[n00b]help, Dreamweaver menu/window size

Pagina: 1
Acties:

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:13

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Topicstarter
Ten eerste, sorry dat ik zo'n n00b vraag hier stel. Ik heb de search gebruikt, maar daar werd ik niet echt veel wijzer van.

Ik wil met Dreamweaver (4) een site bouwen waarin ik eerst naar de homepage ga, en het menu in een appart venstertje (300x300 px) wordt geopend. In dat apparte venstertje heb ik een tabel met 3x3 vakken, waarvan de hoeken knoppen worden (is et een beetje te volgen :P) ik heb 1 plaatje gesliced in PS zodat dat allemaal mooi past.

Nou heb ik de tabel ingesteld (geen borders e.d.) en als ik em preview in IE vanuit Dreamweaver, dan ziet ie er goed uit, maar als ik em dan opsla en zelf wil openen in IE (vanaf HD dus) dan zie ik de plaatjes in de tabel niet terwijl de sources enzo toch wel goed zouden moeten zitten.

2e probleem is dat ik het menuutje straks in een 300x300 venster wil (zonder scrollbalk en statusbar) en dat de knoppen het 'main'-venster regelen.

En...ik ben geen code-klopper :) dus houd daar aub een beetje rekening mee in je uitleg.

Alvast bedankt

• Heintjo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05-2025

Heintjo

Definitely not Swedish

Je ziet de plaatjes helemaal niet?

Dan zou het wellicht kunnen dat je absolute paden gebruikt in je dreamweaver. Ik weet dat er een optie zit in DreamWeaver dat je kan kiezen "relative" of "absolute" paths. Maar, aangezien ik wel 'n codeklopper ben en dreamweaver gebruik, moet je zelf even goed zoeken :)

Instellen op relative, en hatsa! weer een blij gezicht :)

blah blah...

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:58

Obi

Kijk 's of je de plaatjes niet in CMYK kleuren hebt opgeslagen vanuit photoshop..

• Heintjo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05-2025

Heintjo

Definitely not Swedish

Op zondag 10 februari 2002 20:56 schreef Obi het volgende:
Kijk 's of je de plaatjes niet in CMYK kleuren hebt opgeslagen vanuit photoshop..
heuh? Dan zie je ze toch nog steeds.. ?

even testen:

Afbeeldingslocatie: http://eric.exid.nl/hola.jpg

Die heb ik net in photoshop gemaakt (en mode op CMYK gezet), en opgeslagen als .jpg (zonder de save-4-web optie)

Verrek, je hebt gelijk! :)

blah blah...

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Topicstarter
Het probleem van de plaatjes -die er niet zijn- heb ik opgelost (grotendeels):

De plaatjes linkt Dreamweaver vanuit z'n root-map en dan "images/plaatje.gif". Op deze manier zie je ze in DW en in de interne IE-preview, maar niet in IE zelf :?

Dus...ik typ "C:/program...blablabla...plaatje.gif" en ik zie in DW helemaal niks...maar als ik em dan save en in IE bekijk is ie er wel. Lekker logisch dus :z.

Dit zal zeker te maken hebben met absolute en relative, maar dat heb ik toch niet kunnen vinden (zoek jij es Heintjo :))

Maar dan zou ik nog steeds graag weten hoe ik dat menu nou moet maken :)

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Op zondag 10 februari 2002 19:45 schreef handige_harrie o.a. het volgende:
2e probleem is dat ik het menuutje straks in een 300x300 venster wil (zonder scrollbalk en statusbar) en dat de knoppen het 'main'-venster regelen.
Een window openen doe je bijv. zo:
code:
1
2
3
4
5
6
<script language="javascript" type="text/javascript">
var sUrl = 'window_inhoud.html';
var sWindowName = '';
var sFeatures = 'width=300,height=300,status=0,scrollbars=0';
var oMyWindow = window.open(sUrl, sWindowName, sFeatures);
</script>

En om objecten/eigenschappen van het parent-window te benaderen gebruik je de "opener" property van het window. Bijvoorbeeld om de pagina van het main-venster te wijzigen:
code:
1
<a href="javascript:window.opener.location.href='home.html'">klik hier</a>

Helpt dit een beetje? Of heeft de overvloed aan alcohol dit weekend mijn hersenen teveel aangetast en begrijp ik je fout?

* Annie gaat even z'n tekort aan slaap inhalen, trustuh. :z

Today's subliminal thought is:

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Topicstarter
ben inmiddels al een stuk verder, en bij mij ziet het er iets anders (en simpeler) uit, maar nu moet ik de knoppen weer laten werken op het main-venster, en daar gaat je tweede stukje code wel bij helpen denk ik.

* handige_harrie gaat ook een stukje slapen :z

P.S. het wordt wel mooi. Bedankt.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Op zondag 10 februari 2002 19:45 schreef handige_harrie het volgende:dat de knoppen het 'main'-venster regelen.
Bij de instellingen van de link staat ook een vakje 'target'. Hier type je de naam van de frame waarin de link moet verschijnen. Voor een compleet nieuw venster kies je '_blank' .

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Topicstarter
Ok maar hoe wijs ik dat frame aan.

Het zit zo

je typt: www.blabla.com -> welkom op deze site, klik hier (plaatje) to enter -> Komt dat popup-menuutje (300x300) en tegelijkertijd verandert het welkom-venster in de homepage.

Nou wil ik dus met knoppen in het menuutje die homepage kunnen laten veranderen. Zoals ik het nu heb verschijnt er een nieuw venster, maar das dus niet de bedoeling.

Ik heb bij target de titel van de homepage gezet met een _ ervoor, maar dat werkt dus niet :)

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Topicstarter
Ik heb em alvast ge-upload (tripod, dat wel helaas) zodat het wat duidelijker is.

http://ponke008.tripod.com/Untitled-5.htm

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Topicstarter
ehmm...joehoe anyone...please :P

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Topicstarter
Kom op mensen, ik zit hier echt op te wachten, ik heb al vanalles geprobeerd, 'n hoop gelezen, maar ik kom er echt niet uit. Ik moet m'n mainpage op de een of andere manier een naam kunnen geven, zodat ik met het menu daarnaar kan 'target-en'.

Help me ;( :P

Edit: het is inmiddels gewoon http://ponke008.tripod.com

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

vinnie1908

Appel != peer

Een soort "afstandbediening scherm" dus een scherm met de knoppen en dan moet op een andere page de content veranderen.....tsja...ik zou het niet weten. Ik zie nu dat je hebt gelinkt naar het bestaande scherm. Is een erg leuk idee, maar of het kan?!?!?

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Pagina: 1