Gamepoort icm DMX 6Fire

Pagina: 1
Acties:

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Dacht ik eindelijk een fatsoenlijke ;) 6-kanaals geluidskaart gevonden te hebben (Terratec DMX 6Fire 24/96): helaas, de dames / heren bij Terratec zijn zo idioot geweest om deze kaart NIET met een gamepoort uit te rusten...

Nou heb ik me altijd al afgevraagd waarom die gamepoort altijd perse op de geluidskaart zat, maar dat terzijde. >:)

De kaart op zich lijkt me een goede keus, alleen dan moet ik dus nog aan een gamepoort zien te komen. USB bestaat, alleen dat heeft niet bepaald mijn voorkeur.

Wie weet of er nog ergens een gamepoort-controller-kaartje te krijgen is (PCI welteverstaan, met dank aan Intel), of weet een andere manier om dit op te lossen...?

:? :?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
een el-cheapo geluidskaartje zou ik als oplossing zien eigelijk :)

voor een paar euro's heb je al zo een ding :)

• veldmuis
  • Niet online
http://www.tweakers.net/pricewatch/4522

wordt verder vrij goed ondersteund qua drivers dacht ik :)

• ESteg
Hmz... tja - daar had ik dus nog niet aan gedacht... :)

Kaartje er in en alles uitschakelen, behalve de game-poort..?

Dan kan ik de SB Live die er nu in zit ook mooi laten zitten >:)

P.S. Veldmuis, wordt het niet ns tijd voor een Shakira icon...? ;)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Kun je niet gewoon zo'n usb gameport kopen, of is dat te duur.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• veldmuis
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 19:01 schreef ESteg het volgende:

P.S. Veldmuis, wordt het niet ns tijd voor een Shakira icon...? ;)
NEE!!!
ik wil geen Britney-Wannabe in me ico!! :(!

ontopic:
sja...denk dat dat idd gewoon moet kunnen...gameport zit bij de meeste geluidskaarten apart...bij creative iig...de el-cheapo's durf ik nix over te zeggen :)

• ESteg
Het is misschien nog wel duurder ook dan zo'n budget geluidskaartje, en bovendien heb ik het niet zo op die USB-verloopstukjes...

* ESteg denkt nog eens terug aan die Toshiba Equium 2000 met alleen maar USB-aansluitingen... BRRRR!!

Afbeeldingslocatie: http://www.esteg.com/Images/Toshiba.jpg

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
Je zou zo'n I/O kaartje kunnen nemen (memo heeft ze misschien nog ;) ). Ik had toen op me 386 met nieuwe i/o kaart en die had zo'n midi/gamepoort (zijn isa kaartjes :( ). Ik zou zelf als ik jouw was een Sb live kopen , die heeft er namelijk wel een :). En anders zo'n cheapass kaartje die kan het ook wel doen...

Game/midi poort is gemaakt voor digitale muziek instrumenten en andere van dat soort apparaten te connecten. En later ook nog joysticks enz...

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:33
Het wordt eigenlijk tijd dat de oude midi-standaard langzamerhand vervangen wordt door USB of desnoods Firewire.

• ESteg
Op zondag 10 februari 2002 19:56 schreef Termin8or het volgende:
Game/midi poort is gemaakt voor digitale muziek instrumenten en andere van dat soort apparaten te connecten. En later ook nog joysticks enz...
Stom, ja, dat is waar ook! Helemaal niet bij nagedacht |:(

Goed, dan wordt het een geluidskaartje! Bedankt voor de hulp e.d. :)
Pagina: 1