Toon posts:

ps 1 ombouwen naar 12 volt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wie weet of het mogelijk is om mijn ps 1 van 220 volt om te bouwen naar 12 volt zonder omvormers dus gewoon in het apparaat.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het is dusdanig onpraktisch dat je er niet aan moet beginnen. Koop maar een omvormer.

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Zo'n omvormer wordt beswel warm dus wil je niet echt in je PS hebben.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Verwijderd

dan schroef je er gewoon een fannetje op >:) je bent niet voor niets tweaker !

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:13
kun je niet gewoon de voeding uit het ding slopen...
eerst meten hoeveel spanning het ding nodig heeft, en dan een trafotje erinbouwen die van 12V de gewenste spanning maakt..

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 16:44 schreef Cereal het volgende:
kun je niet gewoon de voeding uit het ding slopen...
eerst meten hoeveel spanning het ding nodig heeft, en dan een trafotje erinbouwen die van 12V de gewenste spanning maakt..
idd, in de PS 1 wordt die 220 Volt via een transfo toch gewoon omgezet naar 12 V, dus gewoon die transfo eruit slopen en er rechtstreeks 12 V aanhangen, houdt er wel rekening mee dat er uit die transfo nog altijd wisselspanning komt, dus moet je de bruggelijkrichter er ook mee uit slopen

edit:

ik neem aan dat je met batterijen wilt gaan werken?

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Of gaat ie 'm in z'n auto gebruiken ?
Dan wil je waarschijnlijk de spanning wel verder stabiliseren denk ik...

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op maandag 11 februari 2002 16:49 schreef carnman het volgende:

[..]

idd, in de PS 1 wordt die 220 Volt via een transfo toch gewoon omgezet naar 12 V, dus gewoon die transfo eruit slopen en er rechtstreeks 12 V aanhangen, houdt er wel rekening mee dat er uit die transfo nog altijd wisselspanning komt, dus moet je de bruggelijkrichter er ook mee uit slopen
Een computervoeding levert -12,-5,+5 en +12 volt. Die 12 volt zou je nog rechtstreeks aan de PC kunnen hangen, de andere spanningen zijn moeilijker te krijgen. Vrijwel alle voedingen zijn van het schakelende type, wat inhoudt dat de netspanning rechtstreeks wordt gelijkgericht, waarmee een oscillator wordt gevoed, die ongeveer 50kHz een trafootje injaagt. De secondaire spanning wordt gelijkgericht en als voeding gebruikt. Om hem te converteren naar 12v moet je niet alleen de trafo vervangen, maar ook de oscillator ombouwen. In de praktijk is het vrijwel niet te doen.

Verwijderd

Hmmzz.
wordt lastig...
kzallus gaan informeren

Verwijderd

Heb je het ding al een keer los gehad ??? Zal wel niet want de voeding van de PS is zodanig gemaakt dat je deze er niet zomaar uit kunt slopen en er 12 volt op kunt zetten.

Maak het apparaat los en zie dat het niet mogelijk is.

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Ik heb hier een hele tijd een PS1 gebruikt op mijn 12V labvoeding. Naast 12V had de playstation ook nog 5V nodig. (Als ik me dat tenminste goed herinner)

Alleen waar is die reparatiehandleiding met schema's nu heen....

Misschien kun je de schema's ergens op internet vinden. Neem anders gewoon een multimeter en kijk waar welke spanning op de voedingsconnector moet staan.

Let op: de reset-knop en aan/uit knop zullen niet werken als je je eigen voeding direct op het mainboard aansluit. Daar moet je zelf dus wat op vinden (aan/uit schakelaar voor onderbreken 12V en breek-contact als reset)

• Primera
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-01-2022
Hoi ik vraag me dus hetzelfde af, maar ik kan uit dit topic geen antwoordt vinden,
de voeding van me playstation is helaas kapot dus doormeten is geen optie
Vanaf de voeding gaan 5 adertjes met allemaal een aantal XX volt
wie weet hoeveel volt op ieder adertje moet?

THX arjan

Verwijderd

de USA versie kost 15 dollar....

http://www.whitedog.co.uk...4b9ba2a48fc790ebcc2044cec

en nog 1 USA
http://shop.store.yahoo.com/a-sonic/psonpowsup.html

je ziet dat de output in e USA 7.5 Volt is..... (inout 110V/60Hz, vandaar dat je de NL moet zoeken)

adresje in NL:
http://www.happy-com.nl/tijdelijk.xls
http://www.happy-com.nl
Psx voeding Euro 29,00

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 19:25 ]

• Primera
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-01-2022
Ik zie het al, dit gaat over een PS one, ik post wel een nieuw topic voor de oude :X

[ Voor 79% gewijzigd door Primera op 06-08-2003 22:11 ]

Pagina: 1