En dan niet van karton of papier ofzo, maar van epoxy dus. Wat heb je er voor nodig, en hoe kan je het beste te werk gaan? Misschien kinderspel voor de modelbouwers onder ons, maar ik wil graag kijken of ik het zelf kan doen...
Moet het mooi zijn?
Als ik mijn orginele duct zo zie,kun je die zo namaken van 3mm plexiglas en wat tape, als je plakband gebruikt of transparante tape is het helemaal mooi!
[je hebt me op een idee gebracht! :9~]
Als ik mijn orginele duct zo zie,kun je die zo namaken van 3mm plexiglas en wat tape, als je plakband gebruikt of transparante tape is het helemaal mooi!
[je hebt me op een idee gebracht! :9~]
Waarom wil je dat van epoxy doen ? je kan ook plastic plaat nemen... eerst een papieren template maken, en daarna uitsnijden/zagen uit plastic plaat en dan lijmen/plakken
Epoxy is duur, lastig en het stinkt en plakt aan je vingers... en je moet er een mal voor maken
Epoxy is duur, lastig en het stinkt en plakt aan je vingers... en je moet er een mal voor maken
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
ik heb zelf wel ervaring met epoxy, probleem is een beetje hoe je aan je materiaal wil komen en vooral hoeveel geld je ervoor over hebt 
je kan een reparatiesetje (voor autobumpers etc.) met glasmatjes halen, bij de bouwmarkten. deze matjes zijn ongeweven en dus ook niet zo strak te lamineren. Misschien heb je een watersportzaak in de buurt, daar heb je namelijk meer kans op 'nette' matjes.
verder kan je een model van hout maken (positief)
- daar een laagje huishoudfolie overheen doen
- glasvezel matjes eroverheen leggen
- impregneren met epoxy
zo is de binnenkant glad en heb je dus een goed flow zonder veel nabewerking
je kan een reparatiesetje (voor autobumpers etc.) met glasmatjes halen, bij de bouwmarkten. deze matjes zijn ongeweven en dus ook niet zo strak te lamineren. Misschien heb je een watersportzaak in de buurt, daar heb je namelijk meer kans op 'nette' matjes.
verder kan je een model van hout maken (positief)
- daar een laagje huishoudfolie overheen doen
- glasvezel matjes eroverheen leggen
- impregneren met epoxy
zo is de binnenkant glad en heb je dus een goed flow zonder veel nabewerking
Dit is zo ongeveer de vorm:

Die rechte plaat moet je dan buigen
Zou echt wel mooi zijn als ie transparant was!!

Die rechte plaat moet je dan buigen
Zou echt wel mooi zijn als ie transparant was!!
Hoeft niet perse van epoxy, mag ook andere vorm van kunststof zijn. Maar ik wil iets duurzaams en het moet wel (redelijk) mooi zijn ja. En het moet natuurlijk zelf te maken zijn.
gjrebels, dat ziet er best mooi uit. Transparant hoeft van mij niet, ik heb geen raam in mijn kast, gaat mij meer om de sturing van de airflow. Hoe zit die vast aan de kast? En heb je die los gekocht of zat die bij de kast? Ik heb ze namelijk nog nergens te koop gezien.
Nog meer mensne een idee? Misschin ander materiaal waarmee je dat kan maken? EN plakband en dergelijke vind ik nou niet echt mooi, het moet uit een stuk zijn.
gjrebels, dat ziet er best mooi uit. Transparant hoeft van mij niet, ik heb geen raam in mijn kast, gaat mij meer om de sturing van de airflow. Hoe zit die vast aan de kast? En heb je die los gekocht of zat die bij de kast? Ik heb ze namelijk nog nergens te koop gezien.
Nog meer mensne een idee? Misschin ander materiaal waarmee je dat kan maken? EN plakband en dergelijke vind ik nou niet echt mooi, het moet uit een stuk zijn.
Verwijderd
je kunt plastic gebruiken en dat dan aan elkaar lijmen/verhitten..
en dat dan met het ontwerp van gjrebels..
en dat dan met het ontwerp van gjrebels..
Die duct zit er bij origineel in ja! en zit best fenuftig [of hoe je dat dan spelt] vast!Op maandag 11 februari 2002 08:34 schreef obsidian het volgende:
Hoeft niet perse van epoxy, mag ook andere vorm van kunststof zijn. Maar ik wil iets duurzaams en het moet wel (redelijk) mooi zijn ja. En het moet natuurlijk zelf te maken zijn.
(als je pics wil zien moet je het maar zeggen!)
Mijn optie is toevallig transparant, omdat 3mm plexiglas mij wel makkelijk te bewerken lijkt, met dat buigen enzo!
En maakt toch niet zoveel uit als het met tape in elkaar zit?!! als je toch geen raam hebt! Functioneel is het wel!
Pagina: 1