Toon posts:

Alcatel modem tweak en untweak...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of je na een tweak en vervolgens een 'untweak' nog steeds kan zien of er aan de modem is 'gerommeld' (als bv een KPN mbv een seriele link met het Alcatel modem de instellingen zou checken)?

Ik heb namelijk een tweak uitgevoerd, oftwel die ene bit omgezet via het RIP commando in EXPERT mode, en na een aantal vage problemen en veel negatieve berichten oa op dit forum heb ik besloten het bitje weer terug te zetten.
Nu werkt de modem weer zoals vanouds (PPP not avaible en shit), maar ik kan mijn firmware niet updaten (versie xxx.108 !)..... Als ik probeer de firmware xxx.270 erin te zetten blijft deze in passive mode staan en ik kan um maar niet om-switchen (via de Switch-over optie) ! Ik zou hem graag upgraden ivm samenwerking met mijn E-tech Router, maar ik wil eigenlijk een nieuwere modem, omdat de huidige volgens niet helemaal in orde is....

Anyone...hints/tips/antwoorden/......? Alvast bedankt....grt

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Nee, KPN kan er dan niets meer van zien. Firmware vind ik een vaag verhaal.. in principe zou hij met de huidige firmware al vlekkeloos moeten werken met een router..

DIT IS MIJN WEBSITE

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je crosspost zit dicht, en ik heb bij dit topic even onnodige puntjes uit de titel verwijderd.

Het tweaken en untweaken is een wijziging in de instellingen, die voor zo ver bekend is niet te achterhalen is.

Hoe heb je geprobeert de firmware te flashen, en waar ging het mis?

Verwijderd

Topicstarter
Er zit dus niet 1 of andere log-file ofzoiets ingebakken, waar je info over interne veranderingen zou kunnen tracen.... Just being paranoid here.....

Over die firmware.... In de handleiding van de E-tech router staat dat als ie niet werkt met mxstream je moet proberen een nieuwere versie van de Alcatel firmware te gebruiken (wellicht ivm PAP/encryption-protocols, waar die Etech anders misschien niet mee overweg kan?)

grt

Verwijderd

Topicstarter
Over die firmware..... In de Alcatel modem staat een zeer oude versie (xxx.108) als active en de nieuwe xxx.270 als passive.... Nu zou je de nieuwe firmware active kunnen maken door de optie 'Switchover' te selecteren in het menu van de Alcatel-modem....

Als ik dit echter probeer dan reboot de modem zoals verwacht, maar als ik hierna kijk of die xxx.270 firmware active is dan is dit dus niet zo ! ... gewoon nog dezelfde oude vertrouwde xxx.108 .... Hardware-bugje misschien ? of gewoon ff de sledgehammer erbij halen..... ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Toevallig een Alcatel (-tweaking) expert aanwezig op dit forum ? ..... ????

grt
Pagina: 1