Toon posts:

OLEDS - buigbaar display - hoe lang nog ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag op TV dat Philips al OLEDS in Koffiezet-apparaten verwerkte. Eén van de spannendste ontwikkelingen is namelijk de Organic Light Emitting Diode, waarbij koolstof, water, stikstof en zuurstof, organische stoffen dus, wordt gebruikt om licht te produceren. OLEDs gebruiken minder stroom dan een beeldbuis en het beeld is minstens zo helder.

Wanneer worden TFT's (en helemaal de CRT's >:) ) nou eindelijk eens vervangen door OLEDS?

Op tweakers kunnen we lezen dat de productie al in 2002 start, is alleen Toshiba hiermee bezig? Waarom volgen andere merken niet? Of is de levensduur van een OLED nog dermate onder de maat dat het niet voor productie van high-end displays gebruikt kan worden, graag jullie mening c.q. kennis hierover. Ben ik hier de enige die ongeduldig is en maar achter de feitjes aan wil lopen? ;)

Want wie wil nou niet een display zo dun als een velletje A4, zonder ghosting, geen dode (sub)pixels en minder stroomverbruik :9~

Verwijderd

ehhh.. geld? >:)

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op zondag 10 februari 2002 18:02 schreef mxstrAEm het volgende:
Want wie wil nou niet een display zo dun als een velletje A4, zonder ghosting, geen dode (sub)pixels en minder stroomverbruik :9~
Iemand zonder geld teveel! Zelfs een "normale" TFT is nu al buiten mijn bereik, ik wil gewoon niet weten wat zo'n scherm kost...

I mean, koffiezet apparaten, dat zijn schermpjes van enkele cm2, niet complete 15, 17, 19, of hoger " beeldschermen geschikt voor games/multimedia en office toepassingen, denk dat daar nog wel wat ontwikkelingen aan vooraf zullen moeten gaan...

Verwijderd

Topicstarter
TFT's zijn zo duur omdat tijdens het productieproces bijna 90% van de schermen (was vroeger zo, ik weet niet meer hoe het nu is, maar zal wel aanzienlijk gedaald zijn) onbruikbaar was door het grote aantal dode pixels. Bij OLEDS is het niet zo, het fabriceren van OLEDS gaat stukken eenvoudiger en bij massa-productie zullen de kosten voor een OLEDs veel lager liggen dan bij TFT schermen. Vandaar dat ik er niet op kan/wil wachten :)

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, vergeten bij te vermelden: je betaalt dus ook mee voor de foutief geproduceerde TFT's,vandaar die hoge prijzen.

Was misschien beetje onduidelijk in mijn bovenste post

• eddebever
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2025
volgens mij kun je bij kodak info vinden over de oled.
eddebever hoopt dat het gauw op de markt komt voor tv en dergelijke

Verwijderd

volgens de laatste stand van zaken omtrent OLED, ligt de struikelblok nog bij 't levensduur van blauwe component van OLED display, blauw schijnt(veel)kortere levensduur(ong. 2000 uur) te hebben dan rood en groen, dus commerciele toepassing laat even nog op zich wachten.
Pagina: 1