[FreeBSD] Hij onthoud wijzigingen in een file niet

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb net FreeBSD 4.5 geinstalleerd en hij draait op zich prima. Alleen, nu wilde ik dus achter de /etc/resolv.conf aanpassen. Gaat prima, maar als ik daarna reboot of afsluit dan is na de volgende boot het bestandje terug zoals het voor wijzigen was. Het gebeurt echt alleen maar als ik gereboot heb, ik kan hem urenlang achter elkaar laten draaien, zonder dat de wijzigingen verloren gaan...

Weet iemand hoe dit kan? Ik ben trouwens geen expert, ik heb alleen op school 2 jaar unix-les gehad ;)

日本!🎌

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:39

Sjonny

Fratser

niet alleen je ip adres maar ook je dns server ip's krijg je via dhcp binnen. daarom is je resolf.conf weer terug naar de oude...

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ah tuurlijk, weer wat geleerd, thanx... op windows heb je daar geen last van, maar die gebruikt standaard al WINS natuurlijk ;)

日本!🎌

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
Als je het aandurft, /sbin/dhclient-script is het script wat wordt gerund om die resolve.conf aan te maken. Die kun je best makkelijk aanpassen. Wat wil je precies in je resolve.conf hebben?

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

supersede-domain-name-servers <jouw_dns_server> in dhclient.conf

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Het was eigenlijk een kwestie van de DHCP-server aanpassen. Ik wilde nml dat het domain (achter "search" in resolv.conf) ingesteld wordt op mijn lokale domeinnaam. Dan zou ik nml WINS-clients kunnen resolven via DNS. Oplossing was dus om heel eenvoudig die domeinnaam in de range-opties op de DHCP-server aan te passen (optie 015)...

Maar bedankt voor de hulp iig ;).

日本!🎌

Pagina: 1