Toon posts:

packard bell met super schone install???

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik word gek van mijn ouders packard bell ixtreme!
het is opzich een grappig dingetje maar ik heb constant vastlopers en fout-meldingen. ik wil hem dus volledig wissen en er dan win 2000 op doen. nou hoorde ik dat als je zo`n ding formatteerd je daarna een restore-diks erin doet en dat ie dan weer automatisch gaat installeren. dat wil ik niet en ik wil hem dus HELEMAAL leeg hebben.

hoe doe ik dit?

thanx! :)

ps. ik weet ff niet meer in welk gebied dit hoort, sorry!

Verwijderd

Gewoon hetzelfde als bij andere pc's, format en ne clean install van 2k doen, maar let goed op voor de drivers, want die kunnen wel eens serieus lastig doen.

Greetz

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb wel meer een Packard Bell geinstalleerd, opzich wijkt 't niet zo veel af van een gewone installatie van een computer, wel moet je de drivers waarschijnlijk zelf gaan zoeken op het internet, dus kijk van te voren wat voor een hardware je d'r allemaal in hebt! (bij apparaatbeheer) Zoek hiervoor de drivers op, download deze en bewaar deze goed zodat je ze straks ook nog tot de beschikking hebt (brand ze op een cd oid.).

Vervolgens kan je gewoon via een opstartdiskette formatteren (format c: /q /s) en dan gewoon de standaard installatie procudure van Windows 2000 volgen (vanaf de cd booten).

edit:
Hmm, 1 minuut te laat, maar wel een grotere uitleg :o

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je nog geen mastercds gebrand hebt, kun je dit het beste nog eventjes doen. Dan kun je vervolgens gewoon alle partities ervan af smijten en WIN2K zonder problemen installeren.

http://www.packardbell.nl/support/node201.asp
hier kun je trouwens de drivers vinden voor 2K

Verwijderd

Topicstarter
ben best wel noob op dit gebied.

wat moet ik bij dos invoeren om alles (partietjes enz.)
te formatteren?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 10 februari 2002 16:41 schreef Aikeleer het volgende:
, wel moet je de drivers waarschijnlijk zelf gaan zoeken op het internet, dus kijk van te voren wat voor een hardware je d'r allemaal in hebt! (bij apparaatbeheer)
Videokaart = TNT2 of Geforce (dus gewoon detonater gebruiken)
Sound = Aztech PCI288 of SBlive bij de nieuwere machines
netwerk kaart = Accton 12xx
modem = MR2800
mobo = MS 6309 (geloof ik)
evt Firewire maar dat wordt gewoon ondersteunt door het OS als het goed is.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 10 februari 2002 16:45 schreef Allanzoet het volgende:
ben best wel noob op dit gebied.

wat moet ik bij dos invoeren om alles (partietjes enz.)
te formatteren?
Lees daarvoor de FDISK FAQ (staat in mijn sign).
Maar heb je mastercds of niet?

Verwijderd

Topicstarter
mastercd`s, hmmm, weet niet maar denkt ut wel.
heeft mijn vader vast wel ergens liggen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 10 februari 2002 16:47 schreef Allanzoet het volgende:
mastercd`s, hmmm, weet niet maar denkt ut wel.
heeft mijn vader vast wel ergens liggen.
Kun je ook makkelijk even met fdisk checken. Staat er een non dos partitie van ongeveer 1200MB, dan heb je nog geen mcds gefikt.

• BSeB
  • Laatst online: 22-09-2025
ok, dit is de 2de PB topic.

Geeft niks,

1 Gebruik als je dat niet wil niet de MCD's doe een normale clean install. Het enigste prob wat je dan krijgt en wat je nooit werkent krijgt is je Modem Raiser Card. Die 2800 die doet het niet. Je kunt het proberen maar ik geeft je weinig knas, Alles kun je verder normaal installeren alleen die modem is gewoon moeilijk en krijg je eigenlijk nooit zonder MCD's aan de gang.

Verder kun je alle drivers bij de fabrikanten halen, maar kijk is op deze site en zeg ons is welke Ixtreme jij hebt dan weten wij precies de specs van jouw pc

http://support.packardbell-europe.com/scripts/rdr.asp?page=/support/pri/pri-06.asp&menu=MySupport&cat=PRI&lang=6&

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 10 februari 2002 16:52 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
1 Gebruik als je dat niet wil niet de MCD's doe een normale clean install. Het enigste prob wat je dan krijgt en wat je nooit werkent krijgt is je Modem Raiser Card. Die 2800 die doet het niet. Je kunt het proberen maar ik geeft je weinig knas, Alles kun je verder normaal installeren alleen die modem is gewoon moeilijk en krijg je eigenlijk nooit zonder MCD's aan de gang.

Verder kun je alle drivers bij de fabrikanten halen, maar kijk is op deze site en zeg ons is welke Ixtreme jij hebt dan weten wij precies de specs van jouw pc
Die MR2800 draait makkelijk zonder mcds, je moet alleen de drivers hebben.
en ik heb hem al verteld wat er in zijn pc zit.
dingen als DVD, brander, hdd, floppy heeft hij toch geen drivers voor nodig.

• BSeB
Op zondag 10 februari 2002 16:55 schreef Terw_Dan het volgende:
Die MR2800 draait makkelijk zonder mcds, je moet alleen de drivers hebben.
en ik heb hem al verteld wat er in zijn pc zit.
dingen als DVD, brander, hdd, floppy heeft hij toch geen drivers voor nodig.
Kheb geen zin om hierover in duiscussie te gaan ben net klaar met Dion, best een redelijke gast, misschine dat hij nog wat goeds van PB gaat maken.

Maar goed wat gewoon algemeen bekend is is dat het gewoon moeilijk is een MRC te installeren, omdat deze op een apart PCI device zit wat door niet alle OS'en zoniet geen een wordt herkend en wat dus door speciale drivers moet worden geinstalleerd. Mijn ervaring met een Spirit, is wle een ouder bakkie maar toch de drivers zijn hetzelfde

Verwijderd

Topicstarter
ik download de juiste drivers wel en die zet ik dan op cd.

dan verwijder ik de 2de partitie en formatteer c
dan zet ik er win me op, dat is wat makkelijker ivm de drivers en als dat erop zit installeer ik de gedownloade drivers.

is dit goed?

• BSeB
Op zondag 10 februari 2002 17:05 schreef Allanzoet het volgende:

dan zet ik er win me op, dat is wat makkelijker ivm de drivers en als dat erop zit installeer ik de gedownloade drivers.

is dit goed?
Het maakt niet uit hoe je het doet, want waarschijnlijk heb je op je eigen computer een breedbandverbinding dus kun je die ander gewoon installeren. En later vanaf je eigen computer de drivers downloaden op een cd'tje persen en installeren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 10 februari 2002 16:46 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Videokaart = TNT2 of Geforce (dus gewoon detonater gebruiken)
Yup, detonator, 5.xx wordt aanbevolen voor TNT2, maar draaien doen ze allemaal.
Sound = Aztech PCI288 of SBlive bij de nieuwere machines
SBlive: no problem, gewoon vanaf Creative site; Aztech PCI288: erg lastig tot kort; Aztech heeft er niets voor, maar gelukkig is dat ding gelijk aan de Hoontech 4D Wave NX, waar gewoon Win2K drivers voor zijn (die ook onder XP werken)- www.hoontech.com
netwerk kaart = Accton 12xx
Van de PB site of anders bij Accton :z
modem = MR2800
itt tot wat sommigen blaten perfect draaiend te krijgen. Gewoon de Smartlink drivers voor Win2K gebruiken van de PB website; speel trouwens ook ff met de diagnostics- die drivers kunnen zelfs je telefoonlijk doormeten :9
Je moet zo'n AMR niet zozeer zien als een modem, maar eerder een telefoonlijn interface- kan stukken meer dan een modem met minder latency! (let op, dit is een quote van John Carmack!)
mobo = MS 6309 (geloof ik)
dus heb je gewoon de VIA 4-in-1 drivers nodig. www.via.com.tw
evt Firewire maar dat wordt gewoon ondersteunt door het OS als het goed is.
Plug & Pray... anders achter drivers aangaan.
Het enigste prob wat je dan krijgt en wat je nooit werkent krijgt is je Modem Raiser Card. Die 2800 die doet het niet. Je kunt het proberen maar ik geeft je weinig knas, Alles kun je verder normaal installeren alleen die modem is gewoon moeilijk en krijg je eigenlijk nooit zonder MCD's aan de gang.
Hmm, ik heb in die andere topic de strijdbijl begraven maar bij het lezen hiervan begin ik toch echt te twijfelen. Ik heb beide soorten PB AMR (Smartlink en PCTel) thuis op m'n eigen ECS K7S5A aan de praat gekregen met de standaard PB drivers. Ik kan bij die opmerkingen hooguit 1 conclusie trekken: je was vergeten ze in BIOS te enablen, of de jumpersettings op de modems goed te doen (ERG belangrijk) :z

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 10 februari 2002 17:05 schreef Allanzoet het volgende:

is dit goed?
Als er mastercds gebrand zijn en die data dus niet meer op de tweede partitie staan, dan kan het wel.
Maar het beste kun je dan gewoon beide partities weggooien en één nieuwe maken.
Op zondag 10 februari 2002 16:59 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:

Maar goed wat gewoon algemeen bekend is is dat het gewoon moeilijk is een MRC te installeren, omdat deze op een apart PCI device zit wat door niet alle OS'en zoniet geen een wordt herkend en wat dus door speciale drivers moet worden geinstalleerd. Mijn ervaring met een Spirit, is wle een ouder bakkie maar toch de drivers zijn hetzelfde
Ik heb gewoon gebruik gemaakt van AMR en CNR apparaten onder verschillende OSen. werkt allemaal gewoon zodra je de driver hebt van het apparaat.

maar dat is hetzelfde als. De videokaart werkt maar op 16 kleuren als je niet de mcds gebruikt (duh, je hebt een driver nodig).

Verwijderd

www.packerdhell.com daar heb je de drivers. De rest is gewoon format c: /q

en dan maar installeren, zit allemaaal standaardspul, alleen die modem is sucky..maar daar heb je drivertjes voor gekregen als het goed is.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 10 februari 2002 17:07 schreef dion_b het volgende:

SBlive: no problem, gewoon vanaf Creative site; Aztech PCI288: erg lastig tot kort; Aztech heeft er niets voor, maar gelukkig is dat ding gelijk aan de Hoontech 4D Wave NX, waar gewoon Win2K drivers voor zijn (die ook onder XP werken)- www.hoontech.com
staan ook gewoon op de PBsite, maar de driver hiervoor is echt geen probleem
itt tot wat sommigen blaten perfect draaiend te krijgen. Gewoon de Smartlink drivers voor Win2K gebruiken van de PB website; speel trouwens ook ff met de diagnostics- die drivers kunnen zelfs je telefoonlijk doormeten :9
Je moet zo'n AMR niet zozeer zien als een modem, maar eerder een telefoonlijn interface- kan stukken meer dan een modem met minder latency! (let op, dit is een quote van John Carmack!)
Yup, de chipset zit op het mobo (dat is AMR) en werkt gewoon, maar kun je idd disablen. Dus ik denk dat iedere n00b die direct begint te blaten dat hij niet werkt, gewoon dat ding disabled heeft staan (|:().

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 10 februari 2002 17:13 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

staan ook gewoon op de PBsite, maar de driver hiervoor is echt geen probleem
Win2K/XP drivers voor Aztech PCI288-Q3DII? Dacht het niet; die Hoontech link is een handige om te onthouden!
[..]

Yup, de chipset zit op het mobo (dat is AMR) en werkt gewoon, maar kun je idd disablen. Dus ik denk dat iedere n00b die direct begint te blaten dat hij niet werkt, gewoon dat ding disabled heeft staan (|:().
Vergeet die jumper settings niet. #1 oorzaak van onnodige repeat onsites in UK en IE :z

Oslik blyat! Oslik!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Terw_Dan, vraagje voor jou (als we toch over drivers beginnen :P )

Ik heb een PB iconnect; is het mogelijk mn monitor onder windows XP 1280 x 1024 te laten lopen HOGER dan 60 Hz :? Ik draai hem nu op 1152 x 864 op 75 Hz.

Ik wil hem zooooo graag op 1280 draaien :'(

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Topicstarter
er zit een gf2 mx in + tv-out 32mb
en sb live! 1024
er zit kabel inet op duz modem boeit niet. als netwerkkaart het maar doet.

wat is er zo belangrijk aan die mastercd`s?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 10 februari 2002 17:18 schreef LuNaTiC het volgende:
Terw_Dan, vraagje voor jou (als we toch over drivers beginnen :P )

Ik heb een PB iconnect; is het mogelijk mn monitor onder windows XP 1280 x 1024 te laten lopen HOGER dan 60 Hz :? Ik draai hem nu op 1152 x 864 op 75 Hz.

Ik wil hem zooooo graag op 1280 draaien :'(
Even kijken, dat is een GA6WMM7 mobo (aka Houston) met een i810 video adapter.
Deze draait volgens mij niet op 1280*1024@75Hz. Op mijn werk draai ik ook op een icon en daar lukt het ook niet. Heeft niets met een PB monitor te maken, want op mijn werk hangt er een NEC aan. Dus ik ben bang dat aan de beperking van je vidkaart ligt.

* TERW_DAN kan evt. nog wel even kijken voor drivers, maar denk dat het niets uitmaakt.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 10 februari 2002 17:19 schreef Allanzoet het volgende:
wat is er zo belangrijk aan die mastercd`s?
Mocht je het systeem ooit eens in de originele staat willen hebben, staat hier het OS + drivers + software op (en het is makkelijk deze even op cd te dumpen)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

hmm, was ik al bang voor... heb ook al zo'n beetje alle drivers enzo geprobeerd, voor zowel videokaart als monitor, maar dat wil niet echt :'(

Iig bedankt voor je reply, dan moet het zo maar blijven

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 10 februari 2002 17:24 schreef LuNaTiC het volgende:
hmm, was ik al bang voor... heb ook al zo'n beetje alle drivers enzo geprobeerd, voor zowel videokaart als monitor, maar dat wil niet echt :'(

Iig bedankt voor je reply, dan moet het zo maar blijven
Of je zou er een andere videokaart in moeten rammen. PCItje van 16MB ofzo

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 10 februari 2002 17:29 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Of je zou er een andere videokaart in moeten rammen. PCItje van 16MB ofzo
mja inderdaad, was toch al van plan om eentje met TV-Out te gaan kopen ooit... alleen die krengen zijn PCI moeilijk te vinden ofzo :?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 10 februari 2002 17:30 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

mja inderdaad, was toch al van plan om eentje met TV-Out te gaan kopen ooit... alleen die krengen zijn PCI moeilijk te vinden ofzo :?
Dat valt idd tegen. Of je moet toevallig een MR2800 modem met TVout vinden en deze dan op een of andere manier aansluiten :P

* TERW_DAN raadt dit wel af.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 10 februari 2002 17:32 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Dat valt idd tegen. Of je moet toevallig een MR2800 modem met TVout vinden en deze dan op een of andere manier aansluiten :P

* TERW_DAN raadt dit wel af.
* dion_b ook- er zijn tig versies van de Houston mobo, en er zijn er maar 2 die de TV-Out pins hebben. Ander mag je lekker gaan solderen :+

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 10 februari 2002 17:37 schreef dion_b het volgende:

[..]

* dion_b ook- er zijn tig versies van de Houston mobo, en er zijn er maar 2 die de TV-Out pins hebben. Ander mag je lekker gaan solderen :+
is niet goed voor de garantie lijkt me, als je zelf gaat solderen op het mobo.

Dan raad ik Lunatic eerder een Mpegkaartje aan voor de tv out

• BSeB
Niet onziggig ouwehoeren, laten we bij de les blijven, als de conf het nu doet bij een clean install, dan is er geen prob meer en kna der dus een slotje op dit topic.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 10 februari 2002 17:39 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

is niet goed voor de garantie lijkt me, als je zelf gaat solderen op het mobo.

Dan raad ik Lunatic eerder een Mpegkaartje aan voor de tv out
mja, maar daar kan ik alleen mee DVD kijken, en geen Divx toch :?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 10 februari 2002 17:40 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

mja, maar daar kan ik alleen mee DVD kijken, en geen Divx toch :?
Dat is waar.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 10 februari 2002 17:41 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Dat is waar.
Precies, en ik doe het juist om divx te kijken :P

Maarreh betekent dat ik sowieso geen TV-Out erin kan hebben? ;(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 10 februari 2002 17:42 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Precies, en ik doe het juist om divx te kijken :P

Maarreh betekent dat ik sowieso geen TV-Out erin kan hebben? ;(
Als je een PCI videokaart kan vinden met TVout gaat dit natuurlijk makkelijk werken. Maar met een mpegkaartje dus niet.
Die Houstons zijn leuke bordjes om in een klein systeem te zetten, maar het is vervelend dat ze geen AGP hebben. geen AGP slot hebben, AGP zit er wel op

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 10 februari 2002 17:43 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Als je een PCI videokaart kan vinden met TVout gaat dit natuurlijk makkelijk werken. Maar met een mpegkaartje dus niet.
Die Houstons zijn leuke bordjes om in een klein systeem te zetten, maar het is vervelend dat ze geen AGP hebben.
vervelend is een ontzettende understatement ;)

Maargoed, achter een PCI videokaartje met TV-Out aangaan dan maar :P

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 10 februari 2002 17:43 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Die Houstons zijn leuke bordjes om in een klein systeem te zetten, maar het is vervelend dat ze geen AGP hebben. geen AGP slot hebben, AGP zit er wel op
Ff in V&A gekeken:
http://www.tweakers.net/aanbod/35623 - een GF2MX m. TV-Out

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1