Toon posts:

[ALG]Thinkquest, meedoen en wat vind je ervan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er misschien mensen die mee hebben gedaan of mee gaan doen, hebben jullie nog tips, en wat vinden jullie van thinkquest????

Kan je als bijv. je perl-tutorials erg in de smaak vallen die op een andere site van jezelf plaatsen zonder dat je veel gezeik krijgt???

Is er misschien iemand die ooit eens een prijsje heeft gewonnen ermee???

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 20:15 schreef Foxboy het volgende:
Ik zelf niet, maar bij mij op de middelbare school zat iemand die de wereldwijde hoofdprijs heeft gewonnen *D. De details hiervan weet ik alleen niet...

Verwijderd

Ik heb een keer mee gedaan met het onderdeel ThinkQuest in het onderwijs (oid). Helaas niks gewonnen (hoofdprijs werd niet eens uitgereikt omdat het niveau te laag was :o ). Een perl tutorial is niet genoeg, daar zou dan in ieder geval wel een flinke site omheen gebouwd moeten worden.

Verbeeld je verder niets, TQ win je niet zomaar.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

misschien ook leuk
[search=thinkquest]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 20:15 schreef Foxboy het volgende:
Zijn er misschien mensen die mee hebben gedaan of mee gaan doen, hebben jullie nog tips, en wat vinden jullie van thinkquest????

Kan je als bijv. je perl-tutorials erg in de smaak vallen die op een andere site van jezelf plaatsen zonder dat je veel gezeik krijgt???

Ik heb vorig jaar met een team meegedaan en we hadden een website van een niveau dat nog nooit vertoond was, zowel op scripting als op grafisch gebied (naar onze mening iig).

We zijn tot de finale gekomen, maar wat wij allang hadden gezien in onze trackers is dat ze nooit verder zijn gekomen dan de frontpage, mijn scripting werk van 100'en uren is dus voor niets geweest, want we hadden allerhande toetsen, private messaging, multimedia-objecten, reactiesysteem, bookmarksysteem, een complete lerarenhoek met leertaken etc. Het is allemaal niet opgemerkt. Voor ons was het dus een enorme afknapper en we gaan ook zeker niet nog eens meedoen...

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, conclusie: bouw een enorm mooie frontpage :? (Of ze zagen aan jullie frontpage al dat jullie de winners waren?, en je zat in de finale dus je ben 2e geworden ofzow????)

neej maar ik weet heus wel dat je TQ niet zomaar wint, en ons ideetje is zeker niet alleen maar een zooi perl tutorials, en we hebben nog tot semptember als we van de week beginnen :P

Verwijderd

euhm, ik heb dit jaar 3e prijs in nederland gewonnen, en hoofdprijs internationaal.

Geeft al aan dat juryleden bij de verschillende wedstrijden op verschillende dingen letten.
De website ging over Martial arts, in nederland vonden ze dat niet echt in de leerstof passen, in de VS vonden ze het geweldig.

Kies dus een goed, educatief onderwerp en let goed op de punten waar de juryleden op letten, in nederland is dit het volgende:
http://www.thinkquest.nl/leerling/richtlijnen_leerling.html

btw, ik ga er nu van uit dat je meedoet aan de wedstrijd voor leerlingen. Richtlijnen voor andere categorien zijn ook op http://www.thinkquest.nl te vinden

Verwijderd

Ik heb vorig jaar met een team meegedaan en we hadden een website van een niveau dat nog nooit vertoond was, zowel op scripting als op grafisch gebied.
beetje hoogmoed misschien. post de url is, eerst zien dan geloven.
mijn scripting werk van 100'en uren is dus voor niets geweest
En mijn scripting werk viel wel op, jury rapport was lovend :). Welke wedstrijd heb je het eigenlijk over, internationaal of nederlands?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben idd van plan mee te doen aan de wedstrijd (of webstrijd zoals ze het zelf liever noemen) voor leerlingen, ik ga het samen met een paar vrienden waarschijnlijk hebben over webdesignen, dus tuts maken die voor iedereen goed te begrijpen zijn (Webspace enzo, HTML, javascript, Perl, GFX), we gaan waarschijnlijk deze maand beginnen met bouwen, dan kunnen we em super uitgebreid maken en heel mooi, morgen effe sitemapje tekenen enzow.

Verwijderd

over dat onderwerp zijn al een aantal websites voor thinkquest gemaakt. Niet echt origineel dus.
Wil je er toch mee doorgaan kijk dan goed naar de andere en zorg er voor dat je beter bent, en houd je goed aan de richtlijnen die ze op thinkquest.nl geven

Verwijderd

Topicstarter
ga zo wel effe zoeken, vorig jaar was er iemand 2e geworden die het over webdesign deed, we weten ook wel veel over auto's maar dat lijkt me niet zo'n onwijs onderwerp of wel???

Verwijderd

nou als je veel over auto's weet, het onderwerp leuk vind, over de geschiedenis verteld, over de techniek verteld, etc. dan heb je een heel veelzijdig leerzaam onderwerp

Verwijderd

Topicstarter
Dan duik ik lekker de bieb in, en ruudje enzow die kennen zo'n beetje elk moddelletje wat de laaste 15 jaar over deze aarbol heeft rondgereden B-) effe overleggen morge

Verwijderd

Je moet gewoon een mooie lay-out bouwen, DB driven enzo, en voor de inhoud duik je een dagje de bieb in. Zoek een onderwerp en zet goede info over het interessante onderwerp op de site.

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:19
Op zondag 10 februari 2002 23:30 schreef SurfingFromAM2PM het volgende:
beetje hoogmoed misschien. post de url is, eerst zien dan geloven.
Niet dat ik er iets mee te maken heb, maar de url is http://mediatheek.thinkquest.nl/~lla194/site/index.think. Dat was dus de inzending van de web-con crew.

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Op zondag 10 februari 2002 20:18 schreef KoenM het volgende:

[..]

Ik zelf niet, maar bij mij op de middelbare school zat iemand die de wereldwijde hoofdprijs heeft gewonnen *D. De details hiervan weet ik alleen niet...
Toevallig op het MLHJ gezeten?

Een vriend van mij heeft twee keer meegedaan en ook twee keer wat gewonnen zowel nationaal als internationaal en was afgelopen jaar coach van zijn broertje die ook een internationale prijs heeft gewonnen.
Zij waren zeer positief over het hele gebeuren en hebben mede hierdoor een mooie portfolio voor hun zeer goedlopende designbedrijfje.

Verwijderd

ziet er idd wel leuk uit, maar niet veel inhoud, dat kost punten
Pagina: 1