[Scanner] welke is de beste keus?

Pagina: 1
Acties:

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36
ik zit met een stapel van in totaal 120 ordners, met gegevens die ingescanned moeten worden *don't ask* :)
ik heb dus een rappe scanner nodig die ook nog eens redelijke kwaliteit heeft, welke raden jullie aan ?

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Kheb de Canon N650U, bevalt me best, geen klachten

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

heb zelf een epson 1200 en voor m'n opa heb ik afgelopen een epson 1250 photo gekocht

kwaliteit is uitstekend en hij is nog snel ook! heb zat scanners gezien bij mensen, maar epson maakt volgens mij toch 1 van de snelste...

• RSP
geluid en prijs zijn niet zo belangrijk... het gaat mij er dus vooral om dat ie goed snel is en redelijk goeie kwaliteit scans heeft :) *zoekt ook*

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

120 ordners? Dan zou ik er zeker eentje nemen die een sheetfeeder heeft.

Verwijderd

Canons scannen erg goed en hebben vooral ook prettige software. (is niet te onderschatten!)

• RSP
Op zondag 10 februari 2002 19:03 schreef /downtime/ het volgende:
120 ordners? Dan zou ik er zeker eentje nemen die een sheetfeeder heeft.
't zijn jammergenoeg niet allemaal a4'tjes 't zijn ook bonnen etc ... dus dat zal sowieso met de hand moeten gebeuren... Canon wordt dus boven HP verkozen? *maakt aantekeningen*
ik zie in de pricewatch dat scanners tot ongeveer €200 gaan en dan vanaf ongeveer €500 tot HEEL duur :) is het de moeite om een duurdere scanner te nemen? of is dat verschil nauwelijks merkbaar?

Verwijderd

ik zou alleen een duurdere scanner nemen als ie snelheidswinst zou opleveren.
Probeer er een achter te komen of je bonnen in een transparant hoesje kunt doen en dat die in de "sheetfeeder" mag. Dat zou enorm schelen.
Kwaliteit; voor bonnen en zo... lijkt me al snel genoeg goed. Ik heb hier een umax (geen sheetfeeder) van 189 gulden die voor het meeste werk prima is. Mijn buurman gebruikt een vergelijkbaar type en is grafisch ontwerper...
En ik zou op de software letten.
* Bij sommige software MOET je altijd een voorbeeld scannen. Bij mij kan dat maar hoeft het niet.
* Handig is het als het programma een batch kan scannen: dus een serie zonder dat je telkens opnieuw moet starten. finereader kan dat, maar vastwel meer programma's.

De 1e tip in combinatie met de laatste leveren je de meeste tijdwinst op..... het extra geld is zo terug verdiend als dat belangrijk is.

Verwijderd

Ik heb zelf de epson perfection 640U deze scant enorm snel en heel erg zuiver. Deze heeft echter geen sheetfeeder, maar als ik me niet vergis heeft zn grotere broertje dat wel, die is ook nie zo duur, verder heeft ook deze scanner de optie batch scan, waardoor er geen preview nodig is. Succes met zoeken

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
Ik heb hp4200C rond de 150 euro :). De scanneer heeft goeie kwaliteit :), en scant zeer snel. Je hoeft geen voorbeeld te maken. Alleen de eerste keer maar daarna kan je gewoon snel door werken ;).

• BSeB
  • Laatst online: 22-09-2025
Epson 1650 perfection

Check reviews

HP is verder niks die is flets. Canon is aardig en Afga is aardig alleen epson heeft veel meer ervaring en is dus beter. Verder hebben ze een integreerde chip die de gegevens al sneller omzet.

Waarschijnlijk hebben ze ook nog wle een feeder waar je alle velletjesin kunt zetten en dat hij dan zelf alles doorhaald.

• RSP
ik krijg er per uur voor betaald, maar 't is natuurlijk niet de bedoeling dat ik 5 mins per scan over ga doen, ik ga me maar eens verdiepen in de sheet-feeders, enne, die software is die met meerdere merken compatible?

Verwijderd

wat dachtje van de van de HP5490C die heeft een sheet feeder en is vrij rap. ik weet niet wat voor software je gaat gebruiken voor het archiveren, paperport 8.0 ziet er wel goed uit ( wat ik er van gezien heb tenminste )

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Voor alleen gegevens (ik neem aan voornamelijk tekst) hoef je tenminste niet op de allerhoogste resolutie te scannen. Dat scheelt al tijd. Als je wilt dat hij de ingescande tekst ook automatisch herkent, heb je wel goede OCR software nodig.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Volgens test van PCM is MICROTEK SCANMAKER 4800 PLUS een van de beste hij krijgt de "PCM KEUZE"
€200,-

(test was scanners tot max €300,- )

• sniperz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 14:34
Ik heb goed ervaringen Met Hp en Epson Cannon ken ik niet
heb zelf de HP 5200C en die doet het goed !

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 19:54 schreef RSP het volgende:
ik krijg er per uur voor betaald, maar 't is natuurlijk niet de bedoeling dat ik 5 mins per scan over ga doen, ik ga me maar eens verdiepen in de sheet-feeders, enne, die software is die met meerdere merken compatible?
Finereader is voor veel scanners geschikt, maar ik meen dat er op hun site een lijst stond. Abbyy maakt het.
En de sheetfeeder.. als ie mij ons op het werk defekt is (HP....) dan baalt de secretaresse omdat dan alles met de hand moet en veeeeel langzamer gaat, heb zelf geen sf.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Zolang je maar geen Mustek koopt ;) Ik heb er zelf een, maar dis me 3e al en deze begint ook al weer rare geluiden te maken.

• Surcouf
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
3e Mustek al? En je bent er niet tevreden over? Dan zou je na de tweede toch denken; "Niet meer!?"

Yo people, take my advice. Take of your pants and slide on the ice!

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op maandag 11 februari 2002 11:28 schreef Surcouf het volgende:
3e Mustek al? En je bent er niet tevreden over? Dan zou je na de tweede toch denken; "Niet meer!?"
Idd, de scanner is alleen niet van mij maar van me ouders |:( En die blijven hem iedere keer netjes terug brengen naar de winkel...stomme }:O }:O

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Op zondag 10 februari 2002 20:42 schreef BOMBER het volgende:
Volgens test van PCM is MICROTEK SCANMAKER 4800 PLUS een van de beste hij krijgt de "PCM KEUZE"
€200,-

(test was scanners tot max €300,- )
Ze vonden de HP Scanjet 4400 ook anders een van de betere

..::System Specs::..

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 20:10 schreef C64 het volgende:
wat dachtje van de van de HP5490C die heeft een sheet feeder en is vrij rap. ik weet niet wat voor software je gaat gebruiken voor het archiveren, paperport 8.0 ziet er wel goed uit ( wat ik er van gezien heb tenminste )
Is idd een :9~ scannertje, Wij hebben de HP 5470C (het enige verschil met de 5490C is de ADF-automatic document feeder ofzow) maar jah, hij heeft wel een stevige prijs 399 eurotjes in de pricewatch
Pagina: 1