Toon posts:

E-tech router 'problemen'......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
K'eb net een E-tech Broadband Switch Router gekocht voor mijn mxstream verbinding (ipv een getweakde Alcatel modem + HUB), maar die krijg ik ten eerste niet aan de praat met mxstream/xs4all (ik ben alle instellingen langs gegaan / kabels / netwerkkaarten gewisseld.... niks... Mijn statisch IP adres van xs4all wordt niet aan de Router toegekend denk ik) en ik krijg ook al niet het firmware van die E-tech router geupgrade..... Melding: 'this file does not contain valid data' ofzoiets... terwijl die freakin firmware van Etech afkomt !?

Iemand wellicht antwoorden / tips / trucs /ea.... bedankt..

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
router defect

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb um gister getest bij iemand anders thuis, met een zelfde type DSL-modem en ook mxstream/xs4all, alleen hij heeft een nieuwe firmware in zijn Alcatel modem.... Zou hieraan dus kunnen liggen...maar ik weet het niet zeker... K'eb daar ook geprobeerd de firmware van de Router te flashen, maar zelfde melding.... Foei E-tech !!! (dan maar omruilen voor een Draytek 2200E ?)

Verwijderd

Dat laatste idee lijkt me het besten gewoon een vigor routertje nemen :) ik heb al een stuk of twintig van die dingen overal geinstalleerd en geen enkel probleem *D

Verwijderd

De huidige firmware kan ik prima upgraden in m'n routertje.
Ik denk dat er enkele dagen een corrupte file op de site heeft gestaan.
Gaat prima nu, volgens mij is het opgelost. :)

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mijn huidige Firmware werkt ook perfect :P

[ Voor 186% gewijzigd door Lars The 18th op 27-12-2005 22:05 ]

Verwijderd

Ik gebruik de ingebouwde DHCP server van de E-Tech router.
Alle computers krijgen dan automatisch een Ip adres, DNS server, en gateway toegewezen.

In windows staat standaard het IP adres op 'automatisch'.
Alle computers werken dus meteen, geen extra instellingen nodig, heel eenvoudig.
;)

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Let er wel ff op dat je A: het mac adres bij de router invult en op het knopje connect of renew klikt anders zal hij niets doen.

Van de firmware is het idd een beetje vreemd maar heb je wel het goede wachtwoord ingevuld enzo?>

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Verwijderd

ik heb ook de E-Tech Broadband Router... op de website van e-tech staat gewoon een letterlijke handleiding over hoe je de router moet installeren en dat werkt perfect...

let echter op de volgende dingen:

- in windows moet de IP van je netwerkconnectie op "auto" staan (de DNS ook)
- er moet een UTP kabel moet van de LAN poort op de alcatel modem naar de WAN poort op de router lopen (DUH |:()

uhmz... zorrie voor de idiote tipz, maar je zou es moete weten hoeveel menze dat zoort dingen fout doen :'(

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 21:24 schreef Lars
Moet er bij de client computers speciaal de dns en gateway worden in gevuld ??????????
ja, dat moet

Verwijderd

Nee dan hoeft niet!! k,heb er zelf een en ik heb niks in hoeven te vullen bij m,n drie clients :)

Verwijderd

Topicstarter
Om nog ff terug te komen op de oorspronkelijke post.... Dat die E-tech Router niet werkte bleek inderdaad aan mijn Alcatel-modem-firmware te liggen....

K'eb onderhand al een Draytek Router gekocht, maar die E-tech zou nu ook moeten werken, aangezien ik het eindelijk voor elkaar heb gekregen om die modem-firmware te upgraden (tip: een goede/stabiele netwerkkaart blijkt een vereiste als je wilt 'flashen')...

grt

Verwijderd

Ik heb ook de E-tech Router en die werkt perfect,
maar ik heb toch nog één klein probleempje.
De router draait als DHCP Server in het netwerk en dat werkt prima ,
aleen de lease tijd is maar één dag.
is de leaseijd op één of andere manier te verhogen ?

Bij de draytek/vigor router kan dat door met een telnet sessie de instellingen te veranderen .
Dit heb ik ook met de E-Tech geprobeert maar daar krijg ik geen verbinding :(
Heeft iemand een ID hoe ik de lease tijd van de E-Tech kan verhogen ?

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hier stond onzin !

[ Voor 162% gewijzigd door Lars The 18th op 24-08-2007 03:25 ]

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:24

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Je kan dit soort vragen ook kwijt bij lapwing ,
die hebben een eigen technische dienst /helpdesk
Of je kan ff mailen met etech zelf

Lapwing www.lapwing.nl
Etech www.e-tech.nu

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Verwijderd

Topicstarter
Goh interessant..... Hmmm.... Why didn't I think of that ;-)

Neen..... die freakin helpdesk weet niets, is rete-traag en meer van dergelijke onzin..... Bedankt voor de tip in elk geval....

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:24

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Op vrijdag 01 maart 2002 22:56 schreef MisterBoeien het volgende:
Goh interessant..... Hmmm.... Why didn't I think of that ;-)

Neen..... die freakin helpdesk weet niets, is rete-traag en meer van dergelijke onzin..... Bedankt voor de tip in elk geval....
Euh egenlijk was mijn reply bedoeld voor Galious .....
sorry had ik er niet bij gezet ...

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Verwijderd

Makkelijk om iedereen de schuld te geven. Wellicht al eens contact opgenomen met de helpdesk van E-tech en je probleem daar voorgelegd? Ik zie dat je inmiddels een Draytek hebt maar dit is een beetje voorbarig. E-tech levert een goede service per e-mail, telefoon etc. Draytek is niet altijd zo behulpzaam als ze willen doen voorkomen. E-tech geeft een goede support en daarnaast 5 jaar garantie tov Draytek maar 2 jaar. Zegt ook wel iets over het vertrouwen van het product.
Pagina: 1