[@home] Het mailserver topic

Pagina: 1
Acties:

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 11:55
Hier in Tilburg is de pop3 sinds ongeveer 8 uur weer down. Waar ook?
De mail is de laatste weken echt slecht!

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
jep, hier (assen) is ie ook al een tijdje down.. paar week geleden ook al.. en daarbij is er al een week 1 of andere node-move aan de gang zodat mn verbinding om de zoveel minuten even wegvalt :( :(

Verwijderd

De mailserver is landelijk. En idd .. hij is alweer down.

Ik tel meer dagen down dan up.

• IceStorm
  • Laatst online: 14-08 16:58

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ach, krijg ik ook geen zooi in mijn mailbox van mensen die hun wachtwoord weer eens kwijt zijn :P

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 16:26
Op zondag 10 februari 2002 21:08 schreef HlpDsK het volgende:
De mailserver is landelijk. En idd .. hij is alweer down.

Ik tel meer dagen down dan up.
Jaja, die verhoging van het abonnementsgeld betaald zich dubbel en dwars terug...

• sigma01
Volgens mij begint er weer leven in de server te komen :).

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Shit zeg, verw8 ik 1x in de week een belangrijke mailtje, ligt de mailserver weer plat. Leuk hoor, @Home. :r op ze

edit:

idd, het begint weer te werken maar retesloom :(

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54

Kettrick

Rantmeister!

Als je @home normaal wilt gebruiken moet je helaas een eigen pop/smtp/dns server draaien.

* Kettrick gebruikt zijn @home mail account niet eens meer, zullen ondertussen wel 10 facturen instaan ofzo :)

Verwijderd

Tja gewoon de belangrijke post niet na je @home adres laten sturen iedereen weet dat die server brak is helaas. :'(

RoeLz: Jup zo denk ik er ook over... gewoon @home niet gebruiken voor je mail.

• sigma01
Misschien is het verstandig om een officieel logboek (en dan bedoel ik niet het troublesathome forum) bij te gaan houden over alle @home storingen.

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 22:33 schreef RoeLz het volgende:
Als je @home normaal wilt gebruiken moet je helaas een eigen pop/smtp/dns server draaien.
Dat noem ik dus niet normaal. Wat een amateurenclub zeg ... de term ISP niet waard. :(

En uiteraard geen verklaring op de mededelingen. Niet na de storing, en ook al niet tijdens.

Zal ook wel niet komen ook niet.

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Op zondag 10 februari 2002 22:43 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Dat noem ik dus niet normaal. Wat een amateurenclub zeg ... de term ISP niet waard. :(
@home is niet normaal, je moet het normaal maken door je eigen servers te bouwen. :)

eigen dns server is hoedanook sneller :)

• m-m
  • Niet online

m-m

Ach ja, @home..
Ik gebruik eigen DNS / mail-servers en ik overload de @home mail server door fetchmail elke 2 minuten mijn @home account te laten checken(is ook bijna altijd wel wat :S).. En voor de flamers die zo gaan zeggen dat @home mail zo sloom is door mensen als ik hebben groot gelijk maar een goede server behoort berekend te zijn op lamers als ik *D. Maargoed @Home wordt een stuk betrouwbaarder als je niet afhankelijk bent van hun troep, dus ook IP op vast want soms lijkt je verbinding dood te zijn, terwijl het enkel de dhcp-server is, en het gaat ook nog es sneller met booten :D.

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

idd,
eigen dns/smtp/pop en een vast IP.

dan is @home best wel goed.

(behalve die 3x 20 seconden downtime per dag)

Verwijderd

f*ck it, het werkt nog steeds voor geen meter :(

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:59

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zondag 10 februari 2002 22:49 schreef m-m het volgende:
Ach ja, @home..
Ik gebruik eigen DNS / mail-servers en ik overload de @home mail server door fetchmail elke 2 minuten mijn @home account te laten checken(is ook bijna altijd wel wat :S).. En voor de flamers die zo gaan zeggen dat @home mail zo sloom is door mensen als ik hebben groot gelijk maar een goede server behoort berekend te zijn op lamers als ik *D. Maargoed @Home wordt een stuk betrouwbaarder als je niet afhankelijk bent van hun troep, dus ook IP op vast want soms lijkt je verbinding dood te zijn, terwijl het enkel de dhcp-server is, en het gaat ook nog es sneller met booten :D.
2 minuten is gewoon asociaal. Door mensen zoals jij gaat die server over z'n nek. Nu je zin? Het is anders wel de waarheid.

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Op zondag 10 februari 2002 22:53 schreef Wokschotel het volgende:

[..]

2 minuten is gewoon asociaal. Door mensen zoals jij gaat die server over z'n nek. Nu je zin? Het is anders wel de waarheid.
Die server moet het gewoon kunnen trekken.

ze bieden toch 24/7 internet aan, dan kan je verwachten dan mensen om de 5 minuten mail gaan lezen.

• sigma01
Hij is weer down :'(. Bij @home mogen ze wel een voorbeeld aan Demon nemen, daar heb ik anderhalf jaar een dail-up gehad nooit problemen en de mail was altijd up (en ze hadden een accurate storingsmelding).
Zijn bedrijven er nog niet achter dat de klant service wil en geen dure marketingstrucs!!!!

Verwijderd

Yup .. timed out. Ongelofelijk.

• m-m
  • Niet online

m-m

Op zondag 10 februari 2002 22:53 schreef Wokschotel het volgende:

[..]

Lief :)
Maar dat valt op zich mee hoor, zat programmatjes (het zit geloof ik ook in ICQ) checken ook om dergelijke intervals naar nieuwe mail en alerten je. Dataverkeer is ook geen fuck extra. Dit is een stuk minder erg dan bijv. op een boel drukke mailinglists zitten.

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Dataverkeer is niet interresant, dat is het probleem nl. niet.

De server die de authenticatie zou mouten doen heeft wel eens een kleine storing ;)

• m-m
  • Niet online

m-m

Op zondag 10 februari 2002 23:11 schreef RoeLz het volgende:
Dataverkeer is niet interresant, dat is het probleem nl. niet.

De server die de authenticatie zou mouten doen heeft wel eens een kleine storing ;)
:X

Maarja, zo lang ik geen boze moppermail van @home heb laat ik t lekker zo (of tot ze net zoals bART deed, mogelijkheid bieden te forwarden of nog beter: BSMTP).
Ik heb trouwens vrijwel elke dag dat ik opsta en mn IRC venstertjes check dat ze allemaal reconnect hebben dus dat de verbinding er wel weer ff uitgelegen heeft. Vind ook vaak packetloss-peaks terug in stats van ipng naar mijn ip...

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

* Kettrick wacht met smart op een boze brief van @home >:)

Dan ga ik weer even op zoek naar een scheldwoordensite ;)

• m-m
  • Niet online

m-m

Najja ik ga pitten, ik hoop dat een @home-tech-figuurtje dit leest en dat ik morgenochtend kan zeggen, "verdomd! hij is stabiel gebleven!"

Verwijderd

Gek dat als de factuur binnen moet komen van @Home
de mailserver het altijd wel doet. :)

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zondag 10 februari 2002 22:55 schreef RoeLz het volgende:

[..]

Die server moet het gewoon kunnen trekken.

ze bieden toch 24/7 internet aan, dan kan je verwachten dan mensen om de 5 minuten mail gaan lezen.
Dat zal best, maar daar is het pop-protocol niet voor gemaakt.

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 23:31 schreef Wokschotel het volgende:

[..]

Dat zal best, maar daar is het pop-protocol niet voor gemaakt.
Dat is imho de grootste onzin die ik gelezen heb..

Verwijderd

Nog steeds down :'( . Wtf betalen wij voor? Denken ze dat e-mail niet zo belangrij is ofzow? Ik denk dat ik morgen ff een telefoontje ga plegen, het liefst op een zo onvriendelijk mogelijk toon :(

Verwijderd

De mailserver werkt sinds 23:07 al weer.

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 03:45 schreef sagar het volgende:
De mailserver werkt sinds 23:07 al weer.
Hahahahahahahaha. Da's de beste grap van vandaag.

Toen ik 'n uur geleden checkte timede hij gewoon out.

Verwijderd

+OK InterMail POP3 server ready.
+OK please send PASS command
+OK ****** is welcome here
+OK 2 messages
1 956
2 4163
.

tuurlijk hlpdsk, maar dat komt waarschijnlijk omdat bij jou altijd alles een time-out heeft.

Verwijderd

Jij kunt roepen wat je wilt .. HIER was ie gewoon down tot diep in de nacht. Dat is een feit.

De hele avond plat, en de rest van de nacht time outs. Dus net zo goed down.

Verwijderd

Er is maar 1 mailserver (+ 4 front-ends, geloadbalanced) Dus als mailserver bij mij werkt werkt ie ook bij jou. En er staan gemiddeld nu netjes 40 verbindingen per seconden open. Dus lijkt me erg stug dat de mail server down is.

Verwijderd

Nu niet. Toen jij zei dat ie wel werkte eerder vannacht, was ie gewoon down. Want ik heb toen gecheckt en de boel timede gewoon out. En dat terwijl een ping naar diezelfde server in 25 ms terugkomt.

Dus pingen gaat prima. Maar mail ophalen is "no response from server"

En eerder de hele avond doodleuk een error.

Pas sinds 'n uur of 4 kan ik traag mail ophalen.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hier doet ie et sinds een kwartiertje weer (Limburg, Roermond).

Verdorie sinds zaterdag 17:00 uur eruit gelegen. :(

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 11 februari 2002 02:13 schreef Driez het volgende:

[..]

Dat is imho de grootste onzin die ik gelezen heb..
:z

• IceStorm
  • Laatst online: 14-08 16:58

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik check gewoon elke minuut mail hoor. Pop protocol is bedoelt om mail op te halen, niet om eens in de 4 uur mail op te halen imho.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 11 februari 2002 09:50 schreef IceStorm het volgende:
Ik check gewoon elke minuut mail hoor. Pop protocol is bedoelt om mail op te halen, niet om eens in de 4 uur mail op te halen imho.
Ik zeg ook niet eens in de 4 uur, maar bijvoorbeeld 1 x per kwartier. Wil je vaker je mail checken: ga je eigen mailserver draaien. Anders loopt iedereen maar te roepen dat de mailserver weer eens brak is, en gaat lopen wijzen naar @Home, terwijl iedereen zelf makkelijk iets kan doen door minder vaak te poppen. @Home kan wel bezig blijven met servers bijzetten, maar op een gegeven moment valt er niet meer tegen de load op te boksen. IMHO ben jij dus ook niet zo sociaal bezig.

Lees de volgende thread maar eens door, dezelfde problematiek speelt ook bij xs4all. Daarin staat het ook mooi beschreven: Pop is geen protocol voor haastige mensen.

http://groups.google.com/groups?hl=nl&threadm=3c4ea91d.10893632%40news.xs4all.nl&rnum=3&prev=/groups%3Fq%3Dpop%2Bophalen%2Bgroup:xs4all.general%26hl%3Dnl%26scoring%3Dd%26selm%3D3c4ea91d.10893632%2540news.xs4all.nl%26rnum%3D3

• m-m
  • Niet online

m-m

Op maandag 11 februari 2002 10:01 schreef Wokschotel het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet eens in de 4 uur, maar bijvoorbeeld 1 x per kwartier. Wil je vaker je mail checken: ga je eigen mailserver draaien. Anders loopt iedereen maar te roepen dat de mailserver weer eens brak is, en gaat lopen wijzen naar @Home, terwijl iedereen zelf makkelijk iets kan doen door minder vaak te poppen. @Home kan wel bezig blijven met servers bijzetten, maar op een gegeven moment valt er niet meer tegen de load op te boksen. IMHO ben jij dus ook niet zo sociaal bezig.

Lees de volgende thread maar eens door, dezelfde problematiek speelt ook bij xs4all. Daarin staat het ook mooi beschreven: Pop is geen protocol voor haastige mensen.

http://groups.google.com/groups?hl=nl&threadm=3c4ea91d.10893632%40news.xs4all.nl&rnum=3&prev=/groups%3Fq%3Dpop%2Bophalen%2Bgroup:xs4all.general%26hl%3Dnl%26scoring%3Dd%26selm%3D3c4ea91d.10893632%2540news.xs4all.nl%26rnum%3D3
volgens mij besef je niet helemaal waar je het over hebt, en da's geen flame
elke minuut je mail ophalen kost geen fluit aan resources... Je maakt een verbinding met de server, die zegt zn naam, je geeft user en pass (die worden gechecked en dat kost verreweg het meest), je doet STAT, je krijgt 0 terug en de verbinding wordt met QUIT weer gewoon gesloten.
Pagina: 1