Kopie OS

Pagina: 1
Acties:

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2025
Kan ik met een copy and paste aktie een goede kopie maken op een andere schijf om deze zo als hoofdschijf (en tevens enige schijf) in te stellen?
Of vereist dit echt een Image proggie?? (Drive Image?)

Ik heb geen floppy en ook geen cd-writer... dus het moet echt van de ene naar de andere schijf.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Welk OS?

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2025
Nee copy paste werkt niet. Je moet gewoon een image maken en die dan op de nieuwe Hd plaatsen. Gewoon een partitie maken op de oude HD en dan Image erop en die image op de nieuwe HD gooien. Kost je wat tijd maar gaat heel snel. Partition Magiq en Ghost. dat zijn de twee programma's die je nodig hebt.

Veel succes

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:28
volgens mij niet, ik zou toch ff een fdd inbouwen om vervolgens met bv ghost de hdd te klone

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:04
Op zondag 10 februari 2002 18:37 schreef Chadi het volgende:
Kost je wat tijd maar gaat heel snel.
:?

• Marv
Op zondag 10 februari 2002 18:37 schreef Chadi het volgende:
Nee copy paste werkt niet. Je moet gewoon een image maken en die dan op de nieuwe Hd plaatsen. Gewoon een partitie maken op de oude HD en dan Image erop en die image op de nieuwe HD gooien. Kost je wat tijd maar gaat heel snel. Partition Magiq en Ghost. dat zijn de twee programma's die je nodig hebt.

Veel succes
Bij win98 kun je bijna alles kopieren... alleen een of andere swap file doet moeilijk.. maar die moet je dan ff de-selecteren.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 18:39 schreef Marv het volgende:

[..]

Bij win98 kun je bijna alles kopieren... alleen een of andere swap file doet moeilijk.. maar die moet je dan ff de-selecteren.
Maar van die kopie kan je dan niet opstarten.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Marv
Op zondag 10 februari 2002 18:40 schreef thedolf het volgende:

[..]

Maar van die kopie kan je dan niet opstarten.
Ook niet als je die andere schijf eruit haalt en die andere primary zet.. :? en activeert uiteraard :P

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10-2023
norton ghost ff op de warez fora zoeken voor een kopie omdat je originele cd waarschijnlijk weg is *D

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:33
boot sector kopieerd ie al niet met copy en past, dus dat gaat niet werken.

Verwijderd

jawel, maak effe een folder aan waarin je de hele hap wilt hebben, bv d:\winbackup
dan ga je naar een dosbox, die vergroot je tot full screen, en tik je vanuit die nieuwe folder:

dus vanaf de volgende prompt:
d:\winbackup>

xcopy32 c:/h/e/r/k/c

dan gaat echt alles over, as je dit naar een nieuwe schijf kopieeert, boot ie er zelfs van !!!!

wel effe lopende programma's afsluiten.

Verwijderd

oh, btw, dit gaat alleen met win95/98...

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Op maandag 11 februari 2002 19:42 schreef frogg het volgende:
jawel, maak effe een folder aan waarin je de hele hap wilt hebben, bv d:\winbackup
dan ga je naar een dosbox, die vergroot je tot full screen, en tik je vanuit die nieuwe folder:

dus vanaf de volgende prompt:
d:\winbackup>

xcopy32 c:/h/e/r/k/c

dan gaat echt alles over, as je dit naar een nieuwe schijf kopieeert, boot ie er zelfs van !!!!

wel effe lopende programma's afsluiten.
Weet je wel zeker dat dit gaat werken? Ik heb zo mijn twijfels...
Windows heeft allerlei bestanden in gebruik, ook als je geen apps open hebt staan.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Pagina: 1