelt krijg je ook 64k (tenzij je bij een foute ranzige free-provider zit). En 64k dat knalt gewoon (heb ik het niet over de 'UPC kabel'). En bij Casema krijg je (bijna) niets. Ik weet zeker dat jij ook liever op je tel. accountje blijft :-)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

En hoe Zat het nou met die email adressen , We zouden toch 4 of 2 email adressen krijgen van die Impotente Service Providers ? :( :(

Verwijderd

. En de snelheid, ja, nou en...dan wacht je maar een paar tellen langer.
Helaas werkt dat niet zo. Als je 10 keer een timeout krijgt voor je eindelijk een simpele website (in nederland notabene) hebt geladen, en dan al blij bent dat je de tekst kan lezen maar de plaatjes niet ziet.
Flashpagina's sla ik dus altijd over.

En dan heb ik het nog niet over het downloaden van dingen. Gisteren voor de gein geprobeert de Spedia balk opnieuw te downloaden. 5x een timeout gehad, dus iedere keer opnieuw beginnen. Hè hè, een bestandje van ongeveer 850kb was eindelijk binnen....na 3 UUR!!!!

En dan heb je nog de verdwijnende email, emaitljes die nooit aankomen, of pas LETTERLIJK 3 maanden later. Lekker betrouwbaar....NOT. En dan nog dat soms de mail of nieuwsserver 3 dagen plat liggen.

Gelukkig hebben we Noknok nog, dus mijn telefoonrekening is nogsteeds hoger dan de bedoeling is, want s'avonds zit ik meestal via Noknok te internetten.
Mogen we dus even 'zeuren'?!

In de folders van Casema staat nogsteeds "Sneller dan een normale telefoonlijn".

Edit:
Die 2 emailadressen krijg je pas als ze je overzetten naar wanadoo. Dat zou eerst eind vorig jaar zijn, toen begin dit jaar, maar dat blijven ze ook maar uitstellen. Niet dat het wat uit maakt, want Wanadoo is net zo traag als Casema. What's in a name.

• elessar
  • Laatst online: 02-04-2024
Waarom zeggen jullie dan toch niet allemaal je account op met een boze brief? Ik kan me voorstellen dat je wel wat meer wilt betalen, voor bijv. isdn, om een beetje snel te kunnen internetten? Span een kortgeding aan wegens wanprestatie....?

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

Verwijderd

Ik zit daar ook hard (en steeds harder) aan te denken. Op ADSL mag ik nog minimaal een half jaar wachten, dus dat valt af, Flatrate internet ook. ISDN is de beste oplossing op dit moment.

Maar het is toch eigenlijk belachelijk dat je gewoon niet krijgt wat ze je voorspiegelen, en dat je dan maar met je staart tussen je benen naar een ander moet gaan!!! Ze moeten gewoon leveren wat ze je laten geloven! De Consumentenbond heeft zich gewoon laten misleiden door de mooie praatjes van Casema. En DAAR is Casema ERG goed in. Hopelijk kan de WIGG nog iets uithalen. Die wil Casema namelijk voor de rechter slepen om te EISEN dat ze een normale service leveren.

BTW.....Gisteravond kon heel Haaglanden niet op internet via Casema. Vandaag ligt de mailserver weer plat.
Maar we wonen NIET in een probleemgemeente, hoor! Nee, HELEMAAL niet! :( :( :(

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Kreeg een brief dat ik ook in een probleem wijk zat en dus de kortingen zou krijgen.

maar,....

Al die problemen van brandende en niet brandende lampjes, daar heb ik geen last van. Mijn pc hangt eigelijk nonstop aan het net zonder disconect oid.
De snelheid is meestal rond de 5kbs. Later op de avond vaak sneller.
Laatst even gekeken met gdzilla aan het werk en toen bleek dat er na 45 minuten zo'n 35 meg was binnen gelopen....

Eigelijk ben ik eerder bang dat ze de problemen in mijn wijk gaan veranderen. Best kans dat ik dan pas goed in de shit kom.....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Snap jij het, snap ik het!
Het is hier niet vooruit te branden en ik zit niet in een 'probleemgemeente'. En jij hebt een prachtverbinding en jij....SNIK....zit wel in een....SNIF...probleemgebied!!!
Kan iemand de Prozac even doorgeven a.u.b.?

Oh, en voor ieder Casema-slachtoffer, kijk hier effe. Kun je toch nog een beetje lachen om Casema:
http://www.casema.net/~markb/Page_1x.html
http://anticasema.yi.org /

(stonden op de nieuwsgroep casema.announce)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ik ben dan zo'n nieuwe "Cable wanadoo" gebruiker.. met savonds gemiddeld 6-7 kb/s en snachts gewoon 12 kb/s overdag daar tussenin... is wel mindergeworden.. was in't gegin ook constant 12 maaja... kan hier ook niet veel anders. ('k woon in Roelofarendsvee) (iedereen gelijk zoeken op de kaart) :) :) maarja inderdaad

Ook die digitale tv brief gekregen.....
en NIET in aanmerking voor die 25 % en kon juist die 15 piek per maand goed gebruiken om m'n internet verdriet te verdrinken :) :)

en over mailservers hebbik bij wanadoo niet over te klagen.. die hebben het altijd gedaan.

MAARNU...........----------->
de AUTHORISATIE server van KCMA die legt er egt constand uit :( :( :( :( :( :( :( :(

wat krijg je dan te horen... ja u bent de eerste ...we moeten meer meldingen hebben...-------->dus ik nog een keer gebeld..
"mevrouw er zijn hier nog niet eens 100 aansluitingen en ook is iedereen op vakantie........... MAG IK VANAVOND NOG INTERNETTEN ?????"

dacht ook laat maar... en ben inderdaad ook zo'n volgens KCMA praatjes gevreesde "POWER-USER" en niemand merkt er iets van bij ons in de regio..

(ik ken ondertussen denk 20 % van de mensen met kabelinternet in de regio)

Jongens zet hem op...

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• ijdod
  • Laatst online: 17:52
Ook in Maarssen en Lunetten is de 'geen korting' brief verstuurd. Ze houden er vreemde maatstaven op na...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

bjck:
Ben jij een Wanadoo Basic, Plus of Premium gebruiker?
Als je een Basic gebruiker bent, dan kun je er donder op zeggen dat je over een paar maanden exact dezelfde problemen hebt als wij.

Die autorisatie-ellende is het begin. En denk maar niet dat ze het in 1 dag oplossen. Soms wel, vaak niet. De mailserver lag hier gisteren dus plat, en die komt nu weer langzaam op gang. Maar de mailtjes die ik vanmorgen (rond half 10) van mijn webbased email naar m'n casema email heb gestuurd, zijn nogsteeds niet aangekomen.

ijdod:
Casema houdt er z'n EIGEN maatstaven op na. Dus je bent gewoon aan hun wanprestaties overgeleverd.

Verwijderd

Wil je aan de Consumentenbond kwijt wat je van hun deal met Casema vindt? Ga dan hier heen:

http://www.consumentenbond.nl/asp/forum/forum.asp?node_id=17272&version_id=1&kiosk_owg_node_id=361&kiosk_node_id=13485

Verwijderd

henny ik klikte op je links om een kijkje te nemen. Ik heb demon, gewoon modem, maar na het klikken liep mijn computer compleet vast, eerste blauwe scherm sinds tijden.
Een aantal geopende topics weg, verbinding vebroken.
Ze doen het vast express!

(die 2 vans casema en anticasema)

Verwijderd

heh heh heh....het hele casemaforum op http://www.consumentenbond.nl ligt plat. Ik krijg nu ook een error, ook als ik eerst gewoon naar www.consumetnenbond.nl ga, en dan naar het casemaforum.

Verwijderd

Die helpdesk meneer heeft mij toen een half uur allerlei dingen laten deleten en bestanden laten hernoemen, waardoor mijn hele computer crashte en ik windows (98se) opnieuw kon installeren.
Ja das HEEEEEL erg dom van je dat je luisterd naar zon dom beest

Verwijderd

Ben ik helemaal met je eens :) Doe ik dus ook NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT meer!!!!

Maarja, als je de helpdesk belt, dan blijven ze maar in je oor zeuren dat het aan je instellingen ligt, en dat er dus helemaal niks mis is met hun netwerk enzo. Echt om gek van te worden!

P.S. iemand nog interesse in het stukje dat gisteren in de Haagsche Courant stond over Casema? Zeg het maar, dan zet ik hem hier even in.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Ik zit ook op de kabel, maar dan met RendoDeK(L)ooi.
Ze gebruiken ook dat systeem van Demos.
Het er uit worden gedondert valt bij mij wel mee, maar verder is het ook echt bagger.
En van dat downloadlimiet, raak je echt in de stress.

En de Helldesk is ook al zo'n ramp, standaard 4 wachtenden voor u, en ook het bericht "zal wel aan uw instellingen liggen".
Het zooitje is nu overgenomen door Essent, maar DeK(L)ooi heeft nog een contrsct voor 1,5 jaar.
De Helldesk is nu al overgenomen door Essent, en beweren ook dat het aan de instellingen liggen.
De Consumentenond kan nixs voor ons doen.
Onze Impotente Slechte Provider heeft slechts 4000 gebruikers.
Daar komt bij dat de FEP's er steeds uitliggen, ook na het vervangen, dan krijg je nog te horen "wij hopen dat de problemen zijn opgelost".
Als je al niet weet wat de oorzaak is, ben je dan slecht of niet.

Wil je weten welke zaken bij ons spelen, dit is de discussie nieuwsgroep:
[via IE] http://www.rendo.dekooi.nl/cgi-bin/nntp/wwwnntp?rendo.dekooi.discussie

[via Outlook]
news.spin.saturnus.nl

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Weet je zeker dat je niet ook bij Casema zit :) Het klinkt allemaal precies hetzelfde.

Oh, er stond in de Haagsche Courant dat er zelfs mensen zijn die in hetzelde pand wonen. De eerste verdieping krijgt GEEN korting, de 2e verdieping WEL. Hoe lopen die 'gemeentes' van Casema?????
Als het allemaal niet zo triest was, zou je je rot lachen.

• Superbeagle
  • Laatst online: 17-08 14:14

Superbeagle

Always smile

Ik moet zeggen dat ik best tevreden ben met mijn Casema verbinding. Wel met een prijskaartje. Ik heb namelijk Wanadoo Premium. f 119,50 per maand. :(

Gelukkig woon ik met nog 3 anderen in een studentenhuis. Kost me nog geen 30 piek per maand. :)

Ze kunnen bij Casema wel een deugdelijk produkt leveren. Als je maar heel veel geld betaald.

Verwijderd

En wat is jullie gemiddelde snelheid?
Dus niet het hoogste wat je ooit 3 seconden lang gehaald hebt, maar echt een gemiddelde.

Verwijderd

Mag ik ff wat opmerken?
Het valt me op dat je steen en been klaagt over Casema, bevalt het je niet? Dan kan je overstappen op de telefoonlijn... Hoezo er is geen alternatief? Er zijn 80 ISP's in Nederland!

Ik ken het verhaal ook van de andere kant. Kan jullie klachten wel begrijpen, maar te fel reageren kan ook ja..

Ik heb ook klachten over Chello gehad, vaak aan de lijn gezeten maar de service is beter geworden. En het duurt je misschien iets te lang maar uiteindelijk is alles wel opgelost. Na een boos telefoontje en een lang gesprek met Chello, ik heb er deze 2 weken nog geen dag uitgelegen, vergeleken de weken ervoor.

Maar voordat ik offtopic ga brallen, wees ook een beetje reeel met wat jullie zeggen...

En nee, ik werk niet bij Casema!

Verwijderd

Okee, reeël zijn.

Casema zegt (in z'n folders): meestal sneller dan telefoon internet.
Ik krijg: 500 bytes per seconde in de avonduren. Overdag niet hoger dan 3kb/s

Casema zegt: ik woon niet in een probleemwijk
Ik heb: Problemen met snelheid, de mailserver, de nieuwsserver.

Casema zegt: "Het ligt aan uw instellingen"
Ik heb: problemen met inloggen op 3 verschillende computers, met 3 verschillende besturingssystemen.

Casema zegt: "Klikken zonder tikken"
Ik krijg: Een datalimiet.

Als jou nieuwe BMW niet sneller gaat dan 30 km per uur, en je gaat klagen, zegt de verkoper dan ook "Nou ik heb een alternatief....een Ferrari"? Vind je dat een reeël alternatief?

Ik ben op de kabel gegaan omdat ik dan:
1) de hele dag ingelogt kan zijn/kan internetten wanneer ik wil.
2) niet afhankelijk te zijn van telefoontikken/piek en daltarieven
3) de snelheid.
Als ik dat dus niet krijg, dan is het voor mij geen alternatief om over te stappen op een telefoon ISP, want die voldoet dus niet aan de bovengestelde wensen.

Ohja, ik heb gisteren nog even een test gedraait. Dit was de snelheid:

############## [ Begin van log-entry ] ##############
Test voor postcode: onbekend

Hostnaam . . . . . . . . . . . : BP6
IP-adres . . . . . . . . . . . : 212.64.23.150

TEST DATUM:
De datum is nu ingesteld op zo 06-08-2000.
De tijd is nu ingesteld op 18:45:31,38.

TEST RESULTAAT:
Packets: verzonden = 4, ontvangen = 1, kwijtgeraakt = 3 (75% verlies),
Minimum = 4327ms, Maximum = 4327ms, Gemiddeld = 1081ms
ftp: 415794 byte ontvangen in 725.73seconden 0.57kB/s.
***** [Status: OS=DOS, TEST=SUCCESS, FILE=FULL] *****

Dit is dus geen uitzondering, maar dit komt dagelijks voor.
Wie is hier nu niet reeël????

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

Overdag halen wij die 20 Kbyte/s. 's nachts varieert ie tussen de 15 en de 20 Kbyte/s. Verder geen problemen met nieuwsgroepen, verbroken verbindingen, etc.

Verwijderd

Kijk, DAT vindt ik wel goed!
Hebben jullie al lang een abonement bij Casema, of nog maar pas?
Het wil na een paar maanden namelijk wel eens minder worden. Tenminste, dat weet ik van de basic abonnementen uit eigen ervaring. Van de Plus en Premium abonnementen heb ik dat wel eens gelezen op de nieuwsgroep casema.commentaar

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

Wij hebben die Premium abo sinds dat het beschikbaar werd in Breda. Al een paar jaar dus. De snelheid is nagenoeg constant gebleven. :)

Verwijderd

Het KAN dus wel!
Waarom doet Casema dan zo moeilijk met de Basic abonnementen?!?!?!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

Tja.. kennelijk vinden ze bij Casema dat jullie niet genoeg betalen. Ik vind f 119.50/maand werkelijk een absurd bedrag voor die maximum van 20Kbyte/s. Gelukkig hoef ik dat bedrag niet in m'n eentje te betalen.
Pagina: 1