Toon posts:

yamaha synthesizer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft onlangs een synthesizer gekocht: een yamaha s80. Nu heeft hij ook een to host kabel gekocht, waarmee je dat ding kunt aansluiten op de computer. Tot op heden is dat nog niet gelukt. Weet iemand hierover misschien wat?

[specs]

yamaha s80-met drumkits en generator

to host kabel met bijbehorende driver gooed geinstaleerd

emagic micrologic software

[/specs]

• SjosPin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 06:59

SjosPin

Zomergast

Ik heb ook een s80 en mij is het wel gelukt om een connection te maken met de PC, alleen gebruik ik Cakewalk als software.

Je moet eerst de yamaha CBX-driver installeren op je pc, vervolgens moet je ff checken of die switch achter op de synth op pc-2 staat (geloof ik). Sluit de to-host kabel aan en stel e-magic zo in dattie ook het signaal van de cbx-driver op moet pakken.

Ik verveel me nooit!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat hebben we ook gedaan, pc 2 en cbx driver.
Met cakewalk hebben we het ook geprobeerd, maar dan krijgen we een error over midi-data op de s80.

Welk besturingssyteem heeft u, wij gebruiken winme.

misschien wil het daarom niet.

• SjosPin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 06:59

SjosPin

Zomergast

TIP, als je een smartmedia kaart hebt, probeer dan eerst de cardfiler aan het werk te krijgen. Dan weet je tenminste dat er niks mis is met de kabel en / of instellingen op de synthesizer.

Mij is het gelukt om met win2000 en winxp als OS via midi op te nemen, ik denk eigelijk dat het OS niet veel uitmaakt.

Ik verveel me nooit!!