Toon posts:

Help: Maxtor 160GB / w2k / A7V133

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ik de volledige cappaciteit kan gebruiken van deze schijf? Momenteel wordt er 152GB in de bios weergegeven, en 128GB in W2K.

Nu heb ik wel gelezen van het 137GB probleem, maar ik vraag me nu twee dingen af;

- kan deze schijf uberhaupt op dit mobo draaien met volledige cap.
- En zoja, weet iemand hoe?

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

Heb je een ATA133 controller? Volgens mij kan ATA100 niet zoveel zien. Probeer anders Maxblast eens, te downloaden van Maxtor site. Daarmee kan je een HD van iedere grote aan iedere controller hangen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03

Exirion

Gadgetfetisjist

->[OM]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:07

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

maxblast zal niet gaan werken die 137gb grens is gewoon echt een hardware limitatie.

dus of een nieuwe ata133 controller kopen of genoegen nemen met 128GB. bij de retail versie van deze hd zit er een ata133 pci controller erbij. maar je zal dus wel de oem versie hebben, of niet ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

Op zondag 10 februari 2002 19:25 schreef cosmoOo het volgende:
maxblast zal niet gaan werken die 137gb grens is gewoon echt een hardware limitatie.
...
Dat is de grap van Maxblast. Die laat de BIOS denken dat het een schijf is van (weet ik niet precies) minder, iets binnen de BIOS limit. Maar dan neemt Maxblast het over en kan hij wel de volledige ruimte benutten.

Bios update werkt misschien ook wel.

Verwijderd

Topicstarter
Een biosupdate heb ik al uitgevoerd, ik ga het nu proberen met Maxblast. Heb r inderdaad geen controller bijgeleverd gekregen, enig idee wat deze kosten?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 19:35 schreef Klap het volgende:
Een biosupdate heb ik al uitgevoerd, ik ga het nu proberen met Maxblast. Heb r inderdaad geen controller bijgeleverd gekregen, enig idee wat deze kosten?
pricewatch :?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:07

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op zondag 10 februari 2002 19:30 schreef gcb het volgende:

[..]

Dat is de grap van Maxblast. Die laat de BIOS denken dat het een schijf is van (weet ik niet precies) minder, iets binnen de BIOS limit. Maar dan neemt Maxblast het over en kan hij wel de volledige ruimte benutten.

Bios update werkt misschien ook wel.
ik ken maxblast wel dat is idd voor als het bios voor de limiet zorgt. maar die 137GB grens ligt aan het maximale aantal adreseerbaar geheugen en is niet software matig te verhelpen.

tenminste dit is wat ik heb gelezen op inet op verschillende plaatsen. maar misschien zou iemand anders het nog even kunnen confirmen ?

ata133 controller zal denk ik iets van 40,- gaan kosten maar zijn er op dit moment nog niet zoveel.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
maxblast zal het wel oplossen voor je..

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

just wondering ... is het nu op te lossen met maxblast?

[update]
hmmm fek een gedeelte van mijn vraag staat hier al beantwoord: [topic=423747/1/25]
;)

hmm toch beantwoord het mijn vraag niet helemaal. Ik weet dat je ATA133 geprefereerd wordt ivm 48bit LBA addressing. Maar de 8GB grens was vroeger toch ook op te lossen ... hmm fek fout nummer 2. :D |:( Dat was een bios begrenzing en geen ATA begrenzing. Ok LAMA eigen vraag beantwoord! :o

Maarehm als ik nu toch die 160GB op mijn ATA100 controller aansluit, kan ik de bios dan wel forceren om te laten denken dat het een 128GB schijf is?
[/update]
Pagina: 1