Toon posts:

vortex2 geluidskaarten waar nog te koop nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, aureal is faiet... maar nu ik allemaal van die mooie verhalen hoor over a3d 2.0 en 3.0 wil ik heeel graag een geluidskaart kopen met een vortex2 chipset(AU8830): bijvoorbeeld: terratec xlerate pro of de aureal vortrex SQ2500 of SQ3500 etc etc.

Maar..

Deze kaarten worden niet meer gebakken, dus heel zeldzaam, in prijswatch bijvoorbeeld kom ik ze niet meer tegen. Mijn vraag is nu, zijn er nog winkels die nog vortrex2 kaarten verkopen? of anders misschien 2e hands?

In vraag en aanbod vond ik geen vortrex2 chipset kaarten.

hier een lijst met de kaarten:
-Terratec Xlerate PRO
-Aureal SQ2500/SQ3500
-Xitel Storm
-Diamond Monstersound MX300
-Turtle Beach Montego Quadzilla
-Videologic SonicVortex2

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aztech PCI288-Q3DII
Hoontech 4D Wave NX
(die overigens beiden voor 2K/XP op de hoontech drivers willen draaien) ondersteunen het ook.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
waar te koop?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Uh, geen idee, maar ik denk ik post maar een paar alternatieven (de PCI-288 heb ik ooit eens (in R'dam bij Crazy Hans) voor FL 15,- op de kop getikt; helaas al een tijdje terug en inmiddels doorgeruild.

Tip: zoek iemand met een dure Packard Bell van 1.5 a 2.5 jaar oud die loopt te zeiken dat hij geen drivers voor z'n soundcard onder XP kan vinden. Hij heeft vrijwel zeker de 288. Geef hem iets 'normaals' in ruil en ga rechtstreeks naar de Hoontech site om drivers te halen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik ken niemand met een Packard Bell

Verwijderd

Topicstarter
nog iemand anders een idee?

ik zie nu bij asci dat ze xlerate pro verkopen, maar de prijs is niet up-to-date, die is nog van vorig jaar november

Verwijderd

Hoi,

Ik heb heel lang een Diamond Monstersound MX300 in m'n systeem gehad.

Alhoewel het geluid uitstekend was, werd ik helemaal gek van allerlei rare hang's, BSOD en driver fouten.
Meestal gedurende het spelen van diverse games.

Driver updates komen niet meer uit en de laatste is uit 1999 of zoiets. Erg oud dus, en niet al te stabiel, zeker bij de vermeende EAX support.

Bij wijze van testje heb ik toen een Muse XL in m'n systeem gepropt, en weg waren alle problemen.

Het geluid is nu wel minder, maar het systeem is wel stukken stabieler geworden.

Moraal:
Als je leuk wilt spelen met het kaartje , ga je gang maar ik kan het je niet aanraden.
Oh ja, de MX300 heb ik dus nog.

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

die MX300 is VET, en die drivers waren hier SUPERstabiel.. perfect a3d support. etc. lage latency ( dingen liepen sneller )

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 17:17 schreef xMvZx het volgende:
die MX300 is VET, en die drivers waren hier SUPERstabiel.. perfect a3d support. etc. lage latency ( dingen liepen sneller )
Voor wat A3D support betreft ben ik het met je eens.
Maar ik heb echt wel de nodige EAX problemen ondervonden.
Niet alle spellen herkennen uberhaupt de EAX support in de door mijn gebruikte drivers.
De drivers had ik van http://www.3dsoundsurge.com/drivers.html.

Zo te zien staan daar nu zelfs XP drivers, dus er kan een en ander verbeterd zijn ondertussen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 17:16 schreef mkraak het volgende:
Hoi,

Ik heb heel lang een Diamond Monstersound MX300 in m'n systeem gehad.

Alhoewel het geluid uitstekend was, werd ik helemaal gek van allerlei rare hang's, BSOD en driver fouten.
Meestal gedurende het spelen van diverse games.

Driver updates komen niet meer uit en de laatste is uit 1999 of zoiets. Erg oud dus, en niet al te stabiel, zeker bij de vermeende EAX support.

Bij wijze van testje heb ik toen een Muse XL in m'n systeem gepropt, en weg waren alle problemen.

Het geluid is nu wel minder, maar het systeem is wel stukken stabieler geworden.

Moraal:
Als je leuk wilt spelen met het kaartje , ga je gang maar ik kan het je niet aanraden.
Oh ja, de MX300 heb ik dus nog.
doe je je mx300 weg? als ja, dan wil ik het wel!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 20:47 schreef xMvZx het volgende:
http://www.vortexofsound.com/
wat moet ik ermee?

btw, ik kan de xlerate pro bij asci.nl bestellen voor 100 euro

doen?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 12 februari 2002 11:39 schreef Prikkeldraad het volgende:

[..]

wat moet ik ermee?

btw, ik kan de xlerate pro bij asci.nl bestellen voor 100 euro

doen?
€100 :? :? VEEL te veel voor zo'n kaart. Man, daar kun je een Audigy voor kopen en wisselgeld overhouden...

Denk dat het een beter idee is om te wachten en gewoon regelmatig V&A, www.2dehands.nl , www.marktplaats.nl , www.ricardo.nl en www.ebay.nl af te struinen op zoek ernaar. Beetje geduld en je kunt een paar fantastische deals doen (zo heb ik voor €133 m'n 20" Sun monitor gescoord en voor €15 een ISA-> PCMCIA adapter...). Maar als je geen geduld hebt, tja, met zeldzame spul is het wat de gek ervoor betaalt.

Maar als je €100 voor een jaar oude geluidskaart zonder support koopt, ben je best wel gek ja :+

Oslik blyat! Oslik!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:49

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->AV

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 15:40 schreef dion_b het volgende:

[..]

€100 :? :? VEEL te veel voor zo'n kaart. Man, daar kun je een Audigy voor kopen en wisselgeld overhouden...

Denk dat het een beter idee is om te wachten en gewoon regelmatig V&A, www.2dehands.nl , www.marktplaats.nl , www.ricardo.nl en www.ebay.nl af te struinen op zoek ernaar. Beetje geduld en je kunt een paar fantastische deals doen (zo heb ik voor €133 m'n 20" Sun monitor gescoord en voor €15 een ISA-> PCMCIA adapter...). Maar als je geen geduld hebt, tja, met zeldzame spul is het wat de gek ervoor betaalt.

Maar als je €100 voor een jaar oude geluidskaart zonder support koopt, ben je best wel gek ja :+
ik ben al op al die sites geweest, maar geen kavel met een van deze kaarten :'(

Verwijderd

Hmmz ja, A3D 2.0 rulede, enigste systeem wat afstanden van polygonen omzette in reverb, enorm cool met shooters en een KICK ASS 5.1 systeem. Als je geen 5.1 van meer dan 250€ hebt zal ik het sowieso opgeven, een audigy voldoet dan wel hoor..

Verwijderd

Topicstarter
maar niemand weet waar je nog "goedkoop" een vortex2 geluidskaart kan halen bij een van de computerboer bij jou om de hoek?

Verwijderd

Topicstarter
iemand???

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
Ik zou zeggen ga computer boeren en beurzen af om die ene geluidskaart te vinden. Dit zal wel een tijdje duren. Maar als er een grote beurs is , dan zal hij er wel zijn :)...

• Tomas Zwinkels
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

ik heb nog een stuk of 12 aureal vortex 2 kaarten liggen.. iedereen die intresee heeft kan mailtje sturen..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Ik heb op de HCC zo'n Aureal Vortex 2 kaartje gekocht voor 25 gulden. Ze hadden er een hele bak mee volliggen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 01:31 schreef GraasGast het volgende:
Ik heb op de HCC zo'n Aureal Vortex 2 kaartje gekocht voor 25 gulden. Ze hadden er een hele bak mee volliggen.
$#%%$@&^^%*&^%*$%#$#^@$# wrom kwam ik het niet tegen?!?!!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

Op dinsdag 12 februari 2002 16:58 schreef MasterXP het volgende:
Hmmz ja, A3D 2.0 rulede, enigste systeem wat afstanden van polygonen omzette in reverb, enorm cool met shooters en een KICK ASS 5.1 systeem. Als je geen 5.1 van meer dan 250€ hebt zal ik het sowieso opgeven, een audigy voldoet dan wel hoor..
Probeer't ook es met een koptelefoon zou ik zeggen. A3D is zo gemaakt dat de effecten vooral via een koptelefoon erg goed klinken.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Topicstarter
morgen is de 31ste computerbeurs van het noorden in Martiniplaza te Groningen, denken jullie dat ik daar een vortex2 kaartje kan tegen komen?

Verwijderd

Topicstarter
nope...nix gevonden op die beurs :(

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 01:23 schreef digitaldead het volgende:
ik heb nog een stuk of 12 aureal vortex 2 kaarten liggen.. iedereen die intresee heeft kan mailtje sturen..
welk merk en wat moeten ze opbrengen??

Verwijderd

Topicstarter
aureal vortex2 SQ2500 (Aureal Vortex 8830-chip)

nu te koop bij:

http://www.nowthatsit.nl/
Pagina: 1