Ik vind dat deze koeler nog redelijk veel herrie maakt en aangezien mijn CPU maar 36 graden stressed wordt, moet het volgens mij mogelijk zijn om de fan langzamer te laten draaien. Als ik hem nou op 7 Volt laat draaien (12-5) zou dit dan genoeg zijn, hebben jullie hier ervaring mee??
Het kan natuurlijk wel, maar is niet bevordelijk voor de temperatuur.
Ik heb een Volcano II op een Athlon 1400Mhz, deze word stressed 45graden @ 12Volt... Als ik hem op 7Volt zet dan is de temp 53graden stressed.
Ik heb een Volcano II op een Athlon 1400Mhz, deze word stressed 45graden @ 12Volt... Als ik hem op 7Volt zet dan is de temp 53graden stressed.
Whatever.
De koeler draait nu op 7 Volt en je hoort hem bijna niet!! aangezien het maar een Duron 1200 is, is 7 Volt genoeg, aanrader dus.
Verwijderd
Let er wel ff op dat soms de temperatuur dat het mobo aangeeft lager (of liever hoger) is!
In het ergste geval zit 'ie nu te zweten!!
SucceS
In het ergste geval zit 'ie nu te zweten!!
SucceS
ik heb ehm op 7v op mijn 1800XP word max 54 graden op full load ... dusseh gaan met die banaan
ik had dat ding ook ooit.........vond m ook nogal herrie maken.........7V scheelde maar 2 graadjes.....DOEN dus!
hep nu die coolermaster trouwens vervangen door een ALPHA 8045 + ENERMAX UC8-FAB
...........nog stiller (en beter!)
hep nu die coolermaster trouwens vervangen door een ALPHA 8045 + ENERMAX UC8-FAB
Pagina: 1