Toon posts:

Iemand ervaring met Kyro-video op een BX-mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo;
Ik ben van plan een nieuwe videokaart te kopen, en mijn blik viel op de interessant geprijsde Hercules videokaarten met Kyro 1 en Kyro 2 videochips.
Op Ace's Hardware las ik echter dat die soms problemen hebben met Socket 7 moederborden.
Ik heb een moederbord met een Intel 440BX-chipset.

Heeft iemand al goede/slechte ervaringen met die videochips op een BX-moederbord? Laat het aub weten.

Dank!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Incompatibiliteit met die chipset weet ik niet, maar ik had gehoord dat een kyro pas interessant werd bij 700+ Mhz, omdat hij geen hardware t&l heeft.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die problemen met socket 7 zullen eerder AGP gerelateerd zijn dan dat ze echt met de Kyro te maken hebben. (super)socket 7 stond niet echt bekend om zijn goede (lees stabiele) implementatie van AGP. Er waren o.a. problemen met het voltage. Vooral de eerste Geforce kaarten verbruikten vaak net iets teveel energie voor de socket 7's. Voor zover ik weet gaat een Kyro wel zuiniger om met energie dan Geforce 1's.....

Lijkt me dus dat je je met een BX bord niet druk hoeft te maken omdat de hele implementatie van AGP simpelweg veel beter is dan bij socket 7 met hun VIA en ALI chipsets.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 01:38
Op zondag 10 februari 2002 19:37 schreef Duracell het volgende:
ik had gehoord dat een kyro pas interessant werd bij 700+ Mhz, omdat hij geen hardware t&l heeft.
geforce3 ook.. :Z

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hier een Kyro2 op een VIA MVP3 gehad, enige probleem was die stomme AGP Sidebanding die standaard aanstaat :(
Aangezien de MVP3 dezelfde drivers gebruikt als de KT133A die ik nu heb, is het niet de implementatie die problemen oplevert.

Intel i440BX mag geen problemen opleveren, das zowat de standaard qua AGP.

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 23:56

Defspace

Administrator

Ik zou wel wat ervaring kunnen krijgen :)
Ik heb hier nog een BX mobo en Kyro II liggen :7

Maar ik weet niet wat voor processor jij hebt ??
Maar als je een Pentium2 oid hebt, kan je beter geen Kyro kopen.

Kyro begint pas lekker te draaien op een 1Ghz en liever nog op een XP1800+ of hoger...
Hardware TnL heb je tegenwoordig in leuke spelletjes gewoon nodig...

Verwijderd

Ik zou gewoon een gf2 mx 400 kaartje kopen heb je voor niet veel meer dan een kyro en je hebt er meer plezier van.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de antwoorden!

Ik heb inderdaad maar een PII-350, en voor een Kyro is dat wat weinig, maar ik denk eraan om die Celeron 1.2Ghz upgrade van Powerleap te kopen, en daarmee zou de kaart toch al een stuk beter draaien dan met die oude PII, niet?

Voor een Celeron 1.2Ghz is de Kyro misschien een krachtigere kaart dan een Geforce 2MX-je, denk ik, en zeker de Kyro 2.
Pagina: 1