Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Racisme, wat doen we eraan?

Pagina: 1
Acties:

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd gemerkt dat er aardig wat racistische opmerkingen gepost worden in menig topic.

Je kunt nog geen topic over politiek beginnen of er zijn er wel een paar die daar gelijk wat foute opmerkingen bij moeten posten.

Ook de naam Pim Fortuin schijnen onze racistische mede Gotters een heerlijk aanknopingspunt te vinden voor allelei rechts extremistische uitlatingen.
Er worden hele opsomtopics gemaakt over de foute ervaringen met de minderheidsgroepen die nederland rijk is.

Nederland is nu eenmaal een multiculturele samenleving, en daar zullen we het mee moeten doen.

Ik laat me niet zo snel van de wijs brengen.
Maar ik ken mij heel goed voorstellen dat andere Gotters niet meer in dat soort topics willen posten, of erger misschien helemaal wegblijven van Got.

En dat terwijl de kern van de zaak hiet toch om de computertechniek heen draait.

En ik denk niet dat het de bedoeling is dat het hier strax een bonte verzameling wordt van extreme lieden die er maar op los schreeuwen.

Ja ik weet het, ik overdrijf een beetje en loop misschien een beetje vooruit op het hele scenario.

Maar het viel me op dat dit de laatste tijd een groeiend fenomeen is.

Ik had gehoopt hier al iets mee te bereiken, vóórdat er eerst een heleboel gotters weglopen.

Just my two cents.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
* BreadFan is het met je eens

Ik denk dat er tegen dat soort opmerkingen harder moet worden opgetreden (lees: OW's).

Staat ook in de FAQ
En mag ik dan wel zeggen wat ik vind van mijn Zimbabwaanse buurman?

Er zijn in het verleden wel eens threads geopend over allochtonen en de invloed die ze op de samenleving hebben. Op zich hele interessante onderwerpen waar mooie discussies uit kunnen vloeien, ware het niet dat steeds een paar mensen het nodig vonden om hun neonazigedachten eens flink te spuien.
Dit is dus duidelijk NIET de bedoeling. Discussiëren is prima maar hou het binnen de fatsoensnormen! Users die het nodig vinden om toch de neonazi uit te hangen kunnen een heel snelle ban verwachten.
Er zijn instanties op internet zoals het Meldpunt Discriminatie Internet die gelijk met politie en boetes dreigen als ze ook maar het vermoeden hebben dat er iets niet in de haak is. En voor je het weet, hebben wij gedonder.
En daar hebben wij (logischerwijs) geen zin in.

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
1: Je hebt vrijheid van meningsuiting, dat wil niet zeggen, dat je iedereen verrot mag schelden

2: Als iemand toch blijft schelden tegen mensen van een andere cultuur oid zou ik deze persoon op zijn minst een OW geven, of een BAN

3: Pim Fortuin sux :r (dit is een mening)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 20:52

Muggie

8 pm

Ik wil graag ook een meldpunt voor extrreem linkse ideologieën.

Rechts is altijd fout in de ogen van sommigen, links hoor je niemand over. Waar trekt men een grens ?

PSN: mug_8pm

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:26

Steffie

Opaque

Op zondag 10 februari 2002 19:56 schreef Phaerion het volgende:
Je kunt nog geen topic over politiek beginnen of er zijn er wel een paar die daar gelijk wat foute opmerkingen bij moeten posten.

Ook de naam Pim Fortuyn schijnen onze racistische mede Gotters een heerlijk aanknopingspunt te vinden voor allelei rechts extremistische uitlatingen.
De racistische reacties in de meest recente topics over Fortuyn zijn bij mijn weten allemaal weggehaald.

Helaas zijn er users die zich tot dat soort uitlatingen verlagen, maar dat geld ook andersom. Regelmatig wordt door de wat 'ruimdenkender' user alles als een racistische of discriminerende uitspraak gezien, wat vaak helemaal het geval niet is. Juist met dit soort reacties wordt het vuur alleen maar aangewakkerd.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
Juist met dit soort reacties wordt het vuur alleen maar aangewakkerd.
edit:

[me=34660][sup]Ik wilde deze post daarstrax al weghalen, maar chello floepte eruit :P
Ik had te laat gezien dat er al een mod had gereägeerd...
En wat hier stond was eigenlijk overbodig geworden. [/me][/sup]

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Pagina: 1