A7V boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 20:54
Ik heb mijn Asus A7V, met tb 1200 geprobeerd op 133 Mhz fsb te laten lopen (9x133), dat werkte niet, dus ik weer terug naar 100 Mhz. Tot hier geen probleem, multiplier zo laten staan. Het systeem bootte gewoon op 900 Mhz. Daarna de multiplierweer op 12 gezet, maar het systeem bootte nog steed op 900 Mhz. Dus de BIOS gereset door de contactpunten kort te sluiten. Sindsdien is het enige dat het systeem doet een keer een lange piep en hij gaat weer uit.

Heeft er iemand een idee wat het probleem kan zijn?

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Batterij er ook eruit gehaald :? Probleem ken ik niet, maar wie weet.

• EelcoB
Ja de batterij ligt er nu op het moment gewoon uit, zit nu op mn pa's pc te internetten.

Verwijderd

een lange piep?

kijk eens of alles goed vast zit...

misschien heb je wel geen koeling op je proccesor,..?

good luck

• EelcoB
CPU ben ik niet aangeweest, alle stekkers zitten goed vast

Verwijderd

ondanks dat je er niet aan bent geweest....

Alles ff checken.

en niet allen stekkers.. ook geheugen modules...

Alles...

vertrouwen is goed, controle beter

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lange piep ken ik van mn A7M266, toen was et mn TB1,4 die overleden was..

Check ook ff pci sloten, of alles goed erin zit.. Gooi je bios op system default en kijk ff of die alles nog vind (HD/geheugen/proc enz).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Zit je CMOS jumper wel op normal en niet op clear ? :)

• EelcoB
mmm heb net even gekeken, alles zit goed, ook even de cpu fan verwisseld met de casefan, die heeft nl rpm weergave, mn cpu fan niet, dat zou ook het probleem kunnen zijn, maar helaas, nog steeds niks. Ik kan geen jumper op mn clr cmos zetten, want het zijn 2 soldeerpunten die ik kort moet sluiten

Verwijderd

Probeer hem ook eens gewoon weer jumperfree op gang te krijgen. Bij mij wou hij onder zo'n soort instelling zelfs geen beep geven, misschien heb ik daardoor wel errug veel geluk gehad, maar ik vind het er niet best voor je uitzien.

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:25
Heb van de week een soort gelijk probleem gehad met een a7v133. Batterij en voeding eruit hielp niet, maar nadat ik mijn schijven, cd-spelers en floppy eruit getrokken had deed ie het weer.

Misschien het proberen waard :?

• EelcoB
Hij doet et weer :D, een durnonnetje dr in en booten, daarna mn athlon weer terug, en posten op 9x100... daarna net zo lang met de dipswitches lopen kutten en nu draait ie weer op 1200.

Dus deze kan op slot :)

Verwijderd

Waarom op slot?? Advies: probeer eens de instelling 12.5 * 105 met je dipswitches. Dat loopt bij mij stabiel, tegen een niet gek hoge temperatuur. (haal je 1365 MHz mee, belangrijk sneller, terug te vinden in de 3d-mark)
Pagina: 1