Is er zo`n jumper.

Pagina: 1
Acties:

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Is er een jumper waarmee ik de Cd-rom speler en andere IDE stations kan uitschakelen? Want ik heb laatst gevraagd hoe het kon dat hij de cd-rom speler en de HD niet pakt maar het moederbord wel. Toen is mij verteld dat dat aan de voeding kon liggen. Ik heb nou een andere kast geprobeerd en nou geven de cd-rom speler en de hardeschijf nog geen activiteit. KAn het dan een jumper zijn op het moederbord die ik moet omzetten?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zit de Molex (=power) stekker er wel in?

Heb je ze in BIOS ingesteld?

Jumper lijkt me sterk tenzij het een echt oud systeem is met IDE ctrl jumper...

Oslik blyat! Oslik!

• Mpdrichel
Het is een Asus P5A-B moederbord. Met een AMD K6 2 450 processor.

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
nee, op dat mobo zit een dergelijke jumper niet (als er al een mobo is waar die wel op zit). Wel kun je in het bios de primary danwel secondary ide-controller uitschakelen.
Want ik heb laatst gevraagd hoe het kon dat hij de cd-rom speler en de HD niet pakt
maar het moederbord wel
Wie is "hij"? een jumper?:?

Zitten de powerconnectoeren wel goed vast, gebruik je een 80-polige kabel en heb je gelet op de master en slave connector (dat maakt bij en 80-aderige kabel uit terwijl een 40 aderige kabel dat onderscheid helemaal niet kent)
Op welke controller zitten de drives aangesloten? zie je ze in het bios/tijdens het opstarten? welke drive(s) is master, welke slave?

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• Mpdrichel
Met hij bedoel ik gewoon de bios. En hij vind in de bios helemaal niks. En de cd-rom speler wil ook niet open.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op zondag 10 februari 2002 16:28 schreef Mpdrichel het volgende:
Met hij bedoel ik gewoon de bios. En hij vind in de bios helemaal niks. En de cd-rom speler wil ook niet open.
Oooow, op die manier. Ik denk dan dat je het in de richting van de voeding/molex stekkertjes moet zoeken. Dit heeft niks met de IDE poorten te maken.
Probeer es een andere voeding zou ik zo zeggen :)

• Mpdrichel
Heb ik ook al geprobeerd maar hij blijft het niet doen. En ik heb de HD in mijn eigen computer gehad en daar doet hij het wel in.:?

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op zondag 10 februari 2002 17:51 schreef Mpdrichel het volgende:
Heb ik ook al geprobeerd maar hij blijft het niet doen. En ik heb de HD in mijn eigen computer gehad en daar doet hij het wel in.:?
:? Dat is dan wel heel errug vaag zeg.... :?

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Zoals je nu beschrijft lijk het er gewoon op dat er geen spanning op staat. Je CD-ROM speler hoort namelijk gewoon open te gaan en een HD hoort normaal op te spinnen

• Mpdrichel
Precies dat bedoel ik. En ik heb ook al een andere voeding geprobeerd maar er gebeurd steeds hetzelfde. Nou was mijn vraag of er toevallig een jumper is waarmee ik dat in en uit kan schakelen of dat dat een optie in de bios is.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 10 februari 2002 19:16 schreef Mpdrichel het volgende:
Precies dat bedoel ik. En ik heb ook al een andere voeding geprobeerd maar er gebeurd steeds hetzelfde. Nou was mijn vraag of er toevallig een jumper is waarmee ik dat in en uit kan schakelen of dat dat een optie in de bios is.
Voor de zoveelste keer: NEE.

Dit ligt NIET aan een jumper, evenmin aan een BIOS instelling.

Oslik blyat! Oslik!

• Mpdrichel
Maar het moederbord is ook niet stuk en de HD ook niet. Waar kan het dan aan liggen?:?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 20:20 schreef Mpdrichel het volgende:
Maar het moederbord is ook niet stuk en de HD ook niet. Waar kan het dan aan liggen?:?
Hoe weet je dat de HD niet kapot is ? Als je al een andere voeding hebt geprobeert zal hij 't wel ook niet op de andere computers doen, dan is hij w.s. gewoon defect. En als je graag de proef op de som wilt nemen; sluit alleen stroom aan en kijk of hij dan opengaat, je zult zien dat hij net als met de IDE kabel zal functioneren. (kwa open/dicht gaan dan :P)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:46
Of je hebt je IDE kabel ergens omgedraaid (mobo cd hd)

en dan spinnen sommige hd's niet op

pc's posten dan soms zelfs niet

en cdrommetjes willen niet meer open

Repareren doe je zo.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Gooi die cd-rom es in een andere pc en kijk of ie dan wel opengaat. Gaat 'ie ook dan niet open, dan weet je iig dat het aan je cd-rom ligt en niet aan je mobo

Mother, will they like this song?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 20:45 schreef Sine het volgende:
Of je hebt je IDE kabel ergens omgedraaid (mobo cd hd)

en dan spinnen sommige hd's niet op

pc's posten dan soms zelfs niet

en cdrommetjes willen niet meer open
Zoals hij dat al zegt...Draai eens de IDE kabel om...Dus dat het rode draadje aan de andere kant zit van hoe die nu zit. alleen bij cdrom en hd doen niet op het moederbord.

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Mpdrichel
Ik heb de Hd en de cd rom in mijn eigen computer gehad en daar doen ze het wel in. Daarom weet ik dat het niet stuk is.

• WouterG
  • Laatst online: 16-08 08:18

WouterG

Dit is geen ondertitel

Draai nu gewoon die kabel maar eens om. De rode kant moet altijd bij de 1 zitten.

• Mpdrichel
Thnx you all. Het werkt weer. Ik heb andere kabels geprobeerd en nou werkt het weer. Ik moet aleen nog die Hd in de bios instaleren en dan moet het werken. Bij mij pakt windows XPde hardeschijf op de voledige 20GB terwijl de bios hem maar ziet als 2GB Kan het nu ook dat ik die HD aan de praat krijg zonder dat de bios hem ziet?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 10 februari 2002 21:21 schreef Mpdrichel het volgende:
Thnx you all. Het werkt weer. Ik heb andere kabels geprobeerd en nou werkt het weer. Ik moet aleen nog die Hd in de bios instaleren en dan moet het werken. Bij mij pakt windows XPde hardeschijf op de voledige 20GB terwijl de bios hem maar ziet als 2GB Kan het nu ook dat ik die HD aan de praat krijg zonder dat de bios hem ziet?
XP meestal wel. Probeer in BIOS LBA aan te zetten- misschien dat het dan wel de volle 20GB pakt.

Oslik blyat! Oslik!

• Mpdrichel
Allemaal bedankt nog. Het is gelukt hij is nou bezig windows XP te instaleren. Men wat ben ik blij na 4 dagen kloten. You`re all the best!
Pagina: 1