Toon posts:

kan zelfde javascript niet dubbel gebruiken..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok ik wil dus 2 tijden op mijn website, de amerikaanse/canadese tijd en de europese tijd maar ik heb een probleem met het script hiervoor
deze zit in een aparte .js file maar omdat bij beide tijden dit script anders geconfigureert moet worden had ik het bestand gekopiert en in beide bestanden dus op de juiste manier geconfigureerd maar als ik beide bestanden in de pagina wil gebruiken werken ze allebei niet meer, dan zie je gewoon niets
hoe kan dit ? en beter -> hoe los ik het op ???

het staat op www.mohaaclan.tk

• Heintjo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05-2025

Heintjo

Definitely not Swedish

Waarschijnlijk heb je variabelen die met elkaar in de knoei zitten. Dingen zoals "returntime" die 2x gedefinieerd worden gaan elkaar bijten..

Wellicht dat je bij beide scripts de variabelen een toevoeging kan noemen, dus ipv returntime -> usreturntime & careturntime (ik hoop voor je dat het er geen honderden zijn :)

blah blah...

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18
Op zondag 10 februari 2002 18:54 schreef Heintjo het volgende:
Waarschijnlijk heb je variabelen die met elkaar in de knoei zitten. Dingen zoals "returntime" die 2x gedefinieerd worden gaan elkaar bijten..

Wellicht dat je bij beide scripts de variabelen een toevoeging kan noemen, dus ipv returntime -> usreturntime & careturntime (ik hoop voor je dat het er geen honderden zijn :)
zoiets denk ik ook. Waarschijnlijk komt het door de variable die in beide scripts worden gebruikt. btw begrijp ik niet waarom het niet in 1 script zou kunnen.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

Topicstarter
mjah dat is dus die variabel voor de time want bij ene moet dat -6 zijn en ander +1
maar ik zat ook al te denken, alleen die dingen moeten anders, verder is script hetzelfde dus beetje onnodig om 2 scripts te hebben maar hoe doe ik dan dat ik die variabele bij de tag in de pagina kan instellen ?

dus dat ik 2x hetvolgende heb <script src=script.js>
maar dan bij de ene <script src=script.js var_time=-6>
en bij de ander vart_time=+1
zoiets hoe doe ik dat :) kben niet zo'n kei met javascript dus, heb dit script ook niet zelf geschreven vandaar :)

• Heintjo

Heintjo

Definitely not Swedish

edit:

domme ik, eerst lezen.. ik lees verder, dan post ik weer :)

gelezen:

in de .js wordt ie automagisch al gestart.. dus elke keer dat je script.js aanroept, print ie een regeltje..

Paar kleine aanpassingen:

ten eerste, sloop dit er uit:
code:
1
2
3
  if (!LC_Old) {
    document.write(LC_StartTags+LC_ClockTags+LC_EndTags); }
  else { show_clock(); }

en
code:
1
2
3
4
  onload = init;
  function init() {
    if (!LC_Old) { show_clock(); }
  }

Dan print ie niet meer vanzelf.

en dan een functie maken van die zooi, door dit (helemaal)bovenaan het script te zetten:
code:
1
function mycustomclock(LC_GMT) {

en natuurlijk helemaal onderaan
code:
1
}

;)

en dan (wat een gedoe ook :)) nog deze regel er uit slopen:
code:
1
  var LC_GMT = "-6";

zo, dat waren de javascript aanpassingen.. nu de HTML code:

in je <head></head> tag's, zet je het regeltje (wat nu al verderop in je pagina staat:
code:
1
<script src="liveclock.js" language="JavaScript"></script>

en dan in de body, zoals je nu doet (maar dan anders, dus op de plek waar je wilt dat die klok komt):
code:
1
<script language="JavaScript">mycustomclock('-6');</script>

en eureka!! een werkend, 2-klokkig tijdsscriptje!

(Niet getest, maar ik weet 't vrij zeker)

blah blah...

Verwijderd

Topicstarter
ik zie de logica ervan in maar werkt helaas nog niet :(
zou je een foutje gemaakt hebben maybe ?
kun je aub het ff testen :) want ik heb pcies gedaan wat je zei maar hij laat nix zien :(

• Heintjo

Heintjo

Definitely not Swedish

Laat anders zien wat je gedaan hebt, dan kan ik daaruit opmaken wat er mis gaat :)

blah blah...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb pcies gedaan wat je zei :)
check www.mohaaclan.tk

moet er niet ergens een document.write komen want die heb je uit het script gesloopt dus ...

• Heintjo

Heintjo

Definitely not Swedish

duidelijk :)

wat er mis gaat is ik. rofl :)

omdat ik nou toch zo begaan ben met je dual-clock concept, ga ik maares leuk javascript-hacken :) Ik post hier m'n vindingen wel :)

blah blah...

• Heintjo

Heintjo

Definitely not Swedish

http://eric.exid.nl/clock/

De eerste werkende variant.. moet 'm nog mooi maken (en ik heb een geniepig dirty fixje er in staan), maar daar heb ik nu geen tijd voor (naar de opening van van gogh/gauguin expo in adam.. dat krijg je als je'n site maakt voor ze :)

Maar, later nog meer ;)

blah blah...

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx alot
wat ga je er nu nog aan changen dan :)
tis overigens niet de bedoeling dat us en canada tijd erop komen, die zijn toch hetzelfde :) dus het moet zijn een klokje met us/canada tijd en 1 met europese tijd zodat clanmembers in europe kunnen zien hoe laat het is bij andere clanmembers en andersom :)
Pagina: 1